bouwverslag fairmount van bb

ik ben bezig geweest met de verlichting voor de opbouw en ik heb er spoeldraad 0,2 mm ven velleman maar dit is nauwelijks te solderen weet iemand hoe dat komt dat ik er geen tin op krijg is mn soldeerbout te warm want ik kan er wel reling messingdraad van 1 m mee solderen

Spoeldraad is voorzien van laagje schellak om onderlinge kortsluiting te voorkomen bij het wikkelen van spoelen. Als je met een scherp mesje ter plaatse van de soldeerverbinding eerst de schellak eraf schraapt zal het waarschijnlijk beter gaan.
Even in het blauwe gedeelte van een vlam houden werkt ook overigens, je krijgt daar geen roetaanslag op het koper. In het gele gedeelte van de vlam wel trouwens.
Succes ermee!

power 755/40 van robbe er zit ook behoorlijk wat power in te veel om volgas te varen maar t is fijn als je bij het slepen net een beetje meer vermogen over heb

zo was weer eens verder gegaan en er werd me gevraagd hoe hij er nu uitziet dus hierbij ff een foto
full

een nieuw achterdek gemaakt want had hem aan 2 kanten met g4 behandeld maar 1 kant geverft dacht dat kan wel maar dus niet zo krom als een hoepel
dus nu 1 van abs dat trekt niet door water krom maar moet ik ook allebij de kanten verven om krom trekken te voorkomen of is dit niet nodig

Laatst bewerkt door een moderator:
ABS zou niet krom mogen trekken door verven. Je kan eventueel er een paar balkjes onder zetten, als extra steun. Door de warmte kan plastic wel krom trekken, al geldt dat vooral als het plastic een donkere kleur heeft, en de zon er een tijd op kan staan.

ik heb er nog meer lampjes op maar nog niet aan gesloten
kleine sleep (onder toplicht warmwit en boven heklicht geel)
grote sleep (onder het bovenste sleeplicht 2 extra slaaplichten)
en ben nog bezig met rood wit rood voor beperkt manouvreerbaar

jankr bedankt voor de tip

en was ook weer bezig geweest met de lieren die vlak achter de opbouw komen te staan
full

en hier in de grondverf
full

en hier hebben ze al een kleurtje
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Henkie. Ziet er goed uit man, ook mooi om te zien met de verlichting aan.
Leuk filmpje Ruben:D
Ik ben 3 dagen bezig geweest om mijn grote zeilboot helemaal vaarklaar te krijgen, dus geen tijd voor de HH:(. Maar wil de romp in de grondverf hebben voor de open dag zodat ik hem mee kan nemen.
Groeten Stefan

1 woord... WOW... blijft gaaf om te zien...

blijft goeie muziek uit de transformers... btw op 2:29 is het net of hij bijna gaat planeren.. wat een power :):)

Back