Bouwverslag Hellingzwevertje -La Dune- spanw.: 1m20

Tuurlijk ... het bouwverslagje wordt afgewerkt.

Ben net bezig me folien van de vleugel ... En dan kan de inbouw van de RC apparatuur beginnen.

Als de vleugel vandaag afgeraakt zal ik nog wel eens een kiekje schieten.

Ik zit dit weekend in Blankenberge. Zou hem toch graag meenemen (dus hij moet af) zodat ik hem daar ergens op een kleine duin al eens kan uittesten.

Greetz

Tim

Vleugeltje gefolied ...

wing008mediumpt7.jpg

wing007mediumsb3.jpg

gaten voor de servo zijn reeds uitgesneden ... maar de folie moet ik nog ff wegsnijden.
Rolroeren/Flaps worden ook wit.

Op naar de romp :evil: (ik haat foliën :roll: )

Greetz

het is aan de ZWARTE POLDERSTRAAT ( aan de radartoren )
parking omhoog, en aan het zitbankje
ook kan men in HOOFDPLAAT, boven op de dijk aan de parking
iets verder van Blankenberge , in GRIETE ( TERNEUZEN ) daar kan je de idiale plek zoeken volgens de wind ( wel altijd Noordelijke richting.
deze 3 plekken zijn in Z.VLAANDEREN ( NL)

thx zo geraken we er wel.

Als we niet te slecht zijn ... gaan we daar zeker eens een kijkje nemen.

Ondertussen zitten we op schema.
Nog een kapje over de rolroerservo's of in het slechtste geval wat witte tape, en dan is hij helemaal klaar.

img8693mediumyi2.jpg

img8702mediumxc6.jpg

img8700mediumha3.jpg

img8698mediumls7.jpg

Greetz

Hij is gewikt en gewogen ... uit worp vanuit stand geen aanloop een mooie +/- 80 meter (tegen de wind in)

Hij heeft wel graag dat je de snelheid er in houd. Dus dat komt helemaal goed op de helling.

Hij is ook wel best zwaar geworden. met lood ... moest er toch een gram of 40 bijplaatsen. Komt ie nu vliegklaar op 415 gram.

Hij gaat mee dit weekend dus waarschijnlijker een uitgebreider testverslag na het weekend met foto's.

Greetz

Tim

Voor mensen die geïntresseerd zijn in dit toestel :

Na wat informatie van de ontwerper te hebben gevraagd, heeft deze me meegedeeld dat het plan nu ook in dwg formaat op internet is geplaatst.

Dit is het webadres :

Le Dune

En hier vind je nog een bouwverslag + commentaar van de ontwerper (gebruikersnaam Chris3d)

Bouwverslag Dune

Veel succes met de maiden!!!

Mvg,

Dennis

Hij is al verschillende keren mee geweest maar heeft nog steeds niet op de helling gevlogen.

Al wel een vluchtje vanop de hukkepak gemaakt.
Maar van echt zweven komt niet zo heel veel in huis. Meer wat spelen en dan ben je redelijk snel beneden. Thermiek moet je er niet mee proberen te vinden hij valt er gewoon doorheen. Zal waarschijnlijk ook wel aan het gewicht van mijn model liggen.

Laatste wou ik hem van de Helling afgooien in de Vogezen had ik geen passende ontvanger mee. Die was ondertussen uit zijn buik verdwenen en dat wist ik niet.:mad: En een ori. Graupner ontvanger kreeg ik net niet weggemoffeld. Andere keer beter.

Greetz

Laatst bewerkt:
nieuwe romp

ik had eerst t vliegerke gebouwd volgens het plan maar ben nu bezig aan een nieuw rompje MET richting erbij en langer neusje... en een vleugel met 1 carbon staafje door de vleugel ipv volledig in hout... ik hoop sterker en betere vliegresultaten te bekomen.... en btw ... ik heb u plan van t vliegertje nog liggen, als ik er aan denk zal ik t is binnensmijten

Back