Bouwverslag Extra 330 58" Extreme Flight

Ik schat dat het gewicht dus hetzelfde zal zijn met motorkap + Cockpit en dan lichtere servo's?


Ik ga met 225 servo's al around proberen, volgens mij moet dit zeker goed gaan.

ik twijfel een beetje of die 225 genoeg zal zijn, de 3152 kan een dikke 6kg trekken op 6V, en die heeft al niet meer zo heel veel kracht door de lange servoarmen.. ik kan mss wel nog een gaatje naar binnen aangezien de uitslag nu op 112% staat voor max uitslag (tot 140% mogelijk)

ik denk dat de glow net ietsje zwaarder is, je moet de 'glow conversion kit' die bestaat uit triplex plaatjes om de motorbox dicht te maken erbij tellen, een accu, enz..
wat weegt de regelaar-motor-accu eigenlijk?
 
Als ik begin met mijn bouwverslag zal ik alles eens wegen...

6kg is wayyyyy overkill voor zo een kistje ... ik doe alles met mijn new power yak met de 225servo's en die weegt denk ik ook een 2.5kg ...

De methanol versie is misschiet iets zwaarder maar ik heb gezien dat op lange pull outs de methanol versie toch blijkt te winnen... In de start is de electro sneller weg maar na een 15tal meter ofzo komt hij er toch over.
 
mss zal ik de 225ook maar eens proberen op het rudder..
Zal tijdens het finetunen ook eens wat gaan grammenneuken :wink:
ik denk dat ik wel ongeveer hetzelfde gewicht kan houden met motorkap erbij..
Grtzz
 
mss zal ik de 225ook maar eens proberen op het rudder..
Zal tijdens het finetunen ook eens wat gaan grammenneuken :wink:
ik denk dat ik wel ongeveer hetzelfde gewicht kan houden met motorkap erbij..
Grtzz

De rudder is natuurlijk een "joker". Dat ben ik niet zeker, ef zegt daar een std size servo voor te gebruiken. En voor de rest 225 (voor de std setup dan). Ik ga toch een 225 gebruiken op de rudder en zien wat het geeft. Als het niet lukt zet ik daar wel een andere. Al denk ik dat het moet lukken.

Natuurlijk gebruik ik wel allemaal 225 mg's !!
 
De Hitec 5245 MG heeft in ieder geval ruim voldoende kracht voor het hoogteroer.
Denk dat de 225 ook wel zal werken.

Erwin.
 
Laatst bewerkt:
het servoplaatje is idd ook voorzien op een standaard servo..
Probeert gij het eerst maar voor ik ga ombouwen :wink:
die 10gr zal wsl ook wel niks uitmaken..
 
Heb voor de zekerheid het standaard schotje waar naar mijn idee iets teveel verlichtingsgaten in zitten verstevigd.met een opliggend schotje.Zo worden de krachten iets beter verdeeld.Het is maar een kleine aanpassing maar voorkomt denk ik wat problemen.Verder is de Extra standaard gelaten.
Zal even wat foto's plaatsen voor de duidelijkheid:

extra_landingsgestel_002.jpg


extra_landingsgestel_003.jpg


extra_landingsgestel_004.jpg
 
lijkt mij niet direct nodig...van wat ik gezien heb er vliegen er ook al zoveel zonder problemen dusja :-)
 
ik heb de mijne nog eens onder handen genomen de voorbije week..
het zwaartepunt 1 a 1,5cm naar achter en wat onnodig gewicht eruit gehaald..
net alles nog eens (2x) nagewogen en kom nu uit op een gewicht van 2256gr met half volle tank (250ml tankje) dus met volle tank +- 2380gr zonder motorkap.. dat zou dan weer uitkomen op +-2450gr met motorkap, dus doel bereikt! :wink:
 
Voor een kistje van net 1.47 is bijna 2500 gram toch best zwaar?:confused:

Grt.
 
wat is volgens jou dan een goed gewicht??

Toen ik een aantal jaar geleden zelf in die maat zat, moest een kistje van rond de 1.50 het liefst rond de 2kg wegen, liefst wat minder zelfs nog (diamant no limit, diablotin, etc...) Of deze Yak moet een enorme vleugeloppervlakte hebben dat ie wat meer kan hebben?

Grt.
 
Voor een kistje van net 1.47 is bijna 2500 gram toch best zwaar?:confused:

Grt.

Als je hem ziet helemaal niet hoor ! Hij is heel groot en heeft heel grote vleugels.
Ik weet nie hoe hij veel lichter zou kunnen. En ken jij kistjes van die span die veel lichter zijn?
Ik heb een sukhoi van graupner gehad die was 1.42m en woog 3Kg. New power yak van 1.4m weegt ook ongeveer een 2400 denk ik (zou ik moeten checken), en deze extra lijkt toch heel wat groter als ik het zo bekijk.

Tja ik voel het we als ik de mijne vlieg, maar als ik de video's op youtube bekijk... Twijfel ik er zelf niet aan dat hij zalig zal vliegen...

Watch it yourself:
SZDVCmTb-iQ[/media] - EF 58" Extra 3D flyin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Filmpje ziet er inderdaad goed uit, maar volgens mij heeft ie een beetje onbalans in z'n prop, wat een geluid:o

Grt.
 
Ooit al acro gevlogen met een electro? (Apc-e)

Jawel, we hebben hier ook een 6-cellig 3D-monstertje staan, maar bij de apc-e had ik het idee dat deze erg vervormd bij meer dan halfgas (die is na de eerste vlucht eraf gegaan), daar zit nu een apc brandstof-prop op, dat gaat als een speer:p

Grt.
 
Back
Top