Bouwverslag EG Aircraft MX-2

Thanx guys,

Er zullen meer volgen met wat mooiere foto's.
Nu nog het thuis raken met de kist zelf. Hoe is jullie zwaartepunt m.b.t. F3A-X. Als jullie 45 graden up-line vliegen en dan omrollen naar 45 graden upline in rugvlucht? Moeten jullie dan down geven?

Voor dat ik mezelf weer dingen ga aanleren die later weer afgeleerd moeten worden, wil ik wat zekerheid hebben t.b.v. precision aerobatics.

Greetz,
T
 
Thierry

Gefeliciteerd met de maiden vlucht. Het goed afstellen van een precisie aerobatic model vergt tijd.
Elk model heeft zijn bouw afwijkingen hoe gering ook.
De down en side trust van de motor en ook de motor propeller combinatie beïnvloeden het vlieggedrag. Zwaartepunt in combinatie met de instel hoek alles beïnvloedt de vlieg lijn,en het wel of niet neutrale vlieggedrag.
Het afstellen is ook de uitdaging van het figuur vliegen.
Denk eens aan de stall turn . Met veel gas omhoog ,side trust ,tork, wind invloed. Het stallen , overtrek, en dan zonder gas met soms rem van de propeller in dezelfde baan weer terug , dit vraagt om een mixer op richting.
Bij alle modellen welke ik tot nu toe heb gevlogen moet je het model opvangen als je het model omdraait, zowel van normaal vlucht naar rug vlucht en omgekeerd.
Ook bij een 45 graden stijg vlucht.
 
Yep,

Nog veel werk voor de boeg wat betreft afstellen. Maar dat is leuk. Ik heb er ook zin in om deze kant van het vliegen in te duiken. Uiteindelijk zijn het de details wat de hobby maakt wat het moet zijn.

Ik heb eindelijk mijn on/off pin binnen gekregen. Het betreft hier een soort koptelefoon ding en een mooie pen er bij waar een mooi vlaggetje aan zit met de text "Danger Remove before flight"

4460009865_328dc83193.jpg


Pin erin steken en de kist staat uit. Pin eruit en de kist staat aan. Wel loopt er een heel klein mini stroompje als het toestel uit staat met de pin erin. Het advies is dan ook om je accu's los te halen bij opslag voor langere tijd.

Verder heb ik bij .:REVOC:. - custom made wing bags een mooie volledige set wingbags besteld. Het gaat hier om de onderstaande layout, maar dan wel in de paars/groene kleuren stijl:

mx2_composite_arf_scheme_custom_02.jpg.prod.jpg


Link: MX-2 Comp ARF - wing bags - .:REVOC:. - custom made wing bags -

De prijs is niet mis. Maar ik vind het dit toestel waard. Uiteindelijk loopt het toestel op een of andere manier altijd de meeste beschadiging op tijdens vervoer.
Over een 3 tal weken zou ik de set in huis moeten hebben.
 
Goede keuze die wingbags, ik heb ze zelf ook, ze zijn super.
En de prijs lijkt misschien duur op het eerste zicht, maar als je hier ergens bags laat maken, zal het niet lukken voor die prijs... Enkel al aan die stof, mooie voering, velcro... etc...
 
Heren,

De wingbags zijn binnen. Ze zijn allemachtig mooi en heel erg goed afgewerkt. Ik heb er bijna geen woorden voor. De binnenkant is afgewerkt met een fluwelen laag wat krassen maken onmogelijk maakt.
De maten die op gegeven had zijn exact en alles past perfect. De print die er op staat is eenvoudig afgenomen van een paar foto's die ik opgestuurd had van de echte.

Kijk en aanschouw:
4560338967_57cae23926.jpg


4560966568_fc845281e2.jpg


4560336879_3594555d5b.jpg


4560338319_2a9367882f.jpg


4560968294_283971f479.jpg


4560966190_cee32a448d.jpg


Ik was zo blij dat ik even gek moest doen.
4560341133_6239acf928.jpg
 
Beste Thierry,

Hoe staat het er nu voor met dit model?
Wat zijn je bevindingen nu na meerdere vluchten?

Groetjes Boy
 
Beste Thierry,

Hoe staat het er nu voor met dit model?
Wat zijn je bevindingen nu na meerdere vluchten?

Groetjes Boy


Hoi,

Voor mij was het een beetje wennen aan een toestel wat zo strak en recht vloog. Ik ben na de Yak en de Eagle van Great Planes natuurlijk gewend dat toestellen een eigen willetje hebben.
De MX-2 heeft dat niet. Hij vliegt bijna compleet neutraal en weegt niet veel. Dat zie je terug in eigelijk alles. Het geluid met een 3-blads Mejzlik is verbazendwekkend stil.

Het zwaartepunt is nu ietsje neuslastig omdat ik 'm gebruik voor F3A-X. Dus sommige 3D moves als een waterfall lukt nu niet goed.
Vermoedelijk zal het toestel de EF kwaliteits normen halen. Het toestel is nl. niet alleen allemaal hout maar er zit hier en daar ook carbon tussen de houten constructie door.

En oh, de print op het toestel. Die is gewoon uniek en zie je niet vaak. Dat was voor mij dan ook DE reden om te kiezen voor een EG Aircraft MX-2 boven al die yaks en extra's.
Maar ik moet zeggen dat ik mijn laatste aanwinst, de CAP580, ook erg lekker vind vliegen. Het is natuurlijk niet te vergelijken, omdat dat een 100cc kist is en dit een 50 cc kist is.

Greetz,
Thierry
 
Hoi,

Ik heb zelf ook een oogje op deze kist en het is altijd fijn om te kunnen lezen wat de ervaringen van andere zijn. Ik heb uw topic ook al helemaal door gelezen en de fotos bekeken. Die zien er goed uit. Mooie kwaliteit.
Fijn om te horen dat u er plezier van heeft.

Het leuke van de kleurstellin van deze kist is dat hij ook in het echt bestaat.
Kijk maar.

zE6Sa1WvH0E[/media] - Gary Ward MX2 @ Cecil Field AirShow 2009

Alvast bedankt voor de informatie.
Mocht ik de knoop door hakken dan zal ik het u laten weten.

Groetjes Boy
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind die mx-2 van Thierry ook een machtig mooie kist, maar het filmpje van die echte die je gevonden hebt, man wat een fantastiche stukje free style vliegen is dat.
Die Gary Ward weet echt een mooie show weg te geven, Het filmpje is een must see voor mensen die van stunt vliegen houden. :o
 
Back
Top