Bouwverslag: FPV DJI F450 met GoPro voor film en fotografie

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door ptrtjee, 21 apr 2013.

  1. ptrtjee

    ptrtjee

    Lid geworden:
    4 feb 2013
    Berichten:
    526
    Ik vlieg mijn huidige SK450 quadje op 3S met 3300mAh en 8 inch props en ik vlieg er met gemak 10 minuten agressief mee. :) Helaas biedt eCalc alleen richtlijnen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er ook blind door laat leiden maar als ik kijk naar mijn andere quadje klopt er niet veel van.

    Ook is het een stukje trial and error. Als blijkt dat 4S 3300mAh 20C op 9x5 props helemaal niet werkt zal hier snel een verkooptopic verschijnen of bewaar ik ze voor een mogelijk volgend project.
    Dan maar een andere prop/lipo combo zoeken :) Aan het frame kan ik uiteraard niet veel veranderen en de motoren schijnen een van de beste te zijn.
     
  2. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Heb dezelfde motoren en ben begonnen met 10x47 3S en het vloog prima, maar een beetje....moeilijk uit te leggen....vertraagd....niet direct genoeg. Vibraties waren lastig weg te werken met grote props. Na balanceren had ik nog steeds last bij hoge toerentallen en jello bij wind.
    Ben overgestapt naar 4S en 10x5 props en het was meteen wow! Later heb ik 9x5 props eropgezet en dit was voor mij veel wendbaarder.

    Exact hetzelfde motoren, alleen ik had andere frame. Mijn vliegtijd was tegen de 10minuten met 2650mAh 35C lipo rustig vliegen, ondanks dat ecalc veel minder beweerde. Met wat raggen haalde ik zelfs ook al 8minuten.
     
  3. World Citizen

    World Citizen

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    886
    Ja zo doe ik het ook.. Ik heb Ecalc gebruikt om een indruk te krijgen van de vliegtijd, hoven% en efficiƫntie van de motor. In praktijk zijn er toch veel meer variabelen. Ik doe ook hetzelfde als jouw met props. Ik heb via de 2ehands hoek allerlei verschillende merken en maten props besteld. Ik ga wel kijken wat ik persoonlijk het fijnst vind. Want ook iedereen heeft andere wensen en vind iets anders fijn natuurlijk.
     
  4. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Dat kan ik bevestigen.....3S met 9x5 en deze motoren werkt niet. Zelfs met 10' viel de lift enorm tegen op 3S
     
  5. World Citizen

    World Citizen

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    886
    Dat scheelt veel! 10 minuten is perfect... De een vind Ecalc een bijbel en de ander merkt dat de praktijk toch anders is... Blijkbaar kan het veel schelen als ik jouw voorbeeld lees.


    Ik draai nou trouwens 3s 5000mah op 10x5 met 1.2 kilo en dat gaat goed. Vliegtijd weet ik nog niet, maar gisteren hield hij het in ieder geval een minuut of 7 uit.. Toen kwam de visite :) Ik zit wel op 650KV motoren... scheelt ook natuurlijk.
     
  6. ptrtjee

    ptrtjee

    Lid geworden:
    4 feb 2013
    Berichten:
    526
    Ik denk dat je iets te snel hebt gelezen hehe. :p Ik had het over 4S. 3S geloof ik meteen dat het niet goed werkt!
     
  7. Gtgijs

    Gtgijs

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Utrecht, Utrecht
    Bedankt voor je antwoord. Ik ga waarschijnlijk toch andere motoren kopen en nu weet ik dat die passen.

    Voor die camera die jij gaat gebruiken is dit misschien ook een optie;
    HoryzonHD Full HD 1080p FPV camera V3 [HoryzonHD V3] - $160.00 : FOXTECH FPV SYSTEM
    Lijkt mij een erg goede camera met full hd 30 fps en een stukje goedkoper dan een GoPro. Tevens kan je deze camera ook gebruiken voor fpv. Hier een paar video's met beelden van de Horyzon v3;
    zjB_eAlplDU[/media] Full HD 1080p FPV Camera V3 - UnBoxing & Sample Footage - YouTube
    4miWRKLnlUw[/media] FPV with HoryzonHD V3 from FoxtechFPV - Thomas' First low level flight - YouTube
    nDGoqOZrwe8[/media] Foxtech Horyzon HD camera V3 (part 1) - YouTube
    Ik dacht dat je er misschien wel iets aan zou hebben en nog succes he met je project.

