bouwverslag depron Citabria/Super Decathlon/Piper

Heb eens een looping geprobeerd maar de vleugel is gebroken met crash tot gevolg, ben nu de vleugel terug aan het lijmen :D geen loopings meer met dit model :p

Dat is jammer thibaultvdb :(

Ik hoop dat de schade alleen tot de vleugels beperkt is gebleven...

Mijn vleugels heb ik versterkt met een carbonstrip van 6x1mm op de vleugel rand, daardoor kan ik zonder struts vliegen en zijn loopings geen probleem :D

@ Thibault,

Mss toch best je vleugel wat verstevigen, loopings zouden geen probleem moeten vormen met dit model. Eclipse86(forumnaam) had zaterdag ook zo'n citabria mee naar de club, een looping was geen probleem met zijn model. Wel zag je de vleugel wat meebuigen, maar dit kwam vooral door de dunne struts die hij gebruikt had.

groetjes

niels

Jaaah, waarschijnlijk :D
nu ga ik mijn struts vastlijmen aan mijn vleugel die trouwens al gerepareerd is met tape want mijn zap lijm werkt voor geen meter en daarna wilt het lijmpistool niet meer pakken als die lijm er al op geweest is

Is al terug gerepareerd :D
Ik heb de struts nu wel goed vast gemaakt alles zit veel steviger maar ik heb wel minder V stelling waardoor hij daarnet met wat wind iets minder goed vloog. Ik denk dat hij loopings wel aankan nu maar toch ga ik het nog niet proberen ;) Als ik dit model nog eens crash (hopeloos crash dan) ga ik een nutball maken van rcgroups.com als jullie die kennen, lijkt me wel een leuk vliegtuig :D

maar ik weet niet of die ook so makkelijk vliegt als de citabria...
Dit vliegt net zo makkelijk of nog makkelijker.;)
Blazy Bee - Plans, Pic's, and Fun! - RC Groups

Ik heb er zelf 3 gebouwd en deze was de langzaamste.
Spanw 80cm vliegklaar 140gram.

verylazybee.jpg

Laatst bewerkt:
Lijkt me wel leuk vliegtuig!
Maar ik denk dat ik nu wel ongeveer klaar ben voor iets met aillerons.
Weet er iemand een leuk vliegtuigje met aillerons dat niet zo moeilijk te vliegen is?

rolroeren op een easystar vind ik persoonlijk niet een supersucces. ik had een easystar met rolroeren met 45 graden uitslag en de respons was nou niet bepaald ubersbel ofzo. kun je net zo goed het richtingsroer vergroten ;)

gewicht scheelt niet superveel en een 6mm romp is prima te doen, is ook een stuk steviger als de 3mm versie.

wat adviseren de ervaren citarbia bouwers?
6 mm romp of 3mm romp

groeten ferdinand
3 mm lekker licht vliegt langzamer dus makkelijker te vliegen.:)
Maar alle gekheid op een stokkie er zijn allerlij mogelijkheden.
Hang een beetje af van waar je vliegen gaat en hoe groot hij is.
Kleiner dan 1m spanw wordt 3mm intressanter en helemaal als je er ook indoor mee vliegt.
Ik lees over dat hij soms slecht zweeft en snel hoogte verliest en meer dan 400 gram weegt.
Dat is te verwachten met 6mm vooral met een brede romp.
Met een platte romp van 3mm en een 3mm vleugel en wat slimme versterkingen vliegt het veel beter en moet hij wat sneller zijn voor meer wind maak dan een wat dunne vol profiel vleugel.;)

Ik zelf kies bijna altijd voor 3mm omdat ik ook buiten vaak op kleine ruimtes moet vliegen en met veel wind toch niet vlieg.

Laatst bewerkt:
hallo, ik heb nog nooit gevlogen of zo maar zou dit wel eens willen proberen, het bouwen zelf zal geen probleem zijn maar zou er iemand eens een komplete setup kunnen geven die je op het internet kan bestellen? liefst zo goedkoop mogelijk als het kan.

Back