Bouwverslag FT versa wing

Hierbij een kort bouwverslag van mijn IIxlPztXQKk[/media] versa wing.

Componenten:

1300kv motor
30a ESC
9g turnigy servo
3S 2200mAh lipo
8x6 prop

Schuim van 5mm dikke ondervloer van de praxis
tesa verpakkingstape
hotglue gun
3mm berkenhout

De tekeningen uitgeprint
full

Schuim gehaald
full

Schuim gesneden
full

full

resultaat
full

Aantal crashes gehad maar uiteindelijk vloog het :) Super sterk design.

Van de crashes geleerd:
- Motor mount moet beter worden vastgezet
- compleet bedekken met plakband (moet nog een leuk kleurtje zoeken)
- Hotglue is soms te heet en maakt gaten dus goed opletten bij gebruik

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf starten was in het begin moeilijk. Snel je hand naar de besturing, oops verkeerde knoppen etc resultaat:

Uiteindelijk de truc door en lukte het. Gas aan, wing in de andere hand en 1 hand op de besturing en laten gaan :)

Gaaf, heb er ook al een paar maal over gedacht om een bixler o.i.d. te bouwen maar aangezien er geen club in de buurt is waar ik kan vliegen toch maar niet gedaan...

Ga je hem ook nog minwaxen? misschien kan je hem ook met een spuitbus verven ipv met tape...

Minwaxen is volgens mij alleen handig bij foamboard met papier eroverheen, bij depron of iets vergelijkswaardig hoeft dat niet
Kwa kleuren heb ik zelf (voor een zagi) erg lang gezocht voor de juiste tape, uiteindelijk vond ik het gewoon bij hobbyking in eu warehouse
Tape helpt ook erg veel voor de stevigheid

Idd was ook van plan tape te gebruiken (voor stevigheid en herkenning). Had hoop voor een action oid qua winkel maar uit jou verhaal begrijp ik dat je dezelfde zoektoch hebt doorlopen en uiteindelijk gewoon bij HK hebt besteld. Misschien ook maar gelijk doen :)

ha, ik ben er ook eentje aan het maken.Heb hier toch nog een motortje, wat mini servo's liggen....lijkt me leuk en lekker goedkoop :)

Back