bouwverslag duwboot (Henri)

hallo,

vandaag kwam mijn neef binnen en zij, brecht, bouw eens een bootje voor mij! eerst dacht ik "nog een projectje" maar toen dacht ik aan deze romp. ik vroeg wat voor een boot en hij zij een voerboot. ik weet dat jullie geen voorstander zijn (ik weet eigenlijk ook niet waarom) maar hij is bijna af en ik bouw er alleen maar in het weekeinde aan.

genoeg gezeverd nu foto's:
imag0006f.jpg

ik ben eerst begonnen met de romp af te plamuren. 1 kant en de achterkant is glad bij de andere was mijn plamuur op :(
imag0007l.jpg

dan heb ik de motorsteun gemaakt (staat nog niet vast) de batt zijn kapot er komen nog nieuwe in. het plankje tussenin dient als verseveging en houder voor de ontvanger en de regelaar.
imag0008xt.jpg

het voerbakje
imag0009va.jpg

en het roer is geplaatst. nu de as enz. bestellen.

ik ben nog niet zeker of het echt een voerboot wordt eerst moet mijn neef zeker weten dat hij het uiteindelijk kan betalen.

gr Brecht

ha Brecht ook een voerbootje leuk! ik heb idd een standaard servo'tje. een micro servo. mijn bootje is in totaal 40 cm lang en de servo kan het nét aan, als er 120 gram in het bakje ligt. dus liever een wat sterkere servo. eentje die ong. 2,5 tot 3 kilo aan kan, is denk ik beter.
als je nog wat vragen hebt, dan zeg je het maar hè.

groetjes

full

full

als je t zo doet hoeft de servo alleen het schuifje te bewegen en hoeft hij ook niet zo veel kracht uit te oefenen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Brecht: De grootste hekel aan "voerboters" hier komt volgens mij vooral door al die luitjes die met hun voerboot een probleem hebben, hier dan een halve vraag stellen, verwachten dat "wij" het probleem "dan helemaal snappen" en "het wel even voor ze oplossen", en dan gepikeerd zijn als mensen op licht cynische wijze laten weten dat ze toch écht meer info moeten hebben en dat ze het zélf toch echt zullen moeen bouwen...

(crisis, dat was een veel te lange zin...)

Helaas verpest dat volk het voor de paar jongens die wél fatsoenlijk vragen kunnen stellen en die níet te beroerd zijn om hun handjes te laten wapperen.

Heeft dus mijns inziens niets te maken met de voerbootjes zelf, maar meer met het volk dat met hun problemen op het forum verzeild raakt...

aaaa, bedankt voor te tekening!! daar was ik nog niet op uitgekomen!

ik weet niet of mijn neef wilt strooien ik ben geen karpervisser, ik ben een roofvisser :D.

gr Brecht

Back