Bouwverslag DJI F550 Naza V2, GPS en Zenmuse H3 3D

Hallo allemaal,

Bouwverslag nummertje zoveel van een DJI F550. Ik hoop dat jullie het nog leuk vinden, maar ik heb er zelf in ieder geval veel aan gehad om hier alle bouwverslagen van mijn voorgangers te lezen. Net zoals een aantal andere mensen die een F550 hebben gebouwd, ben ook ik een beginner, maar door de goede beschrijvingen die voor deze kit op het internet zijn te vinden durf ik het wel aan! Wellicht zal ik wel af en toe van jullie kennis gebruik moeten maken...

Gisteren de kit opgehaald. De komende avonden nog niet al te veel tijd om te gaan solderen, maar gaandeweg zal ik hier wel wat foto's posten.

Moest trouwens erg lachen om de omschrijving op het doosje van de Naza Flight Controller "The Prince / The Game Changer". Ze zijn zich kennelijk wel bewust van hun marktpositie...

Een aantal handige 3D prints besteld bij Klucky_13 (ESC mounts / GPS antenne bevestiging en LED mount), dus we gaan er hopelijk iets moois van maken!

Als onderstel heb ik de Aeroxcraft landinggear besteld. Deze is inmiddels al in elkaar gezet.

Groet,

Leo

Laatst bewerkt:
Zojuist bij het monteren van de motoren iets ontdekt wat ik nog niet eerder bij andere bouwverslagen had gezien. Er blijken CW en CCW motoren te zijn? Ik dacht eigenlijk dat alle motoren hetzelfde waren en dat je door de plaatsing van de props en het omdraaien van stekkers bepaalt welke kant ze opgaan. Dit is kennelijk niet meer het geval, of is dit gewoon nooit in een bouwverslag terecht gekomen? Zie onderstaande foto's er zijn drie CW en drie CCW motoren. Op de motoren staan ook pijlen die elk de andere kant opwijzen...

Heeft wellicht te maken met de richting van het schroefdraad voor de prop?

In ieder geval dus even opletten dat je op de voorste twee armen twee verschillende motoren monteert.

Twee zakjes :

Clockwise motor :

Counter clock wise :

Laatst bewerkt:
Leuk om te lezen, ik blijf je topic volgen.

Ik heb ook bij Klucky_13 een paar 3D prints aangeschaft. Ze zien er goed uit!

Kan je iets meer vertellen over de overige onderdelen? Wat voor zender heb je bijvoorbeeld aangeschaft en ga je ook FPV'en?

Ik heb nog een Spektrum DX6i liggen, maar ik vrees dat ik daar straks tekort aan heb. Voor de basis voldoet het net maar ik zal daar dus op termijn iets anders voor moeten zoeken. Lees veel goeds over de Taranis, dus wie weet.

Ik heb 2 Turnigy 5000mah 4S 25C lipo's, en ik had nog de Turnigy accucel 6 als lader liggen.

Verder nog geen fpv plannen op de korte termijn, wellicht in de toekomst, maar eerst maar eens dit tot een goed einde brengen! Lijkt mij wel leuk om te doen!

Voor nu volstaat het inderdaad. Ik heb dezelfde lipo's als jou. Het Aeroxcraft onderstel is een mooie, deze wil ik ook nog eens gaan aanschaffen. Lijkt een stuk robuuster als het standaard landingsgestel.

Je gaat in elk geval veel plezier eraan beleven!

De door Kenny geprinte onderdelen zijn binnengekomen! Netjes verpakt in bubbelplastic.

Een mount voor de GPS antenne, de verbeterde mount (met klittenband) voor de led met plek voor een lipo buzzer, en de ESC beugeltjes in twee verschillende uitvoeringen.

Erg mooi gemaakt!

Ik heb nu zo een beetje wel alles in huis, dus dit weekend gaan we de boel afbouwen.

PS Kenny heeft ook zijn eigen website : www.kglprinting.com

Mooie geprinte onderdelen, en van goede kwaliteit. Ik heb ze nog niet kunnen gebruiken aangezien ik nog wacht op een ledcontroller en ledstrips voor mijn F550 (de Duitse post is ze kwijtgeraakt dus er zijn nieuwe naar me toegestuurd).

Veel plezier dit weekend met bouwen, ben benieuwd naar de foto's.

