Bouwverslag: Hezik's theekransje

Roeren 2mm up zetten en zwaarte punt wat verder naar voren verplaatsen.
Met wat constant up wordt hij wat stabieler.

ik probeer het eerst nog een keer, ik heb de uitslagen al wat vergroot. Er zit al een koolstof voor- en achter;ijst op, maar hij buigt nog wel door ja, ik maak er misschien nog wel een koolstofkruis op aan de onderkant.

het buigen is het probleem, je vleugel en roeren overtrekken overal en nergens, wat een onbestuurbaar iets oplevert.

los het buigen op en het vliegt.

ja in principe heb je gelik, het roer stalled niet maar het vliegtuig ;) (vleugel)

echter door idioot grote roeren en uitslagen die ook nog eens overal anders zijn door de flex zal dat je niet helpen vrees ik.

dat het voor geen meter vliegt was ik ook al achter, en als dat zo simpel opgelost kan worden is dat natuurlijk mooi meegenomen, ik probeer het gewoon:p

whoehoe!
hij heeft gevlogen, en nu echt! Eerst een vlucht gemaakt die zoals de andere pogingen snel eindigde. Dit keer wel in een rechte lijn, maar hij maakte meteen en rol en dook met zijn neus de grond in. Hierna heb ik 2 stevige stukken vierkant koolstof aan de boven en onderkant ge-epoxiet. Na deze versteviging reageerde hij zowaar op zijn roeren, weliswaar heel erg gevoelig op hoogte en behoorlijk slecht op rol, maar het vloog. Na bijna de filmer te onthoofden stopte hij weer netjes in het gras. Hij had wel een enorme afwijking naar rechts. Bij de tweede poging ging hij helaas vol de grond in, en nu is hij zo goed als afgeschreven. Ik ga het nog 1 keer proberen zonder theepot (die ligt toch aan stukken). foto's en filmpjes komen er aan.

Maarten

de theepot hangt binnen op het bord:mrgreen:

foto's:
full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er leuk uit, is alleen volgens mij ontzettend staartlastig, misschien dat zwaartepunt naar voren brengen helpt om die vreemde toestel beter te laten vliegen

Back