Bouwverslag hiper bipe van prop-er

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door _monster_beetle, 21 jan 2006.

  1. Tsja, ik heb er idd al wel wat tijd in zitten. Ik denk dat ik het gewoon zo probeer en als dat dan misgaat wil ik de 6mm maken. ) En ik heb op het moment niet genoeg geld voor de andere versie...
     
  2. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    6mm versie???
    kom ik ook is van mijn 6mm af:p
     
  3. [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zo staat het er nu bij. Morgen het landingsgestel maken. Ik zit er aan te denken om het te proberen door het buigen van een carbonstaaf met behulp van een soldeerbout.
     
  4. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    eigelijk had je eerst de regelaar ff moeten zolderen aan de motor toen kon je er nog makelijk bij nu minder
     
  5. Daar zit wat in... Mar de regelaar moet nog arriveren
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Daarnaast zou ik de gaten van de motordraden groter maken en voorzien van stekkers, dan kun je de motor en regelaar eventueel makkelijker demonteren uit het model zonder iets kapot te moeten gaan breken.
     
  7. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.016
    Locatie:
    Moordrecht
    Wat is 'ie mooi hè!!! En best groot!

    Zo te zien past de nieuwe motorplaat goed. :D
     
  8. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.016
    Locatie:
    Moordrecht
  9. mooi, wat voor mm. zal ik trouwens aan staafjes tussen de vleugels doen? Ik denk aan 2mm Of zouden jullie 3 doen?
     
  10. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    1 of 1,5 is meer dan genoeg.
     
  11. Ook met de fietsbel die ik gebruik? En alleen in de bovenste vleugel de carbonstaf?
     
  12. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    jep, in mijn Vertigo 2 zit geen koolstaaf in de vleugels en alleen een kruis van 1,5 mm koolstaaf tussen de romp en de vleugelsteunen. Dit is meer dan genoeg om de vleugels op hun plaats te houden. En in dat model zit nog een klein beetje meer motorvermogen. Het toestel weegt ongeveer 200 gram en aan trekkracht zit er ongeveer 900 gram in de neus.

    De FB Ultimate heeft geen koolstaaf in de vleugels en daar zijn die steunen niet aanwezig maar enkele stukjes dynema garen dat je kan opspannen. En velen hebben dit model gevlogen met diverse soorten motors erop die meer power hebben dan die fietsbel.
     
  13. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.016
    Locatie:
    Moordrecht
  14. Mijn vorderingen op het moment: landinggestel zit eronder, ik heb nu net mijn salaris binnen, dus ik ga nu de regelaar bestellen.
     
  15. Zal ik ook een prop adapter nodig hebben, voor een master airscrew 7*4 prop?
     
  16. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.016
    Locatie:
    Moordrecht
    Ik vind een prop adapter altijd wel makkelijk. Maar dat is persoonlijk.

    Volgens mij zijn die master airscrew props behoorlijk zwaar. (in vergelijking met een GWS prop).

    Als je deze al gekocht heb, gewoon proberen. Anders liever de GWS 7x3,5 of de APC SF 7x4. Die laatste prop doet het bij mij erg goed op de fietsbel.
     
  17. ik heb hem nog neit gekocht. Dus dat wordt dan een gws of apc
     
  18. Wheely

    Wheely

    Lid geworden:
    5 jan 2006
    Berichten:
    112
    Locatie:
    España
    ik heb zo'n snijapparaatje gekregen van de winkelier omdat de verpakking open was en de beschijving verdwenen.

    mijn vraag: hoeveel volt moet er op en hoeveel ampere trekt dat dingetje ongeveer ?
     
  19. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.016
    Locatie:
    Moordrecht
    En hoe is de status van de Hiperbipe ??? Blijft angstvallig stil...
     
  20. @Wheely: ik heb er een 4,5 volt batterij aan hangen.

    @prop-er: ik ben aan het wachten op mijn regelaar, ik heb gehoord dat hij gisteren op de bus is gegaan, dan moet er niet zo heel veel aan gebeuren. De 22ste krijg ik mijn salaris weer. En dan kan ik delaatste benodigdheden kopen als het goed is...

    Ik heb alleen een vraag over mijn servo's, Die hebben gewoon rechthoekige stekkers. Kan ik die bijvijlen zodat ze in een graupner ontvanger passen. Lijkt mij wel. Maar hoe denken jullie daarvan. Bijvoorbeeld dat het niet kan omdat je je stekkertje kan beschadigen?
     

Deel Deze Pagina