Ik heb een GWS Messerschmidt ME109 gekregen en ik zal dit draadje besteden aan een bouwverslagje. Ik liep al een tijdje te azen op deze ME, maar stelde het uit omdat ik al genoeg kistjes heb (dit kan dan ook een "rustig" topic worden). Aangezien ik een jaartje ouder werd, leek het me wel leuk om deze te vragen; zeker nu een van de sponsors van dit forum de boel voor weinig kan versturen vanuit Belgie (Flygws).
De bouwdoos is zeer netjes verzorgd door GWS, al is de pasvorm niet altijd je van het; het is geen Multiplex, maar ook niet qua prijs natuurlijk. Ik vrees dat, als het bevalt, dit niet de enige warbird blijft!
De bedoeling is om 'm in ieder geval netjes op te bouwen, te verven en te bestickeren en af en toe te vliegen bij rustig weer. Voor regelmatig vliegen heb ik nog genoeg ander spul (lees: minder kwetsbaar).
Het uitgangspunt is om deze slopeglider-versie zo licht mogelijk te houden en uit te rusten met een kleine borstelloze motor. De slopeglider-versie's van de diverse GWS-kistjes hebben geen motor en ook geen landingsgestel.
Omdat ie licht moet zijn, ga ik 'm niet helemaal glasvezelen; ik heb daar ook geen ervaring mee. Wel wil ik de vleugel aan de onderzijde voorzien van een strook glasvezel(tape) of iets dergelijks voor extra sterkte - graag tips en adviezen hierover. Wat is 't beste spul en hoe zal ik die strook laten lopen?
Ik wil 'm gaan vliegen met een A2406-32T Brushless Outrunner 1150KV met een eenvoudig 10 amp regelaartje (hoe zal dat vliegen?); met dank aan Sietse die 'm op de valreep nog bij WorldHobby vandaan sleepte voor mij.
Bij AircraftWorld hebben ze een houten stickmountsetje, waarvan ik hoop dat dat geschikt is; het weegt en kost bijna niets. Als prop kies ik voorlopig de 8 x 6, want die heb ik nog liggen. Ik hoop dat een klapprop geen must is, gezien het gewicht. De accu wordt een HiModel LiPo 11.1V 1000MAH (12C), die ik ook in m'n kleine Tucano ga zetten (die krijgt een Typhoon 6-3D). Deze lipo is relatief licht. Verder wil ik de bediening van het rudder achterwege laten; daar zal ik op deze kist toch niet veel mee doen en 't scheelt weer wat gewicht. De servo's worden 5 grams TowerPro's of vergelijkbaar.
'later meer!
De bouwdoos is zeer netjes verzorgd door GWS, al is de pasvorm niet altijd je van het; het is geen Multiplex, maar ook niet qua prijs natuurlijk. Ik vrees dat, als het bevalt, dit niet de enige warbird blijft!
De bedoeling is om 'm in ieder geval netjes op te bouwen, te verven en te bestickeren en af en toe te vliegen bij rustig weer. Voor regelmatig vliegen heb ik nog genoeg ander spul (lees: minder kwetsbaar).
Het uitgangspunt is om deze slopeglider-versie zo licht mogelijk te houden en uit te rusten met een kleine borstelloze motor. De slopeglider-versie's van de diverse GWS-kistjes hebben geen motor en ook geen landingsgestel.
Omdat ie licht moet zijn, ga ik 'm niet helemaal glasvezelen; ik heb daar ook geen ervaring mee. Wel wil ik de vleugel aan de onderzijde voorzien van een strook glasvezel(tape) of iets dergelijks voor extra sterkte - graag tips en adviezen hierover. Wat is 't beste spul en hoe zal ik die strook laten lopen?
Ik wil 'm gaan vliegen met een A2406-32T Brushless Outrunner 1150KV met een eenvoudig 10 amp regelaartje (hoe zal dat vliegen?); met dank aan Sietse die 'm op de valreep nog bij WorldHobby vandaan sleepte voor mij.
Bij AircraftWorld hebben ze een houten stickmountsetje, waarvan ik hoop dat dat geschikt is; het weegt en kost bijna niets. Als prop kies ik voorlopig de 8 x 6, want die heb ik nog liggen. Ik hoop dat een klapprop geen must is, gezien het gewicht. De accu wordt een HiModel LiPo 11.1V 1000MAH (12C), die ik ook in m'n kleine Tucano ga zetten (die krijgt een Typhoon 6-3D). Deze lipo is relatief licht. Verder wil ik de bediening van het rudder achterwege laten; daar zal ik op deze kist toch niet veel mee doen en 't scheelt weer wat gewicht. De servo's worden 5 grams TowerPro's of vergelijkbaar.
'later meer!