Bouwverslag Fotiy Krylov

bedankt voor complimenten,

Ik vind dat je met weinig, toch heel leuke dingen kunt bouwen. Het is even zoeken naar dingen maar zoals de brug, vleessalde deksel en nu weer de roerstaafjes, ik vind het leuk en de dingen zijn "goedkoop"

Ga nu de lieren op het achterdek maken. Spoeltjes voor een naaimachine. Kan ook een dure lier kopen in de maat maar ben dan een aardig bedrag kwijt. En ik vind het een uitdaging.

Vind het ook leuk om de jeugd te laten zien dat met voor de hand liggende dingen toch heeeeel leuke dingen gemaakt kunnen worden.

Is wel niet volgens bepaalde "normen". Maar als je er zelf maar tevreden mee bent met wat je gebouwd hebt.

Zo na een paar weken afwezig te zijn geweest, oa door oppassen op ander huis, hebben we de draad weer opgenomen.

heb eerst een dek van triplex uitgezaagt zodat we daarop de opbouw kunnen afwerken en kunnen verplaatsen.

zoals op de foto te zien is ben ik begonnen om van een houte latje de bovenbouw, maindeck, te maken en deze op een dekplaat vast te lijmen.

Ook het achter dek begint nu wat te worden. De davits heb ik op de posities geplaatst waar ze moeten komen. En ook de kranen.

voor de kranen welke als voet een pvc pijpje hebben heb ik een kleiner pijpje op lengte gezaagd en deze dmv een schoefje aan het dek bevestigd. Had problemen dat door het gewicht de lijm het niet hield en de kranen voorover kwamen. Door het schroefje nu geen last meer en kunnen de kranen, zij het met de hand, in elke willekeurige positie gedraaid worden.

Nu zijn er wat flonders in aanbouw om vanaf het dek naar de reddingsboten te komen en ook de werkboten zullen worden geplaast.

Ja U heeft het al gemerkt de romp schiet niet echt op, is eerste maal om een romp te maken. maar gaat goedkomen.

Zo dat is het weer een beetje wat er is gebeurd vandaag.

ik vind het mooi dat het ook zo kan, zonder honderden eurie's uit te geven aan bestaande onderdelen, die theelepels zijn ook leuk
gr. jeroen

Ga dek wel eerst behandelen met was dreft (ontvetter) en beetje licht opschuren.
Dat zou ik niet doen.
In afwasmiddelen wil nog wel een siliconen zitten, en als je dat eenmaal op je schip heb zitten ben je de sigaar..
Je krijgt dan van die cirkeltjes waar geen verf wil blijven zitten.
Gewoon schuren een afnemen met een verdund mengsel van water en vloeibare rinser (amoniak)

Nou vandaag na m"n werk weer de draad opgepakt.

ben wat aan het proberen geweest met een plastic pijpje en wat ringetjes.

en na wat gepiel en geplak is dit het resultaat,
denk ook wel aardig gelukt

Daarna ben ik nog wat aan het meten geweest om een bordes te maken om naar de reddingsboten te komen.

Nu is de volgende stap om de lieren te gaan schilderen en ook het bordes te schilderen en van een railing te voorzien.

stapje voor stapje.

Tegen de romp zie ik nog een beetje op, ivm met de boeg. maar heb wat hout gehaald en er al een langs gelegd en moet zeggen ga een heel eind komen.

Zo vandaag weer verder. Ben vandaag aan het schilderen geweest van het dek opnieuw na het te hebben afgenomen en licht geschuurd. Verder op het lieren dek bezig geweest.

vind dat het er al goed uitziet zo. Om de trommels komt nog draad afgedekt met zeildoek, zal stukje van een plastictas worden denk ik zo.

Verder kwam er gister met de post een zilveren munt
welke ik zag op het internet

Hier nog wat van het lieren dek.

Fotiy Krylov

zo was een beetje stil met de bouw omdat ik opzoek was naar informatie voor het maken van een romp.

WAs bij diverse scheepsmodelbouw activiteien en had het daar met mensen over m"n sleper en de bouw ervan en kreeg telkens te horen dat ik het anders moest doen. Spanten gebruiken.

Heb iets op internet gelezen over spanten uitzagen, vullen met foam, vlakschuren en dan 1 a 2 lagen glasvezel erover ?????

Dat wordt dan je romp maar gaat dat niet vastkleven. Of kan is er iemand die op die manier werkt???

