Hahaha rustig blijven! Alleen kalmte kan u redden!
Ik ben idd lekker bezig! Bedankt voor de leuke reacties! Super!
Hier nog even 2 sfeerbeelden dan :
Bart, of het zwaartepunt goed zal zijn is mijn grootste zorg op het moment. Als het een eind naar achter toe moet ben ik de sjaak. Op het oog en gelet op de verhoudingen en het ontwerp van Michiel denk ik aardig in de buurt te komen.
Roy, ik ben het helemaal met je eens dat er onderin wel wat meer versteviging moet komen. Het waren beelden om een impressie te geven van het ontwerp. Het mooie van zo'n 3D model is dat je gelijk de knooppunten en zwakke plekken ziet. Waarschijnlijk moet er een custom onderdeel komen om de 3 delen met elkaar te verbinden, dit probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen en wil eigenlijk alleen maar onderdelen gebruiken die standaard in de kit zitten. Maargoed, je komt er niet altijd onderuit.
Michiel, nee dit is de pro versie van sketch-up met daarbij de podium plug-in om te kunnen renderen. De gratis versie van sketch-up doet trouwens niks onder aan de pro versie, heb de verschillen nog niet kunnen vinden.
Over de zwakheid rondom het motor gedeelte. Zelf vond ik het ook al gammel overkomen, daarom ben ik er dus even mee bezig gegaan.
- De motorplaat in de 3D tekeningen (oud) is 8mm dik, zelf denk ik met 6mm ook wel weg te kunnen komen?
- De schroefgaten van de motorplaat verder uit elkaar gezet, waardoor ze in "meer carbon" terrecht komen.
- De motorplaat aangepast zodat de sleuf in het frame kleiner kan.
- Gat van het maingear aangepast voor meer vlees, helaas wordt het er esthetisch gezien niet beter op.
- Uitsparing voor de motor een stuk kleiner (smaller) gemaakt,
Zou dit 't 'm doen?
Het ontwerp met het verbrede frame ga ik eerdaags hard werk van maken, ik denk nog steeds dat dat de grote kanshebber gaat worden. Alhoewel ik nog altijd zeer gecharmeerd ben van deze optie 4!
Groenten,
Tjerk