bouwverslag duwboot (Henri)

hallo,

juist even een drijf test gedaan en ik heb goed nieuws en slecht nieuws:

het goede nieuws is dat ik voldoende drijfvermogen heb (wel maar even)
en hij is nu wel stevig genoeg (maar ga toch nog de spanjes er in zetten

en het slechte nieuws is dat hij lekt als een zeef!:(

iemand sugesties om dit op te lossen want ik ben vergeten hoe we dat bij mijn containerschip hebben gedaan.

alvast bedankt:help:

hahaha bij je container hebben we dat niet moeten doen LOL
die was meteen waterdicht
je probleem is dat je nu geen gelcoat hebt kunnen zetten wat bij je container schip wel gedaan is
enige oplossing is plamuren en schuren tot hij glad is en dan zou hij ook water dicht moeten zijn
het probleem is alweer dat je verkeerde doek gebruikt hebt
je moet eerst een laag geweven doek zetten en dan met mat verder gaan
als laatste om af te werken terug een laag met doek om het wat glad te krijgen
gr raf

op welke plekken is je boot presies niet waterdicht? alleen in de hoeken, kleine plekjes of gewoon net als een zeef?:???:

alle kanten leken in de hoekjes, te wijnig hars kan ook de oorzaak zijn maar ik krijg hem wel dicht.

deze voormidag nog gauw iets gedaan:
ik heb de stukjes die oversteken afgesneden nu is hij 12cm hoog en 63 cm lang en 20 cm breed.
full

dan heb ik ook nog het dek uitgesneden en staat nu te drogen.
full

de volgende stap is het overtolige lijm af te snijden met een stannymesje en dan plamuren en schuuren en dat zo'n 5 keer:eek:

grtn Brecht

Laatst bewerkt door een moderator:
bedant iedereen!

vandaag heb ik nog wat gedaan:
na lang na denken heb ik toch de romp in de plamuur gezet.
full

straks schuren en terug opnieuw plamuren.

grtn Brecht

Laatst bewerkt door een moderator:
polyester plamuur dus,

juist heb ik de romp op geschuurd en terug geplamuurd. s'staks ga ik hem weer schuren en spuiten daarna nog eens licht opschuren voor te kijken waar hij nog bij gewerkt moet worden.

foto's volgen

grtn Brecht

nee ik moet terug plamuur halen ik heb nog maar heel weinig en dit beetje gebruik in nu voor mijn andere boten. maar ik ben zeker niet gestopt.

grtn Brecht

Hmm, ik zit net nog even naar de foto's bovenaan deze pagina te kijken en ik zie me daar toch iets bekends in de achtergrond ;-)

Als ik jou was zou ik deze boot eerst even terugschuren, je wil zowiezo zo min mogelijk plamuur er op dus misschien krijg je hem al heel aardig strak zo, aangezien je eerste laag plamuur er al rondom op zit zo te zien.

Back