bouwverslag great-planes RV-4

vandaag is de postbode geweest met een mooie kit.
ik heb al verschillende modellen, maar wil weer gaan bouwen, dus ik begin met deze, en er is nog een somethin extra van Sig onderweg voor de winter.

ik ga ff een mooie rechte plaat halen bij de bouwwinkel, en dan ff door naar de bloemmist voor wat goede folie voor over de tekening te spannen.

ik zal proberen na elke bouwsessie foto's te maken en deze te plaatsen.

de kit :

IMG_0804.jpg

IMG_0805.jpg

grtzzzzzzzz marc

Ben zeer benieuwd en dit gaan we volgen.

Bij ons op het veld vliegt een RV6 een verbeterde versie van de RV4 met neuswiel.
Blijven leuk uitziende kisten.

Succes met de bouw.

@ Berto

ik vind ze ook erg mooi uitzien, dat is ook de rede dat ik er 1 wil bouwen, hoe ze vliegen ???? ik zou het niet weten.

ik heb een paar jaar geleden de supersportster gebouwd ook van great planes , en ik vond die kit zo goed, dat ik nu voor deze heb gekozen.

greetz marc

Gave kit, ziet er gelikt uit.

Tof dat je een bouwverslag bij gaat houden.
Ik ga dit draadje zeker volgen.

Greetz Jeroen

net na het eten alvast mijn werkplank klaar gelegd, want morgen en overmorgen heb ik vrij.

normaal zit ik in mijn garage, maar met zo'n project is het wel zo fijn om in de keuken te zitten, waarom: lekker warm,dichtbij de koelkast, en iets gezelliger voor mijn vrouw dan ziet ze me ook nog af en toe !!

dus vanaf deze fijne werkplek zal ik jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen, morgen gaat het feest beginnen voor me ....... heerlijk !!!!!!!!!!!!

grtzzzzzzzzzzzzz marc

IMG_0806.jpg

IMG_0807.jpg

vanmiddag begonnen , en wat is het toch heerlijk knutselen !!!!!!

foto's zeggen meer als woorden dus :

IMG_0808.jpg

IMG_0809.jpg

IMG_0810.jpg

IMG_0811.jpg

IMG_0812.jpg

IMG_0813.jpg

IMG_0814.jpg

zo nu moet ik ff opruimen, afwassen , koken, en dan vanavond misschien nog ff verder

ik houd jullie op de hoogte !!!!!

greetz marc

Ziet er goed uit. Ga je nu de scharnieren er al inhangen? Moet ik nog doen bij mijn kiel en richtingsroer dus zie dat graag uitgebreid op de foto's.

Eerst nog schuine kant schuren en dan insnijden met stanleymes?

Ziet er goed uit. Ga je nu de scharnieren er al inhangen? Moet ik nog doen bij mijn kiel en richtingsroer dus zie dat graag uitgebreid op de foto's.

Eerst nog schuine kant schuren en dan insnijden met stanleymes?

hoi
ik ga eerst alles lijmen, en daarna ga ik pas voorbereiden voor het folieen.
voor de scharnieren haal ik me wel zo'n mooi tooltje voor, dan verpruts ik het niet, en ik heb nog meer bouwplannen als deze klaar is !!!!!!!! dus een tooltje komt dan altijd van pas !

mvgr marc

vandaag weer ff geplakt, ik heb het kielvlak met richtingsroer gemaakt, dit kan nu ff drogen.

nu is de vleugel aan de beurt !!!!

groetjes marc

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

en alvast een begin gemaakt met de linkerkant van de vleugel :

20.jpg

21.jpg

22.jpg

alles zat los in elkaar zover, gecontroleerd of alles klopt en recht is , dan lijmen en onder gewicht laten drogen :

23.jpg

lijm droog en het resultaat is een mooi (vind ik dan ) en recht begin voor de rest van de vleugel!!!!

24.jpg

greetz

Ziet er al goed uit.
Jij gaat ook retesnel.

greetz........ snotter...... uch uch......... Jeroen

Ziet er al goed uit.
Jij gaat ook retesnel.

greetz........ snotter...... uch uch......... Jeroen

ja maar ik heb een paar daagjes vrij gehad, en zaterdag naar monsterjam, zondag vliegen met de calmato, en dan weer elke dag werken, dan gaat het vanzelf rustiger.

als ik thuis ben (vrij) en de vrouw is werken, ja dan...............plakken !!!!!!!

grtzzzz marc

Naast al dit ARF geweld EINDELIJK nog eens iemand die zich de moeite troost om een echte kit te bouwen. Abootje genomen!

Stevo

hey stevo !

bouwen is toch heerlijk, ik kan niet elke dag vliegen dus, lekker met de hobby bezig zijn .

ik heb als kit ook nog een somethin extra liggen dus......... ik kan nog ff lekker vooruit !

greetz marc

vandaag weer verder gegaan met het beplanken van de linkervleugel helft !!!
de wingspar en capstrips geplakt :

IMG_0899.jpg

IMG_0900.jpg

IMG_0901.jpg

IMG_0902.jpg

ff laten drogen , en dan de andere kant !!!

groet marc

Back