Bouwverslag: Eigenbouw 1/6 SD KFZ 222

Volgende stap in bouw. Ik heb een spuitcabine gemaakt volgens de "afzuigkapmethode". Gezien de afmetingen van de 222 is de cabine behoorlijk groot uitgevallen. Hoef ik straks in de winter (of als het kouder gaat worden) niet in de garage te airbrushen.

Het enige wat nog aan de 222 dient te gebeuren is het maken van een granaatscherm. Deze komen bovenop de koepel. Zoek me alleen rot naar goed gaas hiervoor. Edit: gevonden!! Bij een kralen en kettingenwinkeltje gaas gevonden wat precies goed is.

Laatst bewerkt:

De 222 zit in de verf. De bestuurder heeft er zelfs al bezit van genomen voor een proefrit. Ondanks het gewicht van 10KG (inschatting) rijdt hij leuk. Wat er nu nog moet gebeuren is de afwerking van de 6 jerrycan's en de aanschaf van een MG34 geweer. Misschien maak ik hem wel zelf om in de sfeer te blijven. Verder heb ik nog een melkkan, extra helm, veldfles enz om aan de zijkant te hangen.

De laatste foto is om het formaat aan te geven. De VW bus is op schaal 1/14

Laatst bewerkt:
Wauw !!! Dit is weer een staaltje van prachtige modelbouw.
Echt knap werk Anthony :thumbsup:
Ik hoop binnenkort ook weer meer tijd voor mijn eigen project te gaan krijgen.
Begint zo wel weer te kriebelen als ik dit zo zie.

Groeten,
Patrick

Bedankt Patrick,

Ben ook wel tevreden moet ik zeggen.

Volgende project staat al klaar. De restauratie van een 1/8 Kyosho Fairlady uit 1982.

Succes met je project!

Groet,
Anthony

Laatst bewerkt:

Geen lekke band maar wel de montage van een houten kist op het spatbord.

Ik heb een speciaal sleuteltje gemaakt (zie rechts naast de band) waarmee ik het schild+wielmoer mee kan vastdraaien.

Laatst bewerkt:
gaaf zeg
zelf heb ik ook een bouwplaat uitvergroot van een Tiger 1 schaal 1:4
3mm staal met een brandstofmotor, versnellingsbak , hydroliek motoren voor de aandrijving
gr peter

Ik was er al bang voor! De 222 staat nu 2 jaar op de kast en dat is zonde. Daarom is hij vanaf vandaag terug te vinden in het “Te Koop” gedeelte van dit forum.

Back