Bouwverslag ERES 3 meter Bubble Dancer

Prachtige beschrijving en iid zeer mooi geworden, ik neem aan dat ie dit weekend (prachtige vooruitzichten) het luchtruim gaat kiezen.
Ik ben zeer benieuwd, veel succes en vooral veel vliegplezier!

Hij is super mooi geworden! Wat is het vlieggewicht geworden?

Zojuist even gewogen: zonder LiPo is het 1290 gram. Met een kleine 1300mAh accu zal het ongeveer 1360 gram worden....

Prachtige beschrijving en iid zeer mooi geworden, ik neem aan dat ie dit weekend (prachtige vooruitzichten) het luchtruim gaat kiezen.Ik ben zeer benieuwd, veel succes en vooral veel vliegplezier!

Dank je wel! (Helaas) heb ik zo meteen andere verplichtingen, maar ja, dat is dan ook wel weer leuk!

Dit is het geworden in ieder geval:

Grotefoto-P7RVAZNC.jpg

Grotefoto-O3JH3SOB.jpg

320cm spanwijdte...

Grotefoto-JKLRTJER.jpg

Volgende week dinsdag op zijn vroegst de maiden....

Blijf het volgen...

Ik kon het natuurlijk niet laten...

Kansen moet je zelf creeeren, deze kans was snel gemaakt... Even snel tussen alles een maiden doen, verstandig? Tja, ik kon het niet laten, dus op naar het veld,

Grotefoto-QDJQOKZN.jpg

De trotse bouwer:

Grotefoto-4PQUENMU.jpg

en toen na een paar handstarts de eerste elektrovlucht.... Hier een eerste filmpje:

Er moet nog wel het één en ander bijgesteld worden, maar hij vliegt SUPER!

De motor blijkt sterk genoeg te zijn, en na even 'gas' te hebben gegeven, de motor gestopt. Hoogte is onbekend, vario bleek niet aan te staan. Schatting ongeveer 150 meter.
Direkt thermiek gepakt, vliegt perfekt! Na een kwartier een beetje duiken en testen, want ik moet naar huis... Remklep werkt, toestel gaat wel in radicale duikvlucht, dus een beetje hoogte er bij mixen.

Nog wel even alles beter afstellen, maar dat is dan voor volgende keer!

Laatst bewerkt:
Een knap stukje modelbouw, wat veel tijd , creativiteit en geduld heeft gekost . ( althans dat denk ik ) .
Maar het resultaat mag er zijn . Gefeliciteerd !!
En heel veel vliegplezier gewenst .
Joop

Prachtig, heb met intresse je bouwverslag gevolgd, staat bij mij ook op de verlanglijst, maar eerst leren vliegen :)

Proficiat Norbert!
Wat een prachtig vliegbeeld, dit moet een geweldig gevoel zjn geweest, zo'n eerste vlucht met een 100% zelf gebouwde kist!
Neem je hem volgende mee?

Iedereen bedankt voor de mooie reacties!

Hier nog even een paar woorden over de eerste vluchten. Inmiddels heb ik drie vluchten gemaakt, morgen als het lukt weer een paar.

Voor de eerste vlucht het toestel uitgewogen, en meegenomen naar het veld. Er was een zacht briesje wat de handstarts makkelijker maakte. Hoogteroer afgesteld en nog een keer gooien.... Vloog heel lang en gelukkig recht.... Dat was op zaterdag.

Wat ik natuurlijk niet op het forum heb gezet is dat het vleugel-middenstuk enigzins krom is gebouwd.... De bouwplank was krom getrokken, ik merkte dit later pas. Aan de onderkant hiervan had ik een balkje gelijmd, wat blijkbaar is gaan werken, dat dan weer resulteerde in een kromme bouwplank. De vleugel is nu wel recht, maar staat in het midden iets te hoog. De oude bouwplank ligt allang bij de vuilnis. Oplettende lezers konden zien dat de bouten van de nieuwe plank op een andere plek zaten, bij het bouwen van het vleugel middendeel.

Toen kwam zondagmorgen. Ik was helemaal enthousiast geworden, dus ook nog even een vluchtje gemaakt. Zie filmpje hieronder. Filmpje is drastisch ingekort en heeft ongeveer een kwartier geduurd. Te zien is onder andere een mooie lowpass op 0:45, daarna het oppakken van thermiek en stijgen met ongeveer 4 m/s naar een mooie hoogte! Daarna gaat de remklep open op 2:36 en volgt de landing.

Voor weinig wind of een mooie zomeravond kan ik iedereen dit toestel aanraden!

Norbert

Laatst bewerkt:
Prachtig, heb met intresse je bouwverslag gevolgd, staat bij mij ook op de verlanglijst, maar eerst leren vliegen :)
Euh ... leren vliegen gaat zeker makkelijker met zo'n kist als met dat eigen ontwerp van jou. Zonder je te willen afkraken of zo, maar deze kist is zo goed ontworpen, die vliegt zich zelf, daar is eigenlijk geen piloot voor nodig ...

Back