Bouwverslag duwboot VEERHAVEN 8

Hoi Johan

De verf heb ik bij een doe het zelf zaak gehaald. Het is misschien niet het goede ral nr. maar het lijkt er wel op. En heb ik zijde glas erop zitten. Maar er is wel probleem met oranje. Je moet eerst alles wit maken wat oranje wordt. Want de kleur dekt slecht. Als er donkere kleur opzit . Dan komt de ondergrond er weer gewoon er door heen. En dat is zonde. Veel sucses verder. En we horen elkaar wel weer.

PS
Het is zeker wel rustig zonder Arie.

hallo allemaal

Hier nog wat foto's uit de oude doos. met deze duwboot is mijn modelbouwhobby begonnen.
ongeveer 25 jaar geleden heb ik samen met mijn vader de duwboot Pierre Brouse van de CFNR gebouwd.
Mijn vader is zelf kapitein geweest op diverse duwboten van de CFNR.
De duwboot is nog steeds in ons bezit en mijn vader gaat hem weer vaarklaar maken.
hij moet wel wat opgeknapt worden, zoals nieuwe railing etc etc.

groetjes johan

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar heb ademloos de bouwverslagen van Huub en Johan zitten lezen, wat een geweldige modellen maken jullie zeg, ben er aloers op.
In mijn enthousiasme heb ik veel geld uitgegeven aan een mooi schip, de Moonraker, die ik overigens hier ook te koop heb gezet, omdat het toch niet helemaal mijn ding is.
De duwboten zien er wel erg mooi uit, Huub, zou je mij even een Pb kunnen sturen, of ik een romp van je kan kopen en wat die dan kost, dan denk ik dat ik ook een poging ga wagen.

Bart

Ps, Is de Pierre Brouse niet op scheepswerf de Biesbosch gebouwd? Ik heb daar mijn hele jeugd doorgebracht, mijn vader werkte daar en wij woonden op het bedrijf, volgens mij heb ik hem daar regelmatig gezien.

hallo bart

inderdaad de pierre brouse is bij de biesbosch gebouwd. inmiddels is hij al gesloopt in amsterdam de enige uit die serie die nog vaart is de victor millet.
leuk als je ook een duwboot gaat bouwen. hou ons op de hoogte

groeten johan

Hallo

Hier weer een kleine update van de bouw
Ik ben nu begonnen met het draaien van ongeveer 80 kleine 6 kant boutjes van 1 mm doorsnee, voor in de luiken waardoor de motoren uit het schip getakeld kunnen worden.
Het is een hoop werk maar als het klaar is ziet het er volgens mij wel aardig uit.

word vervolgd

Trouwens ik heb 25 jr geleden ook een duwbootje gebouwd.
Echter de offshore blijft mij meer boeien.

Ik heb de EWT 106 ooit van hout gebouwd.
Dit bleek al gauw de verkeerde keus.
Vandaar later met ABS een nieuwe opbouw gebouwd.
Maar op dit moment is ook het abs uit de gratie en is het forfor-brons plaat van 0,2 mm.
Dit is echter een super materiaal.

Jovis zie je morgen

Echt mooi word hij Jovis!!

Leen, wat vraagjes, heb jij voor de EWT 106 de tekeningen van de NVM gebruikt?
En in welke schaal is hij?
En dan nog een vraag, wat is dat forfor-brons plaat voor spul? Zag het wel in de conrad gids staan. Makkelijk te bewerken?

Groet, Aad

Hallo Allemaal

de romp is gespoten het gaat er nu echt op lijken.
Maar er is nog een hoop werk te doen.

wordt vervolgd

Hallo allemaal

Hier weer wat detail foto's van de veerhaven 8 ben nu bezig met messing hoekprofiel van 1mm x 1mm om het loopgedeelte voor de stuurhut en om de david te maken.
het rooster wat er in komt te liggen ga ik in Duitsland bestellen.

nu eeerst even op vakantie daarna weer verder.........

:D het vorderd al jo ik moet toch weer eens komen kijken, prachtig werk

Hallo allemaal

Vanavond weer een proefvaart met bak gehouden.

filmpje klik hier

zo nu echt het laatste berichtje voor ik op vakantie ga

tot over 2 weken

Allemachtig Jovis, wat een power!!
Stuwkracht genoeg, wat een waterverplaatsing!

Ziet er goed uit!

Heel mooi Johan!

Ik krijg steeds meer zin om ook een varend model te krijgen!

Heb je nu 1 accu in de boot zelf? Of lopen er draden naar de duwbak?

Groet, Aad

heee aad

ik heb nu in de duwboot een 12 volt accu en heb de mogenlijkheid om in de duwbakken ook accu's te plaatsen en via stekkertjes in de duwstevens de stroom naar de duwboot te brengen.
ik heb de motoren nu op 40 % van het maximale vermogen draaien. dat kan ik in mn zender mooi instellen. als ik met 4 bakken ga varen stel ik hem opnieuw af. maar 100 % is echt veel te veel. dan is het niet echt realistisch. maar door de motoren met minder vermogen te laten draaien spaar ik ook nog stroom uit.

jovis

als ik met 4 bakken ga varen stel ik hem opnieuw af. maar 100 % is echt veel te veel. dan is het niet echt realistisch. En als de bakken afgeladen zijn dat al eens geprobeert :oops: :oops:
mvg
Frederik :D :D

hallo

ja inderdaad met afgeladen bakken dat is het beste. dat ga ik ook zeker proberen. maar als ik het nu zo inschat is het voor het mooie iets te veel van het goede. maar echt een probleem is het niet he hahaha

groetjes johan

Back