Bouwverslag Extra 330 58" Extreme Flight

Ik zou 5S gebruiken, als je het pakket tegen de vleugelbuis legt is het zwaartepunt perfect.. en wat extra power kan nooit kwaad ;-)

Je moet zeker 5s hebben en dan kan je er alles mee... als ik echt 3D vlieg... nee geen 10min torquen... maar rolling loops, walls etc etc haal ik er 9-10min max. uit

wel BESTE toestel dat ik ooit gevlogen heb in deze maat:p

Wat ik ook denk :-)

Donatas de zijne is ook klaar, dus je kan zowel video's van hem als mij verwachten, eind deze week, begin volgende week... Donatas is zo in de wolken van dit toestel dat hij het zal gebruiken voor de artistic aerobatic WAG selections.

Hij heeft hem ook nog een airbrush tintje gegeven...
ExtraFpMe.jpg

ExtraAirbr.jpg

harclose.jpg

bottom.jpg

Wat ik ook denk :-)

Donatas de zijne is ook klaar, dus je kan zowel video's van hem als mij verwachten, eind deze week, begin volgende week... Donatas is zo in de wolken van dit toestel dat hij het zal gebruiken voor de artistic aerobatic WAG selections.

Hij heeft hem ook nog een airbrush tintje gegeven...
ExtraFpMe.jpg

ExtraAirbr.jpg

harclose.jpg

bottom.jpg

Mooi ding! :schrik:

Maar zorgt het airbrushen van de prop niet voor onbalans ?

Wel zoals jullie wellicht al gelezen hadden... ben ik niet echt tevreden over de APC prop die ik nu gebruik op mijn 58" Extra daarom heb ik in Engeland 2 XOAR props gekocht om te testen. Deze houten schroeven zijn zelf nog lichter dan de APC's en hebben VEEL minder flex! Ik wist niet echt welke maat te nemen. Maar de verkoper vertelde mij dat ik wel een maatje groter mocht gaan dan met een APC. Dus heb ik de 16*7 en 16*9 gekocht.

Even de A-Tang erbij genomen vandaag.
De eerste waarde is de waarde op constant vol gas. De 2de waarde is de maximum waarde die ik verkreeg bij variabel toerental, rond volgas
APC 15*8: 64-66A
XOAR 16*7: 61-64A
XOAR 16*9: 68-71A

De gebruikte batterijen zijn FlightPower 5S 3700mAh EVO 25.

Direct viel op dat de XOAR props duidelijk veel minder flex hebben. Ik ga dit nu zo vlug mogelijk in de lucht testen! Maar helaas laat het weer dat even niet toe...
Als deze testen mij bevallen ga ik ze ook eens testen op de vanquish.

Ik heb onlangs van iemand een Extreme Flight Extra 58 inch (blauw geel) overgenomen,maar de setup zal denk ik niet toereikend zijn voor 3D-vliegen,wat is jullie mening ?
Motor en esc staan op de foto.
60A esc lijkt me vrij weinig …

Bijlagen

• 8882B399-1E4F-4B49-BEF9-370B26010F57.png
    8882B399-1E4F-4B49-BEF9-370B26010F57.png
    451,3 KB · Weergaven: 133
  • 7776F6C4-540A-4F28-B1AE-5039014A71EC.png
    7776F6C4-540A-4F28-B1AE-5039014A71EC.png
    540,1 KB · Weergaven: 115
De motor is hier de beperkende factor, dit zal een 5055 motor zijn, aan de KV te zien wil deze 5cellen vliegen.
Met de juiste prop zal je 45Amp kunnen trekken (gevoelsmatige inschatting).
Dus: 5x 3.7 x 45= 832Watt
Toestel met accu zal ergens tussen de 2.5 tot 3 kg kg zitten, dat is 277- 333Watt per kilo.
Is niet slecht, dat vliegt wel :thumbsup:
Moeilijk om in te zien of dit voor jouw voldoende is.
Als ik je zou moeten adviseren, zou ik een 5065 motor adviseren en 6cellen, maar aangezien deze combi erin zit, gewoon gebruiken.

Back