Bouwverslag F550 van een totale leek

• Topicstarter Topicstarter ArthurOpZee
  • Startdatum Startdatum
A

ArthurOpZee

Guest
Hallo allemaal,

Dit wordt geen gewoon bouwverslag want ik ben de allergrootste leek :confused: op het gebied van modelbouw. Ik heb een DJI f550 (almost ready to fly, ja ja) gekocht om me dit allemaal eigen te maken. Zodat ik later als ik groot ben een octocopter te bouwen voor mijn fotografie.

Mijn lijstje wat ik al heb:
-DJI f550
-Naza
-Spektrum DX6i
-ar6210
-Lipo zippy 15C 4s 5000

full

De eerste problemen ben ik natuurlijk al tegen gekomen.
Het aansluiten van de ontvanger aan de Naza is gelukt.
De zender is gebonden aan de ontvanger.
De V-SEN geeft een rood knipper signaal: Lipo alarm, storingsmelding.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?

Ik heb er een filmpje van op youtube maar ik weet niet hoe ik die hier moet invoegen.

FEpXuaEK6zg[/media] Naza f550 - YouTube

Iedereen wordt van harte uitgenodigd hier op los te schieten maar niet te snel want, zoals ik al schreef, ik ben de allergrootste leek.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de naza al op je pc aangesloten en geactiveerd? Want mij ervaring is dat de led-status niet betekend totdat je de naza hebt ingesteld.

Heb je de naza al op je pc aangesloten en geactiveerd? Want mij ervaring is dat de led-status niet betekend totdat je de naza hebt ingesteld.

Ja, heb ik gedaan. Error code: RX-ERR. Probleem met de verbinding tussen Naza en ontvanger.

Assistant manager geeft nu aan: CFG ERR8. Ik heb geprobeerd opnieuw te verbinden maar dit lukt niet meer. Er gaat ook geen led meer branden op de ontvanger. ???

Verbinden is weer gelukt. Leds branden weer. CFG ERR8 code blijft.

CFG ERR8 heb ik ook gehad. Bij mijn 2e Naza op de Discovery en ook bij een kameraad van me. Eigenlijk heel simpel op te lossen! Het is namelijk een melding dat hij de input van de ontvanger niet goed kan verwerken. Als eerste de settings uit je naza inlezen (via knop 'Read'). Vervolgens je sticks calibreren (start, finish) en dan write, accu van de naza ontkoppelen, stekker uit de Vsen, assistent afsluiten op je pc en opnieuw opstarten, stekker in de Vsen en daarna zender aan, en als laatste de Naza aansluiten aan de accu. Nu weer read doen, calibreren en vervolgens 'write'. Nu zul je zien dat je CFG err8 weg is. Bij mij heeft dit 2x gewerkt bij 2x een dergelijke errormelding. Succes!

Het ligt niet aan je binding van de spektrum modules. Als je zender aangeeft dat hij gebonden is, zit dat wel snor. Je ziet het ook aan de led in je ontvanger.

Hoi Rogier,

Precies zoals je opgeschreven hebt, heb ik het gedaan. Helaas pindakaas. De CFG ERR8 melding blijft. Als ik 'm gewoon opstart blijft da V-SEN rood knipperen: Lipo alarm, storingsmelding. Zou er iets met mijn lipo kunnen zijn? Of heb ik iets anders niet goed aangesloten?

maak eens een foto wat dichterbij hoe je de 3polige kabeltjes hebt aangesloten? Als ik op mn naza kijk lijken ze anders te zitten ...

full

Heb je hier wat aan?

Hoi Rogier,

Precies zoals je opgeschreven hebt, heb ik het gedaan. Helaas pindakaas. De CFG ERR8 melding blijft. Als ik 'm gewoon opstart blijft da V-SEN rood knipperen: Lipo alarm, storingsmelding. Zou er iets met mijn lipo kunnen zijn? Of heb ik iets anders niet goed aangesloten?

Wat ook kan is dat je lipo anders in de assistant is ingevuld... dat jij bijv een 2s accu gebruikt en dat hij in de assistant op 3s staat... dan heeft hij het logischerwijs moeilijk.. ;-)

full

zo misschien?

zo misschien?

Eerste was ook al goed ;-)

Reden dat ik het vraag is dat die van mij er zo op zit:
full

Zou je toch even na kunnen kijken of je ze wel echt volgens t boekje hebt aangesloten?
Het lijkt alsof je de 3polige vanaf de top erin hebt zitten namelijk ... of is dat een foto trucje?

Ik zie bij mij geen verschil (op die dikke zwarte draad na). Jij wel?
full

Kan ik ook iets doormeten om te kijken of alles goed zit?

Kan ik ook iets doormeten om te kijken of alles goed zit?

Jazeker. Super goed bouwverslag. Heb ik continu erbij. Maar ik kom er toch niet uit.

Kan je wel calibreren of een funktie controleren in Naza assist?

Ik had exact het zelfde probleem, nadat ik de beide satellieten van de
AR10000 ontvanger los koppelde kreeg ik ook de cfg err8 melding en
knippert de led rood of oranje ipv om de 2 seconden oranje. (je kan dan
ook niet calibreren of een funktie controleren in assist.)
In mijn geval werkt de AR10000 niet zonder de satellieten.

Back