Bouwverslag Eurokotter HD 30

Goedenavond,

Hier foto's van de nettenrollen inde kleur gespoten.

ah29.jpg

t5fr.jpg

gr Buddy

Goedemiddag allemaal,

Na een heerlijke zomer, ga ik weer druk aan in de weer met de HD30.
Heb nog even e.e.a. in de verf gezet, voordat het slechte weer er aan komt.
Zoals jullie op de foto's kunnen zien begint er al letterlijk en figuurlijk kleur aan te komen.

643uio.jpg

34oy1ip.jpg
2chw8bs.jpg
14u9uhi.jpg

2e0jxnd.jpg

2cdx5co.jpg

Binnenkort de schoorsteen van verlichting voorzien, wordt nog wat, want alleen in het mastgedeelte zitten al 12 lampen.
Volgens mij is dat met leds niet te doen, dus worden waarschijnlijk kleine 3 mm gloeilampjes.

Groet Buddy

In 4mm (buitenmaat) alupijp heb ik 3 mm ledjes gezet. Met een satestokje in de pijp heb ik er met een Stanleymes de opening voor het licht uit gesneden. Daarna het pijpje op lengte afgesneden, boveneind dicht gemaakt en koperkleurig geschilderd. De ledjes worden verkocht als kerstvelichting. 20 stuks voor € 1,20. Werken van origine op 3 volt, maar met een iets grotere weerstand ook op een hoger voltage. Gr. Klaas.

Hallo Buddy,

Ik heb weer eens het volledige bouwverslag doorgelezen en dat was een verademing. Wat een kwaliteit van bouwen laat je ons hier zien! Het is duidelijk dat dit gewoon een prachtig model wordt waar velen een puntje aan zouden kunnen zuigen. Succes met alle klussen die je verder nog te doen hebt aan dit schip en ik zal zeker nog eens terugkijken naar dit verslag naar nieuwe updates.

Groeten, Kees

Ziet er weer schitteren uit Karel. Ben benieuwd hoe je straks de verlichting gaat doen. Zie nog draden door de mast lopen.

HD-30

Ik zie het Buddy, ziet er mooi uit. Ja als ze in werkelijkheid ook bij de mast langs lopen, dan moet dat nu ook natuurlijk.
Groet Paul.

Wordt erg mooi, straks te mooi om te varen.
met koningsdag af voor de opening vaarseizoen ?
ben net bezig met de Jupiter (152VO), je weet wel.

gr Jan

Goedenavond,

Het is weer een tijd geleden, dus tijd vor een update.
Ben druk bezig geweest met de HD30 zoals binnenkant stuurhut, bouwen van de lieren, elektronica inbouwen en testen en boot uitlijnen.

ma9hfl.jpg

1z5memv.jpg

even een kapiteinsstoel gemaakt
2lcu5tt.jpg

de lieren

ei8qz7.jpg

diverse katrollen

afhpow.jpg

foto's van mijn kleinkinderen mogen ook niet ontbreken en krijgen een mooi plaatsje in de stuurhut

20fxqft.jpg

en de eerste te waterlating en uitlijning

jac9bq.jpg

2h5s2vm.jpg

groet Buddy

Back