Bouwverslag Gewalt ASW 20 4m

Louis bedankt voor al je aanvullingen en extra info per pb:thumbsup:
Inmiddels ben ik al wat verder. Fred Marie van GliderIreland heeft een tekening van een Ka3 in schaal 1:3 en er is ook een freesset voor een schappelijk prijs.
De freesset van de Ka1 van CNC Bayern in schaal 1:2,5 is ruim € 700 en dat vindt ik echt te veel. De Ka3 lijkt veel op de Ka1 alleen is de romp niet ingedekt.
Scheelt weer in gewicht. Omdat de 1:1 kist een span van slechts 10 meter is die Ka3 dan slechts 3,33 meter. De romp is wel kolossaal. Ik heb inmiddels via E-mail contact met Fred en die Ka3 bouwt wel lekker weg.
Een andere optie is de Ka4 in schaal 1:3,5 , Neckar Verlag heeft daar een mooie tekening van. Iets bewerkelijker maar ook goed te doen.
Hmm ik zal maar een nieuw draadje starten voor mijn volgende project;)
 
Laatst bewerkt:
Omdat er maar één triple Yankee is en die wat mij betreft voor Arjan gereserveerd blijft
Nou moeten al die mooie stickers er weer af om er weer de Triple Yankee van te maken....... :D
Jaja, ze komt weer terug naar mij. Stay tuned :cool:
 
Mooi dat je de zwever waar je zo blij mee was toch weer terug hebt.

Succes met je remaiden en heb je genoten gisteren?

groet


Terence
 
Zo....ze is weer thuis :-)

De romp is prima hersteld en ook de vleugelbevestiging is nu helemaal in orde.
Er is nog wel wat werk aan;
- servo's inbouwen,
- motor weer inbouwen,
- hoogteroer-aansturing repareren/modificeren,
- pull-pull voor richtingsroer maken,
- bevestiging en sluiting van de kap bouwen,
- 1 winglet repareren.

Als laatste ga ik haar weer in de originele kleurstelling en registratie zetten maar eerst ga ik er zo mee vliegen. Dat ben ik Maarten wel verschuldigd :-)

Ik ben zó ontzettend blij dat ik deze kist weer onder mijn hoede heb......
 
Dat moet je wel een heel goed gevoel geven, gefeliciteerd:p

en hoop hem gauw te zien vliegen op de Ginkelse heide

Terence
 
120627_ASW.jpg


De linker vleugel is weer helemaal top, wel is de bespanning een beetje een lappendeken. Ik zie net dat de rechter vleugel aan de bovenzijde ter hoogte van de kleppenkast ook nog een breuklijntje heeft dus daar moet nog wel wat aan gebeuren. Denk dat ik ze dan maar gelijk allebei opnieuw bespan.
 
Hoi Arjan,

"Zo....ze is weer thuis :smile:". Begrijp ik nou dat de Y3 weer bij jou thuis ligt en uit de as verrezen is?? Ok herinner me nog levendig je vluchten op een mooie April dag bij ons de hei - was bij momenten bijna magisch om die kist te zien vliegen (zie fotos bij posting 334). Gefeliciteerd maar ik neem aan dat Maarten ook wel even het genot mag delen om de kist te vliegen? - Maarten gefeliciteerd met de reanimatie van deze kist!
 
ik wil niks zeggen, maar die gelukzalige glimlach laat alles zien (wat wil je, er zijn er hier niet veel die het bed mogen delen met een ASW ....)
 
- Maarten gefeliciteerd met de reanimatie van deze kist!

Tsja het was een aardige ingreep die die patient moest ondergaan. Ik ben niet ontevreden over het resultaat. Het leukste voor mij is dat Arjan er helemaal mee in zijn sas is. Het repareren van kisten voor anderen doe ik met groot plezier. En verder was mijn hangar natuurlijk veel te vol ;)
 
Status update.

De vleugel met breukje is nu helemaal klaar.
De romp heb ik helemaal kaal gemaakt omdat ik toch wat dingen aan wil passen.

Maarten had al een gat in het kielvlak gemaakt om een servo in te zetten, met het stuurstangetje aan de buitenkant. Maar ik wil hem helemaal binnen in hebben. Dat gaatje maak ik dus weer dicht. Er komt een HS-82MG in die het hoogteroer aan gaat sturen.Ik heb alles opgemeten en dat moet goed gaan. Nu nog een gat zagen.....

120710_ASW.jpg


De ene gebroken tip met winglet heb ik ook weer helemaal in orde, net als het richtingsroer.

Alle onderdelen druppelen binnen;
- 3x HS-82MG voor ailerons en hoogte;
- 4 meter spierwitte folie;
- een Dymond D5000 BB MG voor het richtingsroer (pull-pull)
- nieuwe Aeronaut 14x8 klapbladen. De motor blijft dezelfde als die er eerst in zat, een Himodel BM3520 met een kv van 670 op 4 cellen.
- een Castle Creations CC BEC van 10A voor de stroomvoorziening. De oude BEC heb ik weggegeven omdat ik dacht hem nooit meer nodig te hebben :-)
 
Back
Top