bouwverslag depron Citabria/Super Decathlon/Piper

mijn vleugel laat ik erop maar is feitelijk wel afneembaar...

ik heb van die heveltjes gebruikt...
HY7-0303.jpg

2 heb ik er van boven naar onder door de vleugel gestoken en 2 van binnen naar buiten door de romp... dan heb ik gewoon een alu buisje(carbon kan ook of iets anders) en daar aan allebei de kanten een gewoon plastik quicklink ingelijmt, zo kun je die altijd losdoen
HY12-0503.jpg

en dan bekom je dit/
inzoomen kan nog(aan die aan de romp heb ik nog stukje 6mm depron gekleeft zodat ie minder slap word...

IMG_3142.jpg

idd dit is ook een goeie en effectieve manier...
ik heb gewoon buisje van achteren naar voor geduwt, hou de romp voor het raam zodat je boven de middenligger in de romp uitkomt, ...:p

succes ermee

Dan heb jij zeker witte depron gebruikt?
Het gaart wat lastiger als je zwarte depron gebruikt :rolleyes:

@ Dutchspider9

Ik heb de vleugel aan de voorkant versterkt met een strip carbon van 1x6 mm.
Hierdoor buigt de vleugel niet door tijdens het vliegen en bij een (harde)landig blijft je vleugel ook heel ;)
verder maak ik geen gebruik van die stuts.

@eclipse ziet er gaaf uit

@turbelience=nl hoe heb je dat stuk carbon zitten gewoon in de lengte over de vleugell zou je mischien een foto kunnen posten dan doe ik en en van eclipse en van jou gaat het tenminste niet zo snel kapot(hoop ik)

Het is op de foto niet zo goed te zien...
Het carbon stripje zit gewoon op de voorkant van de vleugel geplakt.
De strip is nl net zo hoog als de vleugel (6mm) en zit over de hele lengte.
Wel in 2 delen ivm de v-stelling.

oke dankje heb nou alles voor elkaar behalve de motor heb een axi2208/34 liggen (hoeveel ampere regelaar???) en een speed 400 ook zonder regelaar welke moet ik nemen??

hey hier dan de foto's. Hij is nog niet helemaal af want er komen nog plakletters (plotterwelt) op en een mooi kleurtje.
330091490.jpg

het is nog even wachten op de set-up uit usa

330091489.jpg

de struts zijn gemaakt uit staal draad. aan de vleugel met een boutje, aan het romp met een bout met zo'n rondje er aan (tja hoe het heet)

330091485.jpg

het is wat moeilijk te zien maar als je goed kijkt zie je hé dat is mecano idd super handig btw de wieltjes ook

329755367.jpg

ik heb groeven gemaakt met daar tussen op een paar plekjes een druppel hete lijm er tussen zodat het mooi uit elkaar blijft.
Ik zal weer een foto plaatsen als de verf er op zit.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Rick R.
Erg grappig dat staartwiel :)

Waar is die druppel lijm in die groeven voor?
van welk materiaal heb je het landingsgestel gemaakt?

Nou maar wachten op de setup, daarna kijk ik al uit naar (het filmpje van) je maiden ;)

hij heeft geen ribben zo te zien. anders zal zn vleugel weer recht worden. ik hoop voo je dat de vleugel zn bolling houd in de lucht.

suc6 verdr

zn . ik hoop voor je dat de vleugel zn bolling houd in de lucht.
nou ja dat hoop ik ook maar het is wel stevig.
Tja de maiden, ik heb nog nooit gevlogen dus iemand anders moet dit voor mij doen.
PS: landing-gestel is van staaldraad 3mm met een koperen laagje gekocht bij de ijzerwaren handel

Ziet er netjes uit dat landingsgestel.
Ik heb ducktape gebruikt om de bolling in de vleugel te houden.
Was eigenlijk bedoeld om de vleugel te beschermen bij de romp, waar het elastiek over de vleugel gaat.

Tja de maiden, ik heb nog nooit gevlogen dus iemand anders moet dit voor mij doen.

Je woond wel erg ver weg, anders had ik je wel willen helpen..... ;)

@ dutchspider9

Jammer dat je hem niet bij je hebt...
Maar er staat hier nu ook wel erg veel wind :onweer: :???:

@ Rick R

Die maiden gaat dan wel goed komen :D

:pim:

ik heb hier blijbaar nog een speed 400 met prop en regelaar liggen. ik denk dat ik er toch maar weer 1tje ga bouwen. 2s lipo's heb ik ook en servo's ook nog. bouwvorderingen zal ik hier bijhouden ;)

ps welke lijm hebben jullie gebruikt voor de depron?

Back