    Gr gijs
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. World Citizen

    World Citizen

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    886
    Peter, vind je het heel erg als ik jouw bouwverslag in een topic ergens gebruik om mensen een indruk te geven?

    Hij is niet echt leesbaar voor algemeen publiek. Je moet daar lid worden en een hoop posten wil je daar in komen... maar ik hou je op de hoogte als ze het er over hebben...

    ?
     
  9. ptrtjee

    ptrtjee

    Lid geworden:
    4 feb 2013
    Berichten:
    526
    Bedankt voor de verwijzingen! Het gaat waarschijnlijk toch een GoPro worden vanwege de uitgebreide montagemogelijkheden. Mijn broertje wil het tevens gaan gebruiken met een speciale montage voor op zijn surfplank.

    Geen probleem hoor :) Leuk!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. ptrtjee

    ptrtjee

    Lid geworden:
    4 feb 2013
    Berichten:
    526
    Even iets anders;
    Ik heb zojuist de Graupner MX-16 zender binnengekregen van PhantomFreak. Helaas is hij vergeten de (originele) accu bij te leveren. Dit is normaliter een NiMh accu.

    Kan ik deze niet vervangen voor een Lipo? Zo ja, welke is geschikt en hoe gaat de zender hier mee om?
    Er zullen vast wel wat topics hierover zijn geschreven maar ik ben helaas zo snel niet in staat het forum af te speuren.
     
  11. World Citizen

    World Citizen

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    886
    Mooi! Dan verwijs ik ze door naar jouw verslag.

    Volgens mij hoef je enkel naar het voltage te kijken, en kan er dan elke lipo in die je wilt.

    Ik heb dit bij mijn Airsoft replica ook gedaan. Daar zat een Nimh in, en is nu een lipo. De stroom kan sneller vrijkomen uit een lipo, dus mijn Replica schiet nu sneller... maar bij een zender moet dat niet uitmaken.

    Capaciteit hoef natuurlijk geen 5000 mA te zijn :) Ook is een ontlading van 70C een beetje overbodig. Als hij maar in je zender blijft passen denk ik dan.
     
  12. World Citizen

    World Citizen

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    886
    Laatst bewerkt: 7 mei 2013
  13. DJ41

    DJ41

    Lid geworden:
    22 dec 2012
    Berichten:
    266
    Locatie:
    Nieuwerkerk aan den IJssel
    "Het KK bord wat ik aanhaal is uitgerust met een stabilisatie functie en is geschikt om uit te breiden met GPS "

    De KK(2) bordjes ondersteunen geen GPS. Dat zul je moeten aanpassen in je openingspost.
     
  14. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    er is van graupner hott een speciale zender lipo voor deze zenders. die erin en enkel in algemene instellingen even lipo selecteren ipv nimh;)
     
  15. ptrtjee

    ptrtjee

    Lid geworden:
    4 feb 2013
    Berichten:
    526
    Als het van Graupner zelf is zal het prima in orde zijn! :) Ik ga sowieso nog een extra originele 2000mAh NiMh pack bestellen.
     
  16. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Zeg,, waar zijn de foto's van de zender?? ;)
     
  17. ptrtjee

    ptrtjee

    Lid geworden:
    4 feb 2013
    Berichten:
    526
    Zie hier. :D Wat een ontzettend fijne zender om vast te houden. Naar mijn mening vele malen beter dan Spektrum. Het heeft wat gewicht waardoor het niet aanvoelt als speelgoed.
    De pianozwarte glanzende cover is wat vingerafdruk gevoelig maar het staat wel erg gaaf.

    Kan niet wachten tot ik ermee aan de slag kan gaan! Eerst maar eens wachten op de accu.

    [​IMG]

    Excuses voor de wat donkere foto trouwens!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  18. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    ik zou direct de lipo bestellen, is maar iets duurder en gaat langer mee;)
     
  19. ptrtjee

    ptrtjee

    Lid geworden:
    4 feb 2013
    Berichten:
    526
    Ligt het nou aan mij of kan ik die Lipo niet vinden? Google toont niets en mijn vaste winkels ook niet. Wellicht kijk ik er helemaal langs!
     
  20. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven

Deel Deze Pagina