Bouwverslag F4U Corsair 'LUCKY-GALLON 'nr 92(Nick Ziroli plans)

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door psnijders, 18 aug 2008.

  1. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.202
    Locatie:
    Zeewolde, RemoteJets.com / Modelbouwsticker.nl
  2. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.412
    Locatie:
    nuenen
  3. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.202
    Locatie:
    Zeewolde, RemoteJets.com / Modelbouwsticker.nl
    Ah, was op het verkeerde been gebracht door de Robart versie.

    Tja, nr 9 heeft een slag van 70mm en nr 10 een slag van 100mm, net niet wat er gezocht wordt dus :-(
    Al is die van 100mm wel bruikbaar natuurlijk als er een mechanische max. stop is.
     
  4. psnijders

    psnijders

    Lid geworden:
    7 nov 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
  5. psnijders

    psnijders

    Lid geworden:
    7 nov 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Het zal misschien ook wel mogelijk zijn om ze iets in te korten..??

    Patrick
     
  6. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.202
    Locatie:
    Zeewolde, RemoteJets.com / Modelbouwsticker.nl
    De slag is niet in te korten.

    Alhoewel kan wel natuurlijk, plaats een wielstop op de cilinder as en je slag kan je zelf bepalen.
    Je zit dan alleen wel met een wat langere cilinder.
     
  7. psnijders

    psnijders

    Lid geworden:
    7 nov 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Cilinderstang en cilinderbuis inkorten afhankelijk hoe de eindkap vast zit of deze is gelijmd of geschroefd met een fijne draad.
     
  8. psnijders

    psnijders

    Lid geworden:
    7 nov 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Een overlengte cilinder zal niet zo'n heel groot probleem zijn denk ik en mocht ik hem niet in kunnen korten dan zal een stop op de cilinderstang idd een optie zijn.
    En berto heb jij ervaring met de leverancier van deze cilinders en de kwaliteit van deze cilinders?

    Patrick
     
  9. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.202
    Locatie:
    Zeewolde, RemoteJets.com / Modelbouwsticker.nl
    Hee Patrick,

    in beide gevallen ja ;-)

    Heb zelf de grootste zitten op de airbrake van mijn F15:
    [​IMG]

    Heeft mij tot nog toe niet in de steek gelaten.
     
  10. psnijders

    psnijders

    Lid geworden:
    7 nov 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Dan denk ik dat ik er 2 ga bestellen.
     
  11. wimpy

    wimpy

    Lid geworden:
    21 dec 2004
    Berichten:
    807
    Locatie:
    Belgie
    mss een late reactie maar die ene foto daar waar de wings opgevouwen zijn is idd die van Carf met een moki 250 erop , ik moet de mijn alleen nog spuiten :)


    gtjs
    wim
     
  12. psnijders

    psnijders

    Lid geworden:
    7 nov 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Het was me al opgevallen dat jou bouwverslag al een tijdje stil staat??
     
  13. psnijders

    psnijders

    Lid geworden:
    7 nov 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    De beste wensen allemaal..!!

    De Corsair staat inmiddels weer op de bouwtafel....

    Ik ben op zoek naar bouwers die ervaring hebben met Flite Metal omdat ik dit misschien wil gaan gebruiken voor de details van de Corsair.
    Dus tips hiervoor zijn welkom.


    Patrick
     
  14. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.913
    Locatie:
    Vlaardingen
    Ik heb voor mijn YAK-23 Flora heb ik metalcoat van Mick Reeves gebruikt. Een stuk voordeliger dan Flitemetal.
    Zie het YAK draadje van Ton v Munsteren.
     
  15. psnijders

    psnijders

    Lid geworden:
    7 nov 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    En hoeveel moet je afnemen zodat het toch een beetje interessant is want zo veel heb ik niet nodig.

    Patrick
     
  16. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.913
    Locatie:
    Vlaardingen
    Zoveel je nodig hebt. Volgens mij is het niet veel duurder dan oracover. Alleen de verzendkosten liggen iets hoger dan hier in Nederland, maar dat is ook wel te overzien.
     
  17. psnijders

    psnijders

    Lid geworden:
    7 nov 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Wegens beƫindiging van de vlieg-hobby ga ik stoppen met dit bouwverslag.
     
  18. beekman

    beekman verslagschrijvers

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    204
    Locatie:
    Groesbeek
    Serieus?
    zou erg jammer zijn, zeker gezien de vorderingen aan je corsair.

    mvgr Michiel
     
  19. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.821
    Ja erg jammer
    maar mag ik vragen warom je er mee stopt
     
  20. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.607
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    ja idd jammer dat je stopt met deze veelzijdige hobby.
     

Deel Deze Pagina