Bouwverslag HK ARF Spitfire .25

Beste lezers,

Begin maart heb ik een ARF spitfire .25 bij Hobbyking besteld. Aangezien ik redelijk speurwerk heb verricht op het internet over deze spitfire en hier niet zo veel over kon vinden (m.b.t. bouwverslagen) heb ik besloten om dit bij mijn "bouw" (voor zover het bouwen is) wel te doen. Hiermee hoop ik ook andere mensen te helpen die hier aan gaan beginnen.

Ook hoop ik van jullie wat info te krijgen over de dingen die ik eventueel niet goed doe of beter kunnen.

Mijn setup gaat worden:
- NTM Prop Drive Series 35-42A 1250Kv 600W
- Turnigy Plush 60 A
- Airscrew 10x7 3 blads
- 3 cels 3700 mAh Lipo
- BMS-136MG Retract Servo
- Overige servo's,... ik weet nog niet welke ?

- Spektrum DX8 / AR8000 / Telemetrie

vorige week was het dan zover !!! Hij is binnen :)
full

Keurig verpakt door Hobbyking !!!!
full

Even de boel uitpakken
full

Als er iemand suggesties heeft over welke servo's ik het beste kan gebruiken, hoor ik dat graag.
Alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey,

Even een vraagje. Zat bij jou de brandstofmotormount er wel bij? Heb dit kistje al een tijdje op het oog maar lees overal dat alleen de electromount geleverd wordt, vandaar even checken.

Servo's op dit soort kisten (aircombat) gebruik ik vaak Hitec 81 of soortgelijk (bijvoorbeeld de Dymond D200 of de D190 van Staufenbiel). Maar dat is afhankelijk van de bevestigingsgaten van je servo's. Even nameten en je weet wat voor een soort servo's erin moeten (mini, standaard).

Nee,.... bij mij zat de brandstofmotormount en tank er ook niet bij. Als je brandstof wil gaan vliegen moet je nog wel de nodige aanpassingen doen.
Bedankt voor de servo tip !!!

Blijkbaar met bestellen op te geven :)
<edit> En als ik beter gekeken han dan had ik gezien dat er een hele serie klachten staat van bestellingen waar de spullen voor brandstof niet bijgeleverd waren. Op het moment veel klachten daarover.

Laatst bewerkt:
Het lange weekend benut om de retracts in te bouwen.
Aangezien de servo - (BMS-136MG Retract Servo (Metal Gear) 6.1kg / .31sec / 34g) er niet zonder aanpassingen inpast was ik genoodzaakt de originele servohouder te verwijderen en een nieuwe te maken.

full

full

Originele verwijderd, omdat deze toch voor wat stevigheid zorgde heb ik voor de zekerheid het balsa van de vleugel maar bewerkt met epoxy.

full

Nieuwe steun voor de nieuwe servo.

full

Hij past,.... ? helaas moest de servo omgedraaid worden in verband met ruimtegebrek.

full

Nu zit die goed !!! Jammer dat er het nodige balsa verwijderd moest worden :( Gelukkig zie je hier straks niets van.
LET NIET OP DE SLORDIGE AFWERKING WANT DIT MOET NOG NETJES GEMAAKT WORDEN

full

Retracts in gebouwd !!! Jammer dat op de folie de wielen (op de verkeerde plaats) staan getekend.

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Thieu: Daarom ook mijn vraag aan Raesi ;). Ze zeggen dat hij meegeleverd wordt maar ik had ook al de klachten gelezen. Dus antwoord blijft nee. Jammer want de mount die ze bijleveren is net wat anders als de standaard overal te kopen mount.

@ Raesi: Leuk de vorderingen te zien. En ik zou me niet druk maken over een verkeerd printje, zie je in de lucht toch niks meer van ;). Vraagje trouwens. Waarom maak je hem niet als buikschuiver? Als mijn combatkisten gooi ik zelf weg en hebben geen landingsgestel. Net zo eenvoudig :)

@ Thieu: Daarom ook mijn vraag aan Raesi ;). Ze zeggen dat hij meegeleverd wordt maar ik had ook al de klachten gelezen. Dus antwoord blijft nee. Jammer want de mount die ze bijleveren is net wat anders als de standaard overal te kopen mount.

@ Raesi: Leuk de vorderingen te zien. En ik zou me niet druk maken over een verkeerd printje, zie je in de lucht toch niks meer van ;). Vraagje trouwens. Waarom maak je hem niet als buikschuiver? Als mijn combatkisten gooi ik zelf weg en hebben geen landingsgestel. Net zo eenvoudig :)

@ Thieu: even voor de duidelijkheid,... je kan bij bestellen niet aangeven welke setup je wil. Als je brandstof wil vliegen krijg je de spitfire toch met elektro setup !!!

@ R!: Aangezien ik kan beschikken over een grote privé weg (asvalt / ong. 6 meter breed en 500 meter lang / super strak asvalt) midden in de polder, vind ik het wel leuk om dan van de grond op te starten en te landen.
Mijn ervaring met gooien is dat je bij landen een strakke grasvlakte moet hebben om niet al te veel schade te veroorzaken bij het "buikschuiven".
EN,.... het starten van de grond geeft voor mij toch wat meer voldoening. Het opstijgen en landen alleen al,..... vind ik geweldig :p

Daar snap ik je goed in. Is toch meer 'real life'. We hebben op de club gelukkig een mooie vlakke grasmat zodat schuiven zonder schade altijd een optie is. Bij hoger gras zou ik dat ook niet doen.

En een prive-weg is luxe, die poldermensen ook altijd ;)

Back