Bouwverslag F16 van Fly Eagle en is gemaidend:)

Hier al een paar fotootjes van de F16
Het zal nog wel wat tijd kosten voor dat ie af is maar dan kan ik op mijn gemak alles goed bekijken en hier verslaan :)

groetjes Johan

Laatst bewerkt:
jep meteen even een abonnement genomen op dit draadje..
daar ga je veel plezier aan beleven Jopie dan weet ik zeker..
ziet er top uit!!!:D

Ziet er mooi uit! Wat voor schaal is dit eigenlijk? Dat scheelt niet veel met die van Avonds, toch? En heb je ook werkende speedbrakes?

~Jolmer

Hee Johan,

dat ziet er TOP uit.

Afgelopen zaterdag was bijna het eerste wat Ger zei: "M`n F-16 is weg, snif :cry: " maar jij hebt er een mooie kist bij.

Gaan we zeker volgen :yes:

En tot ziens.

Hallo Jolmer
het is 1 op 8
heb hier de site van Fly Eagle met meer gegevens ;)
Fly Eagle Jet Model Factory

Hallo Berto ik weet het dat ie het niet leuk vond om zijn kissie te zien gaan maar hij mag er een keer van mij mee vliegen als ie klaar is dat heb ik met hem afgesproken, dus dat gaat zeker goed komen:)

Hoi Jopie leuk toestel komt mij ook erg bekend voor LOL!
Heb hem 1,5 jaar geleden over laten komen uit China :-)
Volgens mij ben jij nu de vierde eigenaar? Ik hoop echt dat het model binnenkort gaat vliegen!

Wat voor turbine heb je ingedachten, een p-70 zou ideaal zijn naar mijn idee.

In iedergeval suc6 bij de bouw!

Gr,Henk

Hallo Henk
volgend seizoen is de bedoeling dat ie gaat vliegen
we hebben er nu twee in de club bij ons
die van mij en 1 met tigher colors
de bedoeling is dat er een P120 in gaat komen in bijde,
omdat we op een klein veldje vliegen
we vliegen wel eerst in op een ander veld om te zien hoe hij zich gaat gedragen met het opstijgen en landen,

wat was eigenlijk de reden dat je jij hem weg gedaan hebt?

groetjes Johan

Ik had hem voor iemand besteld,en ben nooit zelf van plan geweest om hem te bouwen.
Toen is hij na wat rond gezworven te hebben bij jou beland :-)
Een P-120 is wel fors hoor qua maat zal hij passen aangezien hij dezelfde afmetingen heeft als de P-80 maar zou hem zeker behoorlijk terug schroeven....dit model vliegt al met een P-60 !

Gr, Henk

Ik had hem voor iemand besteld,en ben nooit zelf van plan geweest om hem te bouwen.
Toen is hij na wat rond gezworven te hebben bij jou beland :-)
Een P-120 is wel fors hoor qua maat zal hij passen aangezien hij dezelfde afmetingen heeft als de P-80 maar zou hem zeker behoorlijk terug schroeven....dit model vliegt al met een P-60 !

Gr, Henk
Naar wat ik over deze kist gelezen heb,vliegt hij zelfs beter met een P60 dan een P80.Gezien het gewichtsverschil Plaats men de P60 helemaal achteraan in de kont,zonder thrustpipe.Daar de trubine minder weegt en er geen thrustverlies is zou deze zelfs beter vliegen met een P60 dan een P80.
Een P120 lijkt me ook veel te fors voor deze kist.(extra gewicht+Kero)

Mvg,
Luc

is misschien wel zo dat het wat fors maar het is dan ook niet de bedoeling om top speeds mee te gaan scoren,
ik ben alleen bang als ik hem met minder trust ga bouwen dat ie bij ons op een grasbaan van 100 meter met de meeste tijd aan bijde kanten mais niet los ga krijgen vandaar dat ik de P120 er in ga zetten,
en onder het vliegen zal ik denk dan niet boven drie kwart uit komen
maar ja na de winter kan het jullie allemaal vertellen:)
groetjes Johan

P120 is prima hoor, gaat die van mij ook mee vliegen ;)

Een simjet 1200 achterin (7kg stuwdruw) schijnt niet zo geweldig te vliegen, denk ook dat een p60/p70 zeker vanaf gras wat magertjes is. En 'n p80 weegt net zoveel als een 120, dus met loskomen zeker wel even handig ;)

Mee eens, een "beetje" extra vermogen kan geen kwaad op gras! Ik heb het bij diverse andere kisten gezien, die bij de start nét een beetje vermogen te kort kwamen en daardoor in de problemen zijn gekomen, of gewoon ergens niet konden vliegen. Ik weet niet wat het scheelt qua gewicht, maar als dat niet meer dan 5% tot 10% meer is dan standaard, zou ik zeker een zwaardere motor gebruiken en dan lekker halfgas vliegen...

~Jolmer

Back