Bouwverslag Dragonous II Elite

• Topicstarter Topicstarter fredje
  • Startdatum Startdatum
Hihi, i love modelbouwforum. Maar kheb geen heli's mee :cry: Pas volgende week weer vliegen. Hier maar beetje kijken naar de vogeltjes zeker en doen alsof ik er eentje bestuur :P

Gr,
Fredje

Yep ik ben terug!
Lekker bruin 8)

De heli is nu af maar kheb nog enkele problemen met de zender. Ik vind de instellingen voor de gyro niet. Maar dat komt wel in orde.

Gr,
Fréderic

volgens mij adviseren ze op helifreak de gain van de gyro te regelen met de gear switch, net als bij een MX12, zou beter werken, t swash menu zou dan wel uitgeschakeld moeten zijn geloof ik....

succes!

Idd, ik heb het ook gelezen. Alles is nu in orde. Daarnet heb ik al een hovervluchtje gedaan maar niet gefilmd (te saai om te filmen). De ée vlucht ben ik veel te snel in idle up gegaan met gevolg dat mijn tandwiel naar de shit is. Morgen heb ik nieuwe tandwielen maar dan zit ik in londen. Zondag komt de zeeeeerrrrr lang verwachte maiden met mss enkele 3D figuren. De heli vliegt op het eerste zicht zeer goed. Maar de rest van mijn verslag komt dus zondag.

Groetjes,
Fréderic

Yep tis hier echt druk deze vakantie. Volgende week naar Duitsland naar dortmund voor de beurs. :lol:
Spijtig genoeg kan ik nu nog steeds niet vliegen met mijn dragonous. Maar vandaag komt normaal het tandwiel toe.
Dus filmpjes komen zondag of maandag. Dus verwacht ook geen antwoorden meer vandaag en morgen. I'm not at home.

Gr,
Fréderic

Niet zo goed. Heb ontdekt dat ik er een bouwfoutje zat in de kop. Domme Fréderic. Ook raad ik aan iedereen die een dragonous koopt de originele trex balllinks te kopen en die te vervangen met de dragonous balllinks. De balllinks van de dragonous is het enigste waar ik niet over tevreden ben maar dat kan dus gemakkelijk worden opgelost als je het weet. Ik wist het dus niet en mag weer wachten op enkele stukjes :cry: . Maar het was in hover dus niet veel schade. Misschien volgende week nieuwe update. Als mijn pa mij wil voeren naar Dongen breng ik hem mss wel mee. Samen met mijn millenium.

Gr,
Fréderic

triple post :D mooi gevlogen hoor super. ding vliegt mooi strak

Grrr, hoe verwijder ik die berichten? Per ongeluk getripled post.

Ik zal nog even mijn setup vermelden.

op de swash 3* HS 56HB
Gyro 401
align motor 430L (4050kv) met een jeti spin 44A.
lipo nu: flightpower 20 c 2150 11.1V
lipo volgende week: flightpower 25C 2150 mAh 11.1V

Ik vond dat ik nog iets te weinig power had. Na de vlucht heb ik er ongeveer weer 1000mAh bijgelaad. De vlucht heeft 5min. geduurd (niet alles staat op het filmpje). Er was wel veel wind. Bij een dragonous kan je echt extreem veel pitch instellen. Als je voor het maximum gaat kan je tot 15° pitch gaan. Ik heb dit nog niet geprobeerd maar in principe is het mogelijk. Als alles goed gaat met de bouw van mijn millenium breng ik hem mee naar vorselaar en dongen. So BE THERE! :wink: . Nu hij goed is geregeld vliegt hij echt super. Wie veel ervaring heeft met electro heli's zal dit ook vinden. En voor de nieuwsgierigen naar spektrum, GEEN STORINGEN MEER!!! Echt super die 2.4 Ghz. En het is full range dus, zowel voor electro als voor 50-90 heli's en niet zo duur kost ongeveer 250€ en daarmee alle storingen opgelost.

Gr,
Fréderic

Back