bouwverslag great planes flat-out extra 300s

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Senne, 19 jan 2007.

  1. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    jep,dat klopt,ik heb idd de vleugels tegen de romp aangelijmd,was makkelijker te bevestigen en is idd steviger,ik heb ook nog eens niet de orginele scharniersystemen erop zitten,maar gewoon tape :wink: is ook lichter,verder heb ik hem op mijn eigen manier gebouwd en hij weegt kaal 90gram bij mij met landingsgestel,komt wel goed denk ik,kga morgen trouwens de setup halen,we zullen wel zien :lol: als hij niet goed vliegt dan bouw ik electronica gewoon in ander plane binnen :wink:
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Het is wel depron, alleen met een hard laagje. Ik vind het wel supermooi en strak spul, alleen is het nogal zwaar....
    Ik beleef trouwens nog steeds de grootste lol met mijn Flat-out RCU dubbeldekker, met een spanwijdte van 80cm zit ik rond de 325 gram, voor buiten erg leuk en kan ook prima vliegen met wat wind. Erg leuk voor het plaatselijke grasveldje.

    Grt.
     
  3. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    of als je ff geen zin hebt om die link te openen kijkn op pagina 1 de tweede foto :wink:
    gr Peter
     
  4. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    vandaag ga ik de setup en de ontvanger halen!,kan ik morgen maiden houden :) (als het weer het toelaat)

    ik denk dat hij makkelijker vliegt met de vleugel tegen te romp aan,ik heb het zwaartepunt ook een klein beetje vanonder gelegd omdat hij dan minder goed rolt zonder dat ik het wil (denk ik)
     
  5. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    heb een probleem,als ik de rolroeren test (gaat prima) dan gaat het ene roer heel fel naar beneden terwijl de andere nog bijna in de neutrale stand staat,andersom ook,kan dit kwaad ? ik denk het niet,ik denk dat het alleen nodig is als je heel snel wilt rollen
     
  6. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Dat had ik laats ook maar dat staad je servo armpje meestal niet in het middel ( neutraal op de servo)
    kijk daar maas eens na

    gr peter
     
  7. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    nee dat is het niet,maar ik denk niet dat het veel kwaad kan,gewoon uittesten

    gr.senne
     
  8. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    straks om half 6 moet ik de setup bij perba afhalen,heb gisteren gebeld
    dan ff installeren en een testje maken hier

    er volgt nog een verslag!
     
  9. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    ben benieuwd! :D
     
  10. richardh

    richardh

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    613
    Locatie:
    panningen
    ben ook benieuwd
    heb net (vanmiddag) een 3dx af en die moet met een beetje geluk ook snel zijn maiden vlucht maken!

    zelf met depron aan de slag is gemakkelijk en als je op 't rc groups forum de tekeningen tread bekijkt word je helemaal gek
    heb nu voor 10 jaar bouwen aan tekeningen op de comp staan :)
     
  11. varkentje

    varkentje Guest

    Ik heb er wel voor 15 jaar.
     
  12. richardh

    richardh

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    613
    Locatie:
    panningen
    :D

    ooit wil ik toch weer de tijd vinden om lekker met methanol verder te gaan en mijn zoon is nu 2.5 dus met 10 jaar zit ik goed 8)

    maar dat depron is leuk om dicht bij huis mee rond te zoemen..
     
  13. richardh

    richardh

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    613
    Locatie:
    panningen
    en hoe was de test vlucht?

    ik heb gisteravond heerlijk gevlogen op 't voetbalveld hier!!
    niets af hoeven te stellen, beetje up in de trim en met volgas zo netjes weggevlogen

    daarna snel weer halfgas want ze wilde erg snel omhoog en ik niet ;)

    op naar 't volgende project (little bipie.. )
     
  14. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    hij staat hier helemaal klaar te wachten op zijn vlucht,gisterenavond was hier iets te veel wind,vanmiddag komt de testvlucht!,de motor vind ik cool,hij maakt bijna geen lawaai en "bolt" heel lang uit,vind ik wel lollig,en de regelaar maakt een muziekje! :D
     
  15. richardh

    richardh

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    613
    Locatie:
    panningen
    houd ons maar op de hoogte!
     
  16. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    in de voormiddag is het nog vaker windstil als in de namiddag ... ofwel op de avond wachten tot de wind begint te vallen ... in alle geval heel veel succes met de maiden.

    Niet te ontgoochelt zijn bij de eerste shockie crashes.... ik kon al een beetje vliegen ... en heb bij mijn eerste shockie ervaringen ... er toch een stuk of 6 (allen zelfbouw kwestie van het betaalbaar te houden) redelijk snel naar de eeuwige vuilnisbelt velden gestuurd. Plots was die klik er ... en kwam het allemaal goed. Ik durfde ook veel te veel omdat het niks kost om een nieuwe te snijden.

    MvG

    Tim
     
  17. richardh

    richardh

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    613
    Locatie:
    panningen
    dat maakt het ook interessant!

    en ik vind het fun om ze te airbrushen kan ik mijn techniek een beetje mee aanscherpen

    daarom is de volgende ook al in de maak ;)
     
  18. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    bedankt voor de reacties,dit is nu wel een bouwdoos maar dan toch gebruik ik het voor te oefenen,nu lijkt hij meer op een zelfbouw-bouwdoos :lol: omdat ik zoveel veranderd heb

    ik zal het straks weten te vertellen!
     
  19. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    heb net de maiden gehad,was fantastisch!!,rollen,inverted vliegen,loopings,meskant vliegen,...

    maar 1 keer gecrasht,tegen het achterwerk van mijn papa :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

    je had hem moeten zien lopen :lol:
     
  20. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    en ohja,lipo hangt alweer aan lader voor vanavond :lol:
     

Deel Deze Pagina