bouwverslag Durango DEX410

Hallo,

Ik ga hier proberen een bouwverslag te maken over de 4wd durango DEX 410.

De DEX 410 is een 4wd buggy van het merk durango nu tekoop onder heun eigen naam, normaal zou hij eerst onder de naam serpent op de markt komen, maar dat is niet door gegaan, en brengen ze hem nu op zelf op de markt.

De buggy is eigenlijk ontworpen zoals 1/8 ste buggy, maar nu op schaal 1/10, zoals zal te zien zijn in het verslag. ipv van gewone diffs zitten er gaerdiff is enz.

Hier een linkje naar de website; Team Durango - Home of the DEX410 Radio Controlled R/C (RC) Car

Foto en verslag komen in de loop van de week.

Zo vandaag ben ik gestart met de bouw ervan, ik heb ook wat foto's genomen en zal proberen beetje uitleg te schrijven.

Dit is de doos waar de DEX410 in zit.

picture.php


In de doos zitten 2 grote zakken metonderdelen , 1 zak met al de alu onderdelen en de andere met al de rest, body en velgen zitten los in de doos.

Het eerste stuk dat we mogen bouwen is de slipper, deze heeft veel weg van de slipper die op de B44 zit, alleen bij durango gebruiken ze hun eigen spur, het binnenste gat dat in de slipper zit is groter als bij de asso spur.

picture.php



Links de durange spur, rechts de asso spur.

picture.php


Na de bouw van de slipper, wat trouwens zonder problemen is gegaan, mag ik de gaerdiff gaan bouwen.
Het gaerdiff is zoals de naam het al zegt, diff met tandwielen in, ipv tandwiel met zoals we kennen uit de b4, b44 , enz.
In de diff zitten alu tandwielen in, die zorgen voor de werking van de diff,en door er dikkere of dunnere diff olie in te doen krijg je andere werking van het diff.

picture.php


picture.php


Als ik een diff helemeel klaar had, ben ik toch wel beetje verras over hoe soepel het diff werkt, ik heb er de 2000 diff olie in gedaan die bij in de kid zit, en zal als ik er de eerste testen gaan met doen, 9/10 moeten veranderen, naar gelang de grip van de ondergrond van het parcour, dikkere olie als er grip is en en dunnere als er minder grip is.

Na het bouwen van de diifs gaan we de center aandrijving bouwen en deze samen met de diffs in het diff huis monteren.
Zo te zien op de foto, is het echt makkelijk om te bouwen, alles staat netje uit beschreven op het bouwplan.

picture.php


We gaan verder nu met de opbouw van het chassie, dit bestaat u 3 delen, de onderplaat en 2 zij stukken, deze zijn alle 3 in alu.
De zijstukken worden er gewoon op vast gezet met schroeven, en het geheel is best sterk.

picture.php


Op de foto hier onder kan je de 4wd al zien met de shocktower en armen en enz.
Hier is niet echt niet veel over te vertellen, alles past netje, kan je zonder problemen bouwen.
Je hebt de keuze of je met lipo's of met gewone cellen rijdt. Ik ga op lipo rijden dus heb ik de onderdelen voor de cellen niet in de auto zitten.

picture.php


Om effe te laten zien hoe sterk ze alles maken, een foto van de voor en achterarmen, links op de foto durango armen en rechts die van de b4.

picture.php


Het volgende dat ik mocht bouwen zijn de aandrijfassen of cardans.
Dit was een tof werkje, zoals je kan zien hebben ze beschermrubbers over de assen zitten, die om al het vuil buiten tehouden.
Op de achter assen zitten ze aan 2 kanten, aan de voor kant alleen aan de kant van het diff.
Het toffe eraan was niet zo het bouwen ervan, maar dat je moet proberen om die rubbers over het uiteinde van u carden moet krijgen.
Maar er staat tip in de handleiding, doe er wat olie op en je kan het er overschuiven, maar das wel rapper gezegd als gedaan.
Maar je kan ze erwel over krijgen!

picture.php


Het inbouwen van de cardan in de hubs en monteren op de armen is het zelfde als bij al de buggy, dus ben ik snel over gegaan.

Het bouwen van de shocks, daar kan ik wel wat meer uitleg overgeven.

Bij losi en associated, zit de pistons met 2 E-clips vast op de shock shaft, bij durango wordt de piston vast gezet met wijsje. Onder de piston zit spacer zodat de piston niet over de shaft gaat.

De o-ringen en spacers worden aan de onderkant van de shock gemonteerd, je moet wel goed opletten dat je de bovenste en onderste zwarte spacer er juist in stopt, er zit een op zet kantje aan en deze moet boven in shock zitten en aan de onderkant in het rode moertje dat alles vast maakt.

picture.php


Hier zijn nog 2 foto van de auto helemaal gebouwt, alleen de body is nog niet gespoten ga ik ergens deze week doen.

picture.php


picture.php


Nog een laatste ding, ik had beetje bang om er alles netje in te kunnen krijgen,( ontvanger, Esc, transponder) maar de ontvanger en de Esc kan je netje uit de auto monteren op een plaatje dat vast zit met 2 wijsjes op het chassie.

Hopelijk hebben jullie er iets aan het verslag, normaal gezien rij ik vanaf 2010 al de clubwedstrijden en al de bnk met de Durango.

Ps, als de body gespoten is post ik nog foto.
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd naar de foto's van de Bouw. Het is een erg mooie auto die niet heel veel weg heeft van al die andere auto's die te krijgen zijn.

De prijs valt ook wel mee voor een auto als deze met al die aluminium delen.
 
kom maar op met die foto's! Heb je hem al binnen? Op de site van oople is het erg stil...zijn allemaal druk aan het bouwen ;-)

Ja ik heb hem dinsdag morgen besteld, en donderdag was hij thuis.
Ik heb alleen klein probleem met mijn fototoestel, ik dacht dat de accu leeg was maar is niet zo, ik heb ze terug opgeladen, maar nog altijd niets, dus morgen eerst naar de winkel nieuw kopen.

Dus ik kan nog niet bouwen, kan wel bouwen maar dan zonder foto's, maar dat is geen goed idee.

maar de foto's komen.
 
zo weeral beetje verder gedaan, ik kan wel maar 20 foto's plaatsen ( via oople). dus ik laat alleen de dingen echt zien die anders zijn dan bij een andere 4wd buggy.
 
prijzen staan erook op in Euro nu,

Part No. Description Unit Price (ex. TAX) Quantity Line Price (ex. TAX) Line TAX Total (inc. TAX)
TD102001 DEX410 1:10 Electric 4WD Off Road Buggy 425.00 EUR 1 425.00 EUR 63.75 EUR 488.75 EUR
SHIPPING Shipping Cost 35.00 EUR 1 35.00 EUR 5.25 EUR 40.25 EUR
Total: 529.00 EUR
 
Back
Top