Bouwverslag HF Bremerhaven

• Topicstarter Topicstarter rdriesse
  • Startdatum Startdatum
Ligt het aan mij of is het voordek gigantisch hoog ten opzichte van de stuurhut?

Verder: petje af voor dit schip, en al helemaal je werktempo..!

Hallo, even een vraagje.
Ik heb een klein probleempje met het roer, Hij staal naar de enekant veel verder uit dan naar de andere kant. Wat kan ik hier aan doen?

rdriesse zei:
Ik heb een klein probleempje met het roer, Hij staal naar de enekant veel verder uit dan naar de andere kant. Wat kan ik hier aan doen?

Meestal komt dat door dat de "geometrie" niet goed is. Hart servo is dan bijvoorbeeld niet hart roerkoning, arm lengtes zijn verschillend, en/of hoeken zijn naar verschillende kanten anders.

Plaats eens een foto, maakt het wat eenvoudiger om het uit te leggen.

Ik zou eerst nakijken wat Adam omschrijft als Geometrie, 1 woord 100 dingen omvattend, kortom iets te doen, wellicht ook mogelijk: wat voor een zender gebruik je ??? ik heb nl een keer meegemaakt dat iemand een computerzender gebruikte waarop bleek dat een uitslag beperkt was !!!! :o

Tom Boere

Hoi Richard,

even een vraag tussendoor: heb je het duitse bouwverslag al compleet???

Ik heb momenteel het complete verslag ( voordeel van duitse connecties :lol: ) , dus de betreffende tijdschriften thuis liggen. Als je nog iets nodig hebt laat maar even weten dan scan ik ze in en stuur ze door naar jou.

André

Hoi Andre,

Ik kreeg van de week ook van iemand een mailtje, die had ook alle bladen van dat jaar, en die zou het geene kopieren wat ik nog mist en naar mij opsturen, ik zou het denk ik wel een morgen of overmorgen binnen krijgen, maar mocht ik nog iets nodig hebben dan hoor ik het graag.
Hoe kom jij er dan aan als ik vragen mag? ken je toevallig die twee dames? Ik ben ook afgelopen donderdag naar Dortmunt gewwest met de hoop dat het schip er zou zijn, maar helaas was dat niet zo.
Misschien een andere keer...

Maar nogmaals bedankt voor de kopietjes die ik van je heb mogen ontvangen.

Hoi Richard,

ik ben lid van twee verenigingen namelijk Model Bouw Club Zuid Limburg en IG SpeziallSchiffe ( http://www.ig-spezialschiffe.net/ ).
Bij die laatste zijn hoofdzakelijk duitsers aangesloten en 1 ervan heeft een enorme verzameling modelbouw boeken, tijdschriften en tekeningen. Tijdens Dortmund spraken we hier toevallig over en zo kreeg ik dus de rresterende bladen in handen.

André

Aha, oke nu begrijp ik het. :lol:

Maar bedankt voor de moeite ik heb vandaag van iemand anders op dit forur de rest van het bouwverslag gekregen. Nu heb ik hem helemaal compleet.
Maar wat wel mooi zou zijn als je aan je duiste collega's zou kunnen vragen of zij soms weten waar ik het schip op internet kan vinden, of dat ze/jij mij met de bouwers in contact kunnen brengen, dat zou natuurlijk helemaal mooi mooi zijn, maar die kans zal wel heel klein zijn denk ik.
Maar wie niet waag wie niet wint.

Ik hoor het graag van je.

Oja en toch nog bedankt voor de moeite stel het zeker op prijs dat je er toch nog heb aan gedacht. :wink:

Back