Aanvang Bouw!
Bedankt mensen voor de leuke reacties! Carbon is idd een prachtig materiaal om te zien, en dit carbon is echt mooi, wacht maar tot je hem in het echt ziet!
Goed, eindelijk de start van het bouwverslag! Ik heb slecht geslapen vannacht

En dan wel om het volgende; mijn grootste angst is dat de gaten van alle standaard onderdelen niet overeen komen met de gaten in het frame. Dit kwam dus aan op secuur tekenwerk. Nu heb ik hier mijn uiterste best op gedaan en op de halve mm nauwkeurig met een schuifmaat het originele frame opgemeten. 3 dagen werk en alles kruislings controleren, maar het heeft zich uitbetaald in een perfecte match op het originele frame!!!!!!
Gisteravond bij "Shakin' Stevens" de blokjes en motormount afgehaald, die zien er iig al fantastisch uit! We hebben het frame even samen in elkaar gezet om te kijken of de blokjes allemaal mooi met de gaten uitlijnen. Deze nauwkeurigheid met handwerk is erg moeilijk, maar het is 'm gelukt en ik ben ZEER tevreden! Het past allemaal als gegoten in elkaar en Zteven is ook happy met het resultaat, wat wouden we nog meer?!
De batterijplaat en de bodemplaat wil ik graag voorzien van verzonken boutjes. Hiervoor moeten we het carbon verzinken. Zo heeft Zteven mij gisteravond in de gauwigheid nog een een verzinkboortje gemaakt van een oude M6 metaalboor. De hoek bijgeslepen naar 90graden. Helemaal geweldig dat knutselen, en daarbij je eigen tools maken.
Vervolgens het hele frame weer opnieuw in elkaar gezet met alle "custom parts" als generale repetitie voor de uiteindelijke bouw.
Is het geen plaatje?
Ik heb besloten de 2e Vibe kit die ik nog onder het bed heb liggen op te gaan bouwen om deze klaar te maken. Zo blijft de nitro versie nog deels in elkaar zitten ter motivatie om gauw een 2e te maken

Of als er wat kapot gaat dat ik daar makkelijk parts vanaf kan halen.
Steven, nogmaals MEGA bedankt voor de onderdelen en alle hulp achter de schermen!

Geweldige gozer!
Stay tuned,
Tjerk