Bouwverslag Graupner Bremen 9

Graag maak ik jullie deelgenoot van mijn huidige bouwproject: de Graupner Bremen 9. Maar eerst zal ik mezelf even voorstellen.

Mijn naam is Pedro Lantinga en ik woon in Maarssen. Ik ben getrouwd en heb twee kinderen in de leeftijd dat ze (helaas) echt niets meer met Papa's modelbouw te maken willen hebben. Ik werk bij een waterschap als veiligheidskundige.

Mijn modelbouw hobby heb ik na lange tijd, onlangs weer opgepakt. In het laatste kwartaal van 2012 bouwde ik een Tamiya Porsche 911 GT3 met een TT01e chassis. Zelf vind ik hem zeer geslaagd, maar doorgewinterde modelbouwers zullen beslist wat onvolkomenheden vinden (zelf vond ik de hele sticker plakkerij een ramp en dat is ook niet in alle gevallen helemaal netjes gelukt).

Ik was dermate besmet door het modelbouw virus dat ik direct na de afbouw van de Porsche doorging voor het grote (en ook moeilijker) werk en kocht eind 2012 de Graupner Bremen 9. Deze kocht ik in Duitsland (vanwege veel goedkoper) en het bouwpakket arriveerde al snel in een enorme doos. Hier een foto van de inhoud van de doos:
full

In januari ben ik begonnen met de bouw. Inmiddels ben ik zover dat de motoren, de pomp voor het bluskanon, de schroefassen en de roerkoningen er al inzitten.
full

Een test op waterdichtheid wees uit dat er nergens lekkage was.
full

Tot slot vind ik het leuk om jullie even mijn werkkamertje te laten zien. Zoals je ziet: totaal geen werkplaats en eigenlijk veel te klein voor zo'n grote boot ( 1 meter). Maar ja, ik heb niet anders
full

De komende week ga ik verder met de inbouw van de besturing: servo's, ontvanger, RC-switch e.d.

Wordt vervolgd, groetjes, Pedro

Laatst bewerkt door een moderator:
Houten onderdelen lakken of niet?

Graag maak ik even gebruik van jullie ervaringen als (boten)modelbouwers voor een vraagje: