bouwverslag depron vliegtuig zonder naam

Je hebt keus: een vliegende vleugel, of een klassiek model met hoogte & richtingsroer. De laatste optie is het makkelijkst.
Ik zou een model kiezen dat zich al bewezen heeft. als je nog moet leren vliegen geeft dat verreweg de beste kansen (en als het niet lukt weet je tenminste dat het niet aan het vliegtuig ligt!)

ik ga het zelfde vliegtuig maken maar dan met grotere roeren en gemixt met ronde punten
Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat leuk vindt; ik heb zelf ook een voorliefde voor ongewone modellen, vooral vliegende vleugels...
Maar je moet je wel realiseren dat als je nog niet goed kan vliegen (en met goed bedoel ik: Goed!) je het jezelf daarmee altijd moeilijker maakt. Ontspannen vliegen en ervaring opdoen gaat het makkelijkst met een min of meer klassiek model!

dat weet ik maar dat andere vliegtuig vloog heel mooi rechtuit en vloog makelijk maar de roeren waren te klein als ik die groter maak vliegt hij beter

...de roeren waren te klein als ik die groter maak vliegt hij beter
Ik denk dat de roeren vooral op de verkeerde plekken zaten. Ailerons moeten verder naar buiten, en een hoogteroer moet je juist niet zo ver buiten de thrustline zetten.

CRG goed bezig.
probeer bij je ontwerp te kijken naar bestaande modellenwelke je dan iets aanpast, maar houd de maten wel zoveel mogelijk volgens de tekening.
als je een vliegend vleugeltje leuk vind probeer dan zoiets uit deze link.
Carot^ Delta Wing Plans - WattFlyer RC Electric Flight Forums - Discuss radio control eflight

op deze site staan aardig wat depron tekeningen en verslagen (linkjes).
Een bestaand model zal al lastig genoeg zijn om te vliegen voor een beginner dus een eigen ontwerp is eigenlijk nog niet te doen, want wat was er nu fout waren dit stuurfouten ontwerpfouten etc. doordat je te weinig ervaring hebt weet je dit niet. had een meer ervaren vlieger je toestel wel heel gehouden.

het waren de ontwerp fouten dat weet ik 100000procent zeker want hij reageerde helemaal niet op de rolroeren

Dit vliegtuig is ook al naar,de kl&$@13te nu zoek ik iets wat makkelijk vliegt met 2 servo'à

maak eens een dizzy bird,
vliegt leuk en makkelijk,
allen is een zwever dus zonder motor, moet je dan steeds gooien;)
maar is wel stevig en kun je misschien wat ervaring mee opdoen:cool:
kist is van depron en makkelijk te maken
tekening kun je wel van mij krijgen

Groeten,
Niek

mn vliegtijg is af ik ga hem miss vanavond vliegen er anders morgen ik zal orgen nog wel even een foto maken

maak eerst de foto'voor je gaat vliegen.
twee redenen
1 heb je alvast de foto van een onbeschadigd model ( je weet nl. niet of deze na de vlucht nog heel is.
2 als er een fout in zit kunnen we deze mischien nog aanwijzen zodat je morgen met een goed toestel weg gaat.

Back