Het zijn niet echt 2 verschillende uitvoeringen, je hebt van elke clip 1ntje nodig per arm. Of was het dat wat je bedoelde? :-D

Had ik begrepen Kenny! Nog wel een vraagje : lijm je die gps mount tegen die plaat aan, of blijft hij zitten wanneer je het voetstuk er tegen aan schroeft?

Hehe de verbeterde mount? Die heb ik ontworpen ^^

Lol je gebruikt zelfs mijn foto op de site :\

Maar geloof dat de license open is voor ieder om te gebruiken.

En ook wel een eer hehe.

Zojuist bij het monteren van de motoren iets ontdekt wat ik nog niet eerder bij andere bouwverslagen had gezien. Er blijken CW en CCW motoren te zijn? Ik dacht eigenlijk dat alle motoren hetzelfde waren en dat je door de plaatsing van de props en het omdraaien van stekkers bepaalt welke kant ze opgaan. Dit is kennelijk niet meer het geval, of is dit gewoon nooit in een bouwverslag terecht gekomen? Zie onderstaande foto's er zijn drie CW en drie CCW motoren. Op de motoren staan ook pijlen die elk de andere kant opwijzen...

Heeft wellicht te maken met de richting van het schroefdraad voor de prop?

In ieder geval dus even opletten dat je op de voorste twee armen twee verschillende motoren monteert.

Heeft te maken met de richting van het schroefdraad voor de props. Op een ccw motor kun je geen cw prop draaien en andersom ook niet. Hierdoor zijn ze selflocking,.. De draairichting van de motoren zul je nog steeds moeten instellen door het juist aansluiten van de bekabeling. De draairichting wordt niet bepaald door de motoren.
Hoop dat ik het duidelijk omschreven heb...

Laatst bewerkt door een moderator:
Had ik begrepen Kenny! Nog wel een vraagje : lijm je die gps mount tegen die plaat aan, of blijft hij zitten wanneer je het voetstuk er tegen aan schroeft?

Geen lijm voor nodig, Het plastieken plaatje gaat tegen de onderkant, dan zet je de voet aan de bovenkant (deze is groter dan het gat), schroeven erin en alles spant zich tegen elkaar vast zonder lijm nodig te hebben.

Hehe de verbeterde mount? Die heb ik ontworpen ^^

Lol je gebruikt zelfs mijn foto op de site :\

Maar geloof dat de license open is voor ieder om te gebruiken.

En ook wel een eer hehe.

Ja ik heb het idee van thingiverse, ik heb jouw design willen printen maar dat ging helemaal niet. Ik geloof dat ik dit ook op thingiverse heb laten weten. Met Cura (de slicer die ik voor alles gebruik) is het design niet te printen. De printer gaat dan om 1 of andere reden heel hard trillen en het onderdeel komt er helemaal niet mooi uit. Ik heb geprobeerd om het te herstellen in diverse software zoals netfabb en dergelijke maar dat haalde niets uit. Dan heb ik het onderdeel maar volledig opnieuw getekend met Autodesk Inventor en dan ging alles plots wel goed. :-)

Ja ik heb het idee van thingiverse, ik heb jouw design willen printen maar dat ging helemaal niet. Ik geloof dat ik dit ook op thingiverse heb laten weten. Met Cura (de slicer die ik voor alles gebruik) is het design niet te printen. De printer gaat dan om 1 of andere reden heel hard trillen en het onderdeel komt er helemaal niet mooi uit. Ik heb geprobeerd om het te herstellen in diverse software zoals netfabb en dergelijke maar dat haalde niets uit. Dan heb ik het onderdeel maar volledig opnieuw getekend met Autodesk Inventor en dan ging alles plots wel goed. :-)

Ja had het gelezen en gereageerd. Met de makerbot software gaat het goed, had hem wel door een tool gehaald om te zorgen dat hij helemaal dicht was en hoopte dat het daarmee goed te printen was. Is ook mijn eerste ontwerp, ben nog een beetje een 3d print newbie hehe.

Maar ben blij dat mensen iets aan het idee hebben gehad :)

(sorry voor de offtopic discussie, dat is op dit forum geloof ik nooit zo gewenst)

Ik heb bij mijn Spektrum DX6i een AR6210 ontvanger met satelliet (zie foto)

Klopt het dat ik met deze ontvanger geen failsafe voor de Naza V2 kan instellen?

Wanneer dit niet kan, moet ik dan een OrangeRx R620 receiver hebben?

Ik geloof dat ik dezelfde gehad heb en inderdaad failsafe heb ik ook niet werkende gekregen. Dat zou pas in de 7000 series zitten als ik me niet vergis.

Back