Bouwverslag F-16 schaal 1:8

Ziet er goed uit Gertjan.

En zo te zien makkelijk zelf te realiseren, wie weet voor een volgend project ;-)

inderdaad Berto, deze cilinders zijn vrij eenvoudig zelf te maken.

de 2 verende struts heb ik nu ook zo goed als klaar, ik moet je nog even afwerken.
21724936bb996933c.jpg

21724936bb99a6192.jpg

in dit complete onderstel gaan toch nog heel wat uurtjes zitten, maar we bouwen gewoon door, dan komt het vanzlf goed.

groeten Gertjan.

Laatst bewerkt door een moderator:
vandaag even flink wat spaanders gemaakt en het begint zowaar al op een onderstel te lijken:p
2172493aa5e1b90de.jpg

groeten Gertjan

Dat ziet er weer knap werk uit Gertjan mooi, :worship:
Zijn de benen nu naar de tekening van de echte gemaakt zoals je al eerder aangaf??
Ahja bij het echte landingsstel roterende wielen ook bij het inklappen, bij deze ook?
In elk geval verder doen zo, k´bijf je zeker volgen.

Dat ziet er weer knap werk uit Gertjan mooi,
Zijn de benen nu naar de tekening van de echte gemaakt zoals je al eerder aangaf??
Ahja bij het echte landingsstel roterende wielen ook bij het inklappen, bij deze ook?
In elk geval verder doen zo, k´bijf je zeker volgen.

dankje voor de complimenten,

nee, ik heb een tekeningset gekregen van de 1:6,8 versie van de f-16, deze heb ik verschaald naar de schaal 1:8

in ingeklapte toetand zullen de wielen schuin in de romp staan.
ik heb even een fototje van Gerald Rutten zn kist toegevoegd waar het zelfde onderstel in zit.( ik den niet dat Gerald het erg zal vinden dat ik even een fototje van hem "leen")
P1030002.jpg

groeten Gertjan

even weer een update
afgelopen dagen wat dingetjes gedaan aan het onderstel even gepast
ik heb het onderstel even op een noodspandje geschroefd om heteen en ander in te meten en af te stellen

21724944015f42557.jpg

21724944015f703be.jpg

21724944015f9f202.jpg

nu de cilinder nog verder afmaken en dan kan ik testen of het werkt (ook niet onbelangrijk lijkt me;))
groeten Gertjan

dankje voor de complimenten heren, maar toch ook wel weer wat tegenslag
ik heb de cilinder klaar maar tot mn grote frustratie krijg ik hem niet goed (en betrouwbaar) luchtdicht, het ligt aan het ontwerp dat ik bedacht had.
ik heb er ruim een halve dag mee bezig geweest en het is nog niet goed, daarom maar snel ff een cilinder besteld zodat het inbouwen en afstellen toch door kan gaan, als het onderstel niet goed uitkomt door een ondeugdelijke cilinder dan is de schade vele male groter dan de kosten van een nieuwe cilinder ( toch een mooi excuus om er niet langer mee te hoeven pielen:p)
nu maar is gaan nadenken over de neuspoot, deze moet bij het inklappen 90 graden draaien.
maar ik heb een mooi voorbeeld (toch makkelijk dat Gerald het allemaal al uitgevogeld heeft;)

groeten Gertjan

Back