Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben momenteel bezig met een 1.50 m. depron vliegende vleugel... daar zit als hoofdligger 6 mm depron in (op z'n kant uiteraard). Okee, t'is geen 3D toestel maar wel een slag groter... je houten ligger lijkt me prima.Hoe kan ik de vleugel het beste verstevigen? Zal ik er een opstaande balsa lat in maken, of moet ik iets met een carbon stok doen? Suggesties graag.
Met Versteegh in de cockpit![]()
Ik ben momenteel bezig met een 1.50 m. depron vliegende vleugel... daar zit als hoofdligger 6 mm depron in (op z'n kant uiteraard). ...
Dat is in basis de Blue Giant van deze site:Heb je daar wat meer info over?
Heb je ook een geprofileerd stabilo?
Mike
Bij die vleugel had ik het probleem dat de liggers niet in elkaars verlengde zaten (vanwege de pijlstelling). Toen heb ik een stuk van dat grove witte schuimmateriaal dat je wel eens bij me gezien hebt genomen, plm. 30x10x5 cm, en dat ongeveer pas gesneden zodat het links en rechts tegen de ligger sluit, en taps zodat het netjes in de vleugel past. Gelijmd met bruislijm (ook waar het niet 100% past krijg je dan toch een goede verbinding).Wat voor een oplossing had jij ingedachte?
Eigenlijk jammer dat je die vleugelconstructie maakt, en 'm dan weer open moet snijden. Dan had ik denk ik toch een ribbenconstructie gemaakt (met die vleugel heb ik het makkelijker, daar zitten gewoon platte ailerons achter).Ailerons was ik van plan er uit te snijden, maar de breede kier die dan alsware ontstaat weer dichtmaken met een stuk depron dat daar precies inpast. Dan blijft de vleugel dus sluitend.