Bouwverslag Extra 330 58" Extreme Flight

hej

heb de mijne helemaal af, enkel op de regelaar na.
nu probeer ik deze te programere voor de 5s lipo zodat de "cut off voltage" niet op 9v staat maar op 15v.
probleem: ik geraak niet eens in de setup mode.
motor draait wel.
voor deze regelaar heb je toch geen programmeerkaart nodig ofzo ?
hoe kan ik dit het beste oplossen?

Ik heb het nog nooit gedaan maar ik vlieg gewoon op de std instellingen die cutoff is voor niets nodig ... Als je weet hoe lang je kan vliegen. Je vliegt je benzine tank nu eenmaal ook niet leeg.
En al vlieg je je batterij zo leeg dat je motor geen power meer levert gaan de servo's toch nog dusja

mjah misschien niet direct nodig maar met een nieuwe regelaar verwacht je toch wel om in de setup mode te geraken.
maar zal eerst nog maar eens mijn zenderinstellingen nakijken
tank niet leegvliegen ? mmm :-? :D

mjah misschien niet direct nodig maar met een nieuwe regelaar verwacht je toch wel om in de setup mode te geraken.
maar zal eerst nog maar eens mijn zenderinstellingen nakijken
tank niet leegvliegen ? mmm :-? :D

Zeker, ik heb het zelf nog nooit gedaan, ik zal volgende keer zeker eens proberen... I'll let you know

Nice, ik ging gisteren een video maken maar dan bleek ik een vijsje vergeten van de rolroer servo :-) dus niet kunnen vliegen, volgende week beter :-)

ik heb ondertussen de extra ook ingevloge
om juist te zijn eigenlijk vorige week tussen al de regenbuien, kon het echt niet laten om een korte vlucht te maken.
op die paar minuten vloog hij echt geweldig.
ga ik nog veel plezier mee beleven, een echte aanrader!!

Vandaag nog wa met de mijne gevlogen echt een super bakske... ik ga heeeeel binnekort wel een videoke opnemen ;-)

EFExtra.JPG

Samen met de vanquish

EFExtraVanquish.JPG

Jens, ik heb vanaag toch redelijk wa gefilmt ze om ne shieke video te maken, kheb zeker 6 a 7 min beeldmateriaal ;)
En het was redelijk bad ass gevlogen door jou toen :p

Jens, ik heb vanaag toch redelijk wa gefilmt ze om ne shieke video te maken, kheb zeker 6 a 7 min beeldmateriaal ;)
En het was redelijk bad ass gevlogen door jou toen :p

hm nie zoveel op de camera een 5tal minuten... wel genoeg om een teaserke te maken van de extra... volgende keer moete we echt is een shik make e ... tis lang geleden.
Die flat spin ziet er daar allesinds wel al goe uit ;-)

Ik zal donderdag is kijken of ik er iets van kan maken.

okidoki :D BTW, int vervolg pakte zo eem mega sjieke babe mee eh voor naast uw vliegerke te zetn :p

gevlogen met de funtana samuel??

ik heb de mijne wat beter afgesteld, nieuwe spinner erop zwaartepunt verlegd, en hij vliegt als een eitje...
ook maiden van de yak gemaakt, ook eerste filmpoging van mn vriendin... volgende keer wat lager een gewaagder vliegen, is positief voor mij en makkelijker om te filmen.

let wel, enkel echte vlamingen zullen de leuke commentaren kunnen verstaan...
ondertiteling begin ik niet aan:):)

YouTube - yak 47

funtana viegt echt suuuuuper!
vraag maar aan Jens, hij heeft ook fkes gevlogen, maar wa wat veel wind omecht deftige 3d te doen, wel wat knive edge spins getest, flatspins, snaps en meskant, maar dat hoveren werkt toch niet zo goed bij zulke winden :D

sjiek baksken Chris u yaksken!

Tot nu toe heeft de Extra 330 een vluchtje of 50 gemaakt. Hij houdt zich prima ondanks dat er toch behoorlijk wat van de Extra gevraagd wordt.
Gisteren ook eens gevlogen met een 4 cellen pakket (4600 mHa) i.p.v. 5 cellenpakket 3700 mHa. Viel me eigenlijk niet echt tegen en had toch nog behoorlijk wat trekkracht.
Alleen de pull out tijdens torquen is wat minder krachtig.

Gemiddelde vliegtijd met een 5 cellen 3700 lipo paket is 14 minuten.

5s en 3700 -> 14min ? Dat lijkt mij wel extreem veel, mij lukt het allesinds niet,
Het zal aan mijn adhd vingers liggen ;-)

Ik heb nu ongeveer een 15vluchten... En ga deze week normaal de eerste video opnemen. Deze keer gaan we nog eens voor een echte quality video ;-) Jullie horen het wel.

Voor mij is de extra alvast het beste vliegtuig (van deze maat) waar ik al mee gevlogen heb (yeah I'll prove it ;-) )

@Sam: ja u funtana ga wel goe e ... trainen he ik wil u binnen enkele weken down on the deck ;-)

Die 14 minuten is uiteraard niet constant torquen,maar een combinatie vlucht.
Sterker nog... met een beetje beleid haal heb ik al 20 minuten vliegtijd gehaald.Maar dat is dan wel heel rustig aanvliegen.

Tot nu toe heeft de Extra 330 een vluchtje of 50 gemaakt. Hij houdt zich prima ondanks dat er toch behoorlijk wat van de Extra gevraagd wordt.
Gisteren ook eens gevlogen met een 4 cellen pakket (4600 mHa) i.p.v. 5 cellenpakket 3700 mHa. Viel me eigenlijk niet echt tegen en had toch nog behoorlijk wat trekkracht.
Alleen de pull out tijdens torquen is wat minder krachtig.

Gemiddelde vliegtijd met een 5 cellen 3700 lipo paket is 14 minuten.

Is een 4s pakket dan een goede keuze voor deze kist? Of toch voor een 5S gaan? Bedoeling is 3d te vliegen....

Back