Bouwverslag Fairchild T31

Zo, vandaag de maiden gedaan. Vloog mooi en stabiel, beetje verradelijke wind alleen. Bleek nog aardig te waaien op hoogte (zo'n 20 - 25km/h wind - aaridge BF3). Nog steeds een redelijk vatbaar modelletje met een vliegklaargewicht van circa 500gr. Landing ging goed, prop stond echter verticaal waardoor de half carbon prop afbrak, misschien toch maar een servosaver erop. Heb echter nog een prop liggen dus als het mee zit gaat hij morgen weer de lucht in.

Foto's en eventueel een video zullen morgen komen. Ook ligt er misschien al een ander project op de loer. Dit zou dan echter een semi-schaal model worden. Een volledig zelfbouw Cessna 150 van 2M uit balsa. Moet dit echter nog wel bekijken.

Nou, knap maurits..
Het enige wat ik niet zo best snap. Die romp is nu rond. Om dan die balsa daar mooi rond te krijgen, hoe doe je dat?
Ik hoorde eens dat je dat moest nat maken, maar wat daarna?

Groeten
Bert

Hoi Bert,

de neus bijvoorbeeld of achterkant bestaat uit 2 delen die beplankt zijn. Gewoon eerst de ene helft, dan de andere met de naaf aan de boven en onderkant. Het balsa is 1mm met de juist nerven, dus licht balsa zonder 'harde' stukken erin (goed te zien als je het tegen het licht houdt). Dit type balsa is veel makkelijker te buigen in de breedte, zeker met 1mm. Ik heb het niet eens nat gemaakt maakt maar gewoon vastgezet met spelden, lijmklemmen en tape. Hoop dat u er wat aan heeft ;)

Maurits.

Back