bouwverslag grote stern BIG SCALE

Je kan in de boekhandel zwart etalagekarton kopen hier strookjes van snijden.
Het wordt dan latje strookje etalagekaton latje.
Je kan dan later het karton wat erbovenuit staakt wegsnijden of steken met een scherpe beitel en dan schuren.

Wat ook wel gedaan werd was zwart ijzergaren ertussen dien.
Is gewoon sterk garen wat iets dikker is.

hey je zou best eens gelijk kunnen hebben!!
maar ik heb de schoefasse onder maar met 1 drupeltje lijm vast gezet dan kan ik ze nog altijd veranderen wand wist niet prcs onder welke hoek is ze moes plaatsen vandaar dus kan ze altijd los snijden en ander spietje onder plaatsen maar iemand enig idee hoe en wat??

@remus
Volgens mij :zo dicht mogelijk tegen het vlak aan .Bovenkant schroef dus.
En mis, ik ook het trapje opstapje aan de zijkant volgens mij wel he.
mvg
Frederik :D
Ik vind het wel gaaf hoor zo groot. :roll: :roll: :roll:

zo hier hebben weer een korte update
ik heb hier bijna de opbouw af
thumb_opbouw2.JPG

aleen wil ik nu aan de mast gaan beginen maar weet ik zo snel niet welke lampen ik er voor zal gaan gebruiken wie o wie ??

hey sorry :oops: :oops: mijn exuses

maar waar is het trapje !
ik ben die vergeten hij stond namelijk ook niet op de tekening die ik heb eb helaas kwam ik er te laat achter als ik hem nu nog wil maken moet ik de boot inzagen en doen :( of heeft iemand nog een goed idee

Ja het trapje eerst maken compleet :idea:
Dan met een dremeltje in zagen en het trapje er in lijmen he
Moet goed te doen zijn :roll:
Zeker met zo.n maat schip als u daar heb hoor
mvg
Frederik :D :D

ok dan gaan we dat eens proberen en gelukig heeft me moeder nog ergens een dremel liggen dus :D :D :D en heb vorge week bij de lidle een setje gekocht waar een zaagschijfje bij zat we gaan het proberen en we houde u op de hoogte bvd remi

Het gaat met een slijpschijfje stukken beter hoor en heel voorzichtig hoor
Je weet het he een schip is [VROUWELIJK] dus voorzichtig behandelen .
Breekbaar zeg maar :wink: :wink:
mvg
Frederik :D :D :D

BTW, ik heb via een bouwproject een paar weken geleden een site gevonden waar je planken nabootsing kunt kopen, compleet met de zwarte randen ertussen.

Bijvoorbeeld:
http://www.ares-server.com/Ares/Ares.asp?MerchantID=RET01229&Action=Catalog&Type=Product&ID=60857

Het ligt er maar aan hoeveel tijd/geld je eraan wilt besteden, welke het makkelijkst is voor je. Ik heb het zelf overigens nooit besteld, ik ben nog niet zover met mijn project. Dus misschien willen ze niet eens leveren buiten de US of zo, dat heb ik nog niet uitgezocht....

VrGr,

Theo Baarslag

Nog een stukje informatie:

Ik heb van mijn vader een "handboek varende scheepsmodellen" gekregen, en daarin het volgende advies over de plaats en hoek van de schroef/schroefas:
de hoek van de schroefas: niet meer dan 5 graden ten opzichte van het horizontale vlak (dat hoeft niet/zal niet gelijk zijn aan de hoek ten opzichte van de romp ter plekke!
de plaats: de tip van de schroef moet ongeveer een zesde van de straal van de schroef van de romp afblijven, om vermogensverlies door wervelingen te voorkomen.

Hoe vast deze regels zijn weet ik niet, ik heb ze nog niet hoeven toepassen. Het boek zit iig goed in elkaar, dus ik vond het een vermelding waard; wat je ermee doet moet je zelf weten :-)

Boekvermelding: Handboek varende scheepsmodellen, door andre veenstra. Zeker niet nieuw meer, maar toch: ISBN: 90 2010 842 5

VrGr,

Theo Baarslag

Beste meneer van gent

ik heb op het aanraden van u :lol: tog een opstapje gemaakt en ik vind zelfs dat hij goed gelukt is aleen het moet nog wel goed afgeplamuurt worden

normal_opstap1.JPG

opstap2.JPG

opstap3.JPG

@remus
Ik wist niet als dat u die dingen in elkaar lulden :roll:
Ja is ook een manier van bouwen he :oops:
mvg

@remus
Wil niet auwehoeren hoor.
Maar is het niet wat aan de kleine kant :gemaakt [geluld] voor zo.n boot.
Of is dat fotobedrog :roll:
mvg
en geen meneer he
ben ik nog te jong voor hoor :D

Back