Bouwverslag duwboot VEERHAVEN 8

bijna klaar!!!!

hier weer een update van de voortgang van de bouw van de Veerhaven 8
nog wat kleine dingen en wat dekken verven en dan is de duwboot klaar en ga ik beginnen met de restauratie van een andere duwboot. de Pierre Brousse die eerder in dit bouwverslag aan de orde is geweest.

de bouw van de opbouw van de Pierre Brousse is al in volle gang...

heeheee,

ziet er super uit zeg wou dat ik zo kon bouwen, maar ga je der ook nog 6 duwbakken bij bouwen? hahah zou der wel goed uit zien denk ik.

Mvg lars.

Hij Is Klaar!!!!!

Hallo allemaal

na 3 jaar bouwen is hij eindelijk klaar.
nog een paar kleine detail dingen aanbrengen en dan op naar het volgende project....

tot op de werkschependag....

ziet er prachtig uit.

verder 1 vraagje ik rijdt dagelijks A15 n15 en zie daar regelmatig de veerhavens varen maar ook de Hercules'sen zijn dit eigenlijk zelfsoortige duwers ? komen deze van dezelfde werf ze lijken behoorlijk op elkaar behoudens de kleuren en de duitse vlag

groetjes, Paul

Wat voor materiaal is dit, het lijkt op printplaat.
Bart cornet
de bouw van de opbouw van de Pierre Brousse is al in volle gang...

cimg1700co4.jpg

Dat wil ik ook wel weten Jovis ???

groeten, Brandaris

ziet er prachtig uit.

verder 1 vraagje ik rijdt dagelijks A15 n15 en zie daar regelmatig de veerhavens varen maar ook de Hercules'sen zijn dit eigenlijk zelfsoortige duwers ? komen deze van dezelfde werf ze lijken behoorlijk op elkaar behoudens de kleuren en de duitse vlag

groetjes, Paul

Hallo Paul

de twee duwboten die je noemt lijken inderdaad op elkaar maar zijn van twee verschillende redereien. Sommige komen van dezelfde werf. die zijn gebouwd bij scheepswerf de Bieschbos te Dordrecht. Helaas is die werf vergane glorie.
Enkele Herkules duwboten zijn in duitsland gebouwd ik dacht bij een werf in Duisburg.

Groeten JOhan

cimg1700co4.jpg

Dat wil ik ook wel weten Jovis ???

groeten, Brandaris

Hallo

Nee dit is gewoon polystireen plaat of zoiets dergelijks de hoeken heb ik met dun messing plaat gemaakt en dat ga ik met plamuur mooi rond zien te krijgen. Bij de Veerhaven duwboot heb ik dat op twee plaatsen ook zo gedaan en is me eigenlijk goed bevallen. door de hardheid van de plamuur word het toch naar mijn gevoel iets steviger.

groetjes Johan

Nee hoor maar dat viel mij op bij het Topic Smithbank en hier bij de Veerhaven.

ik begrijp hieruit dat je geinterseerd ben in de scheepvaart!

Ben jezelf ook modelbouwer of wil je modelbouw beginnen ?

groeten, Brandaris

filmpje

Hallo

ik zal binnenkort eens wat filmen maar ik weet niet of je naar de werkschependag komt want daar kan je hem live zien varen

groetjes johan

[mod]Zo mannen, we kunnen weer verder, alle overbodige berichten even verwijderd.

Martin[/mod]

Hallo Jovis,

mijn complimenten voor de Veerhaven 8. Een mooi stukje werk heb je daar afgeleverd. De Pierre Brousse ken ik nog uit de tijd dat ik zelf voer en wat ik er van zie, komt die er ook heel strak uit te zien.

groetjes Janus

Hallo Jovis,

mijn complimenten voor de Veerhaven 8. Een mooi stukje werk heb je daar afgeleverd. De Pierre Brousse ken ik nog uit de tijd dat ik zelf voer en wat ik er van zie, komt die er ook heel strak uit te zien.

groetjes Janus

bedankt voor je complimenten, ik zal binnenkort wat foto's van de pierre brouse plaatsen want die gaat ook al aardig opschieten.

groetjes

onderwaterschip

Hallo Jovis,

Heel mooi en knap stukje werk, heb alleen een vraagje heeft u misschien een schets of een tekening van het onderwaterschip, wat ik eventueel kan kopen? heb namelijk al een hoop detailfoto's. misschien kan u wat inscannen en digitaal sturen?

Bij voorbaat dank.

Grt,

Arie

Back