Hoi kappie,

ten eerste heb ik zelf nog geen hout gebouwde romp gemaakt maar probeer je wat tips te geven dat ik weet van het forum.

je kan gebruik maken van foam tussen de spanten die dienen als hulpje voor de vorm te maken.
je kan het beste spanten uitzagen en aan de kielbalk lijmen en vervolgens de latten er op lijmen en begin van af boven aan naar de kielbalk toe.
Persoonlijk is het mooi om een polyester mal van maken en dan een polyester romp maken zo heb je meer ruimte voor spullen in je romp en is niet gevaarlijk dat je romp per ongeluk kan open schuren wat laatst bij clublid gebuurde die net zijn boot had afgeverfd.
nogmaals ik heb geen ervaring maar probeer je wat ideen bij te leggen;)

tim

je kan gebruik maken van foam tussen de spanten die dienen als hulpje voor de vorm te maken.
je kan het beste spanten uitzagen en aan de kielbalk lijmen en vervolgens de latten er op lijmen en begin van af boven aan naar de kielbalk toe.
Persoonlijk is het mooi om een polyester mal van maken en dan een polyester romp maken zo heb je meer ruimte voor spullen in je romp en is niet gevaarlijk dat je romp per ongeluk kan open schuren wat laatst bij clublid gebuurde die net zijn boot had afgeverfd.
nogmaals ik heb geen ervaring maar probeer je wat ideen bij te leggen;)
Gooi jij niet een beetje verschillende methode door elkaar?

@kappie,
Kijk maar eens bij het bouwverslag van de Smit Kamara, daar staat één methode beschreven, maar er zijn er nog vele meer.

hoi adam,

Jaa ik gooide het per ongeluk door de war;) zal volgende keer beter opleten hoe ik de tekst typ.

@kappie,

De manier van adam in zijn kamara topic is heel mooi en schilt je denk ik veel beplanking werk.
link naar adam zijn topic:
bouwverslag-smit-kamara-1-50-a

tim

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Tim en Adam,

Ziet er mooi uit dat van de Smit Kamara. Dat met dat purschuim werkt mooi.

Kan ik daar de grote verschillen in mn stapelmethode niet mee vullen

en dan goed schuren en een laagje glasvezel met epoxy erover?

Hoi,

En dan maar beginnen met schuren he:rolleyes: En dan opvullen met hout plamuur. Maar wil je deze als romp gebruiken? hoop wel voor je dat het sterk wordt want dit is wel rare bouw wijze Maar goed schuren en plamuren. En ik zou zelf een polyester mal en romp van maken.

tim

tim dit is een stapel of sandwich methode.

Je zaagt als het ware verschillende dekken uit en stapeld die op mekaar en dan schuren.

Veel plamuur werd me afgeraden want dat gaat scheuren. toen dacht ik aan purschuim.

De binnenzijde moet nog uit de planken gezaagd worden zodat er ruimtekomt om rc te kunnen inbouwen.

Dag Kappie. Wat maak jij met simpelen spullen een mooi model. Je heb ook niet het makkelijkste schip gekozen Het ziet er goed uit.Grt Rob.

Hoi Kappi. Bij het lezen van een oude blauwe wimpel nummer 6_ 2005 kwam ik een stukje tegen van de Fotiy Krylov. Als je het wild hebben maak ik wel een copy.
Grt Rob.

dag Rob,

Ja daar heb ik wel interesse in. Ik ken dat stukje niet van de blauwe wimpel,

Ja vind zelf ook wel leuk om dingen uit te dokteren hoe het ook kan.Voor de lieren was ik gaan kijken op diverse sites. Maar kon ze daar niet vinden of niet in de juiste schaal.

Heb wel wat setjes besteld van graupner, beslag in 1:100. in plastic.

Maar verder eigenlijk gewoon "afval"

Nu de romp nog ben nog wat dingen aan het zoeken en afwegen wat ik ga doen.

Dit is de Fotiy Krylov, nu in nieuwe kleuren van de Russische Marine.

Heeft ook een nieuwe naam....GIANT

Ben van plan deze kleuren te gaan voeren. Vind mooi geheel zo.

Zo met geen naam op de romp en mooie witte schoorstenen

Ha die rob zat vandaag te serven, dinsdag is mn vrije dag.

Kwam deze tegen. Schip is zoals je kan zien omgevlagd met als nieuwe Homeport Valetta.

Wie de nieuwe eigenaar is..........onbekend. Heb een mailtje naar de fotograaf gestuurd of er meer foto's zijn.

Hou je op de hoogte

Ga je ze kopie mailen of per post rob???

Back