Chow
Forum veteraan
Om mijn FP topic verder niet te vervuilen met mijn eerste schreden richting CP heb ik besloten toch een apart bouwverslag te maken. In eerste instantie dacht ik maar een RTF helicopter te kopen. Maar omdat ik nog best wel wat tijd nodig heb om voldoende skills te hebben deze 250 te vliegen dacht ik dat het leuker zou zijn m'n eigen helicopter te bouwen. Ondertussen oefen ik door met een simulator, de Solo Pro voor orientatie en de Walkera V100D01 voor de specifieke CP eigenschappen.
Ik heb de kit gekocht bij rc-addict omdat ik aan het eind van de rit ook door hun de boel laat nakijken, afstellen, invliegen en mij te laten voorzien van de nodige instructies.
Zo kwam de kit aan..
Ik hou me vooralsnog wat betreft de electronica aan de specs zoals ze zijn voorgesteld.
- Brushless Outrunner Motor (Turnigy 2627 3800 Kv)
- 3 x Servos voor swash (HXT 900)
- 1 x Servo voor tail (HXT900 of de MG16)
- Gyro (Turnigy ivm de afmetingen)
- Ontvanger
- ESC (HK 25-30A programmeerbaar)
- Lipoly Battery (800mAh 3S)
De zender wordt een KDS-K-7X met bijbehorende ontvanger. Er zit geen handleiding bij de kit dus heb ik gebruik gemaakt van een serie filmpjes op Youtube IiV-BW2ttuI[/media] - HK 250 Build Guide Part 1 - What You Get en verder hulp gekregen van een forumlid voor de details (hiervoor mijn dank uiteraard).
Eerst de kit maar een beetje uitleggen zodat ik inzicht krijg wat waar hoort..
Daarna begonnen met de body. Dat verliep eigenlijk redelijk eenvoudig. En na wat puzzelen en vragen had ik hem eigenlijk vrij vlot in elkaar.
Jaja en toen kwam de tail dus. Het bleek dat het gedeelte waar de tail in gaat een probleem had. Een bolt was lam. Dus ik kreeg in eerste instantie de tail er niet goed in. Ik besloot de helicopter maar even te laten voor wat het was om een oplossing te verzinnen. Echter een uurtje later nog maar een keer geprobeerd (dat moet je soms gewoon even doen) en weliswaar met wat moeite kreeg ik de tail erin en de belt om z'n wieltje.. Alles gecontroleerd of de rotoren de juiste kant opdraaiden en toen vastgezet. Het was inmiddels al nachtwerk geworden dus ben een dutje gaan doen..
Vanmorgen vroeg op.. Kind naar school, boodschappen gedaan.. Wat werkzaamheden afgehandeld en toen de boel afgerond.. De heli is klaar voor de electronica
Ik heb in dit stadium de metaal op metaal verbindingen bewust nog niet vastgezet met loctite. Ik wil dit pas doen als ik zeker weet dat ik alles goed in elkaar heb zitten. Dus dat betekend dat ik nog wel wat onderdeeltjes even los zal moeten halen maar dat is geen probleem. Ik weet nu hoe dit gedeelte werkt.
De zender en ontvanger zullen volgende week binnen komen. De rest van de electronica zal ik eind van de maand bestellen. Dus nu ligt de bouw eventjes stil maar ik kan wel alvast kijken naar mijn schoonheid. De spuuglelijke plastic canopy wordt wel snel vervangen. Er zijn twee canopies onderweg uit Hongkong..
Morgen de Walkera repareren en dan flink veel oefenen ondertussen zodat de maiden flight met de 250 ter zijner tijd hopelijk een beetje soepel verloopt
Ik heb de kit gekocht bij rc-addict omdat ik aan het eind van de rit ook door hun de boel laat nakijken, afstellen, invliegen en mij te laten voorzien van de nodige instructies.
Zo kwam de kit aan..

Ik hou me vooralsnog wat betreft de electronica aan de specs zoals ze zijn voorgesteld.
- Brushless Outrunner Motor (Turnigy 2627 3800 Kv)
- 3 x Servos voor swash (HXT 900)
- 1 x Servo voor tail (HXT900 of de MG16)
- Gyro (Turnigy ivm de afmetingen)
- Ontvanger
- ESC (HK 25-30A programmeerbaar)
- Lipoly Battery (800mAh 3S)
De zender wordt een KDS-K-7X met bijbehorende ontvanger. Er zit geen handleiding bij de kit dus heb ik gebruik gemaakt van een serie filmpjes op Youtube IiV-BW2ttuI[/media] - HK 250 Build Guide Part 1 - What You Get en verder hulp gekregen van een forumlid voor de details (hiervoor mijn dank uiteraard).
Eerst de kit maar een beetje uitleggen zodat ik inzicht krijg wat waar hoort..

Daarna begonnen met de body. Dat verliep eigenlijk redelijk eenvoudig. En na wat puzzelen en vragen had ik hem eigenlijk vrij vlot in elkaar.

Jaja en toen kwam de tail dus. Het bleek dat het gedeelte waar de tail in gaat een probleem had. Een bolt was lam. Dus ik kreeg in eerste instantie de tail er niet goed in. Ik besloot de helicopter maar even te laten voor wat het was om een oplossing te verzinnen. Echter een uurtje later nog maar een keer geprobeerd (dat moet je soms gewoon even doen) en weliswaar met wat moeite kreeg ik de tail erin en de belt om z'n wieltje.. Alles gecontroleerd of de rotoren de juiste kant opdraaiden en toen vastgezet. Het was inmiddels al nachtwerk geworden dus ben een dutje gaan doen..

Vanmorgen vroeg op.. Kind naar school, boodschappen gedaan.. Wat werkzaamheden afgehandeld en toen de boel afgerond.. De heli is klaar voor de electronica


Ik heb in dit stadium de metaal op metaal verbindingen bewust nog niet vastgezet met loctite. Ik wil dit pas doen als ik zeker weet dat ik alles goed in elkaar heb zitten. Dus dat betekend dat ik nog wel wat onderdeeltjes even los zal moeten halen maar dat is geen probleem. Ik weet nu hoe dit gedeelte werkt.
De zender en ontvanger zullen volgende week binnen komen. De rest van de electronica zal ik eind van de maand bestellen. Dus nu ligt de bouw eventjes stil maar ik kan wel alvast kijken naar mijn schoonheid. De spuuglelijke plastic canopy wordt wel snel vervangen. Er zijn twee canopies onderweg uit Hongkong..
Morgen de Walkera repareren en dan flink veel oefenen ondertussen zodat de maiden flight met de 250 ter zijner tijd hopelijk een beetje soepel verloopt

Laatst bewerkt door een moderator: