Bouwverslag HMS-victory Deagostini

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door ron scheepbouwer, 4 apr 2011.

  1. a3seidel

    a3seidel

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Assen
    waarschuwing voor diegene die Afl.87 nog moeten doen

    [​IMG]

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    De plaatsing van de leispierhouders staat naar mijn mening een beetje verwarrend vermeld in afl. 87;pag. 13; afb. 2.
    er staat geschreven onder punt 3 op bovenstaande foto:
    "die met de haak voor,die met het gat achter"

    Nu ik momenteel met afl. 117 bezig ben om op deze haken de lijzeilspieren aan te brengen blijkt dat het naar mijn mening net andersom moet zijn:
    dus die met de haak achter en met het gat voor !!!!!

    kijk hiervoor even in afl. 117;blz 9 afb. 12

    [​IMG]

    je kunt het eenvoudiger juister omschrijven door te zeggen:

    Houders met het doorboorde gat(en) zitten het dichts bij het ingangsportaal in de romp (zie 2e foto)

    Mocht je het al verkeerd gemonteerd hebben, ik heb voorzichtig met een mini-combinatietang de houders los kunnen wrikken

    succes A3
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. a3seidel

    a3seidel

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Assen
    Mijn "VICTORY" project is gereed

    Gisteren is na ± 2900 hele prettige hobby uurtjes mijn Modelbouwboot "de VICTORY" gereed gekomen.
    ben nog 1 dag bezig geweest om er een filmpje van te maken en op "Youtube" te zetten.

    voor de liefhebber dit is de link:

    [media=youtube]uLX2OhhRoAg[/media]

    Voor de goede waarnemer ontbreken nog de bijboten,deze zullen gelijktijdig gemaakt gaan worden met het
    200% bijboten project die ik opgestart had.
    Ik zal deze werkzaamheden en mijn bijdragen hierover vanaf nu verplaatsen naar:

    bijboten-victory-schaal-1-42-%3D-200%25-2

    nog enkele foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    gr. A3
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.213
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:Wauw......!!!! Prachtig geworden!
     
  4. Rob2

    Rob2

    Lid geworden:
    23 okt 2012
    Berichten:
    1.198
    Dat ziet erg geweldig uit, 2900 uur zeker waard
     
  5. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.300
    Locatie:
    Hillegom
    Heel mooi Adrie, en toch weer heel anders dan de mijne. Leuk filmpje ook trouwens.
     
  6. *Klaas*

    *Klaas*

    Lid geworden:
    13 jul 2014
    Berichten:
    1.777
    Die 2900 uur betalen zich wél uit hoor!! :cool:
     
  7. Twentyfourseven

    Twentyfourseven

    Lid geworden:
    12 okt 2014
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Kampen
    Mijn complimenten. Ziet er fantastisch uit. Ik ben begonnen met de sots en ik hoop dat ik over een jaar of drie ook zo,n filmpje op you tube kan zetten met hetzelfde resultaat. ( mag ook wel iets minder ).

    Gr. Hans - kampen
     
  8. JanZMC

    JanZMC

    Lid geworden:
    6 jan 2007
    Berichten:
    2.128
    Locatie:
    Roosendaal
    ziet er goed uit Adrie.
    gaat dit nu een nieuwe trend worden een mooi filmpje van het eindresultaat. ik ben voor
     
  9. robertnl100

    robertnl100

    Lid geworden:
    3 jan 2009
    Berichten:
    1.365
    Locatie:
    Twente
    Mooi geworden, heb ik nog een lange weg te gaan.
     
  10. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Schitterend! En met een speciale vermelding voor Piet, netjes hoor!

    Is het dat muziekje van de Onedin Line wat je eronder gezet hebt?
     
  11. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    Adrie, proficiat met dit fantastische resultaat :worship:, alle reden om apetrots op te zijn.


    Hans, dat laatste is volgens mij 'aus der neuen welt' van Dvořák
     
  12. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.579
    Locatie:
    noord-holland
    heeeel moooi gemaakt adri, heel mooie boot.

    grt timberwolf
     
  13. paulbo

    paulbo verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 mrt 2012
    Berichten:
    657
    Locatie:
    Utrecht
    In 1 woord: fantastisch.
    Je aanvullingen en opengewerkte romp maken het helemaal af!!
    Succes met de bijboten.
    Gr. Paul
     
  14. a3seidel

    a3seidel

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Assen
    Goedemorgen Heren,

    Iedereen bedankt voor de complimenten, het streelt toch wel een beetje mijn trots dat ik de eindstreep gehaald heb.
    En als een “Drent” dat zegt dan zit er wel een kern van waarheid in.
    Natuurlijk *Hans* wilde ik een manier bedenken om Pietsan voor zijn ondersteuning te bedanken en hiermee wil ik de andere forumleden niets te kort doen, maar voor mij is hij een soort Mentor geworden.
    En als ik de lofuitingen onder zijn Diana lijntje lees ben ik niet het enige Forumlid die daar zo over denkt.
    Als “buutendieker” weet zeker dat hij het niet zo voelt maar “bescheidenheid siert de Zeeuw”.

    De muziek die ik eronder heb gezet *Hans* begint in het filmpje met:
    Pachelbel - Canon in D (zie ook : [media=youtube]v2GRHPM4hCI[/media]
    en daarna gedeeltelijk:
    Edvard Grieg - Peer Gynt Suite, Morning Mood ( zie ook: [media=youtube]HdF988wIgUM[/media] )

    Als laatste zou ik op dit lijntje graag “robertnl100” en de vele anderen die nog niet de Victory eindstreep gehaald hebben mee willen geven:
    Ieder van de Forumleden zijn naar mijn mening bereid om als een soort bezemwagen te fungeren en mocht er een probleempje en/of vraag ontstaan tijdens je, misschien moeizame reis naar de eindstreep, daarbij te helpen.
    Gewoon even een “privé” berichtje sturen met je vraag omdat ik en de vele andere forumleden niet altijd dagelijks op dit lijntje vertoeven.

    gr. A3
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    Begon ook al ernstig te twijfelen toen ik het geschreven had...:rolleyes:
    Muziek past er wel mooi bij
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. Dick2

    Dick2

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Hoevelaken
    Schitterend schip geworden Adrie, het is het al die 2900 uren dubbel en dwars waard, proficiat met dit resultaat.
     
  17. bouwdepot

    bouwdepot Guest

    Hallo tawik ik ben ook bezig met de hms alleen he b ik de doos gekocht dus alle onderdelen in een keer in huis ik bouw deze boot ook on beschilderd ik heb inmiddels de romb klaar en de masten ik ben hier ongeveer 1,5 jaar aan gewerkt ik moet wel er bij zeggen dat ik aan 3 modellen tegelijk bezig ben hms victory en de le mirage en de norske love dus ik kan kan je wel, laten zien hoe het er on behandeld er uit ziet
     
  18. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.691
    Locatie:
    Sneek
    Schitterend!

    Nog even een link die (bij mij) direct werkt:


    Groeten, Jan.
     
    amazone vindt dit leuk.
  19. Ludwig

    Ludwig

    Lid geworden:
    21 mrt 2016
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Nuenen
    Geacht forum,

    Ik ben Ludwig en had meteen toen de HMS Admiraal Nelsons "Victory" uitkwam ingeschreven en alle afleveringen afgenomen.
    Omdat ik lange tijd ziek was had ik alleen de kiel en de spanten in elkaar gezet. De spanten nog niet op de kiel vastgelijmd.
    Ik wil nu de draad oppakken en verder gaan met de bouw (Ik weet dat er enorm veel tijd overheen is gegaan).
    Nu blijkt dat het achterste gedeelte van de kiel enigszins gebogen is (krom).
    Daarom had ik contact opgenomen met De Agostini en foto's opgestuurd ter beoordeling.
    De Agostini zegt nu dat er géén onderdelen meer zijn van de boot en dat ze ook niet meer gemaakt worden.

    Ik moet alles in feite nog doen (de bouw) maar raak nu al ontmoedigd door dit bericht.

    De Augostini kwam met deze link van het forum dat mij misschien een duwtje in de rug kan geven en mij misschien toch kan en zou willen helpen om door te gaan met de bouw van dit prachtige schip.

    Concreet zit ik dus met een krom deel van de kiel en wel het achterste deel. Toch heb ik wel een vermoeden dat wanneer het dek er ingepast wordt en vastgelijmd komt te zitten er weinig van de kromming te merken zal zijn. Ik weet dit alleen niet zeker.
    Kan ik misschien door stoomhitte de zaak in een rechter verband krijgen of heeft iemand andere suggesties?
    Ook heb ik onderdelen die stuk zijn en zelfs niet zijn geleverd. Ook daar zou ik van willen weten of daar op de een of andere manier niet toch nog aan te komen is.

    Ik hoop dat er mensen zijn die mij willen helpen.
    Graag verneem ik of dat ook zo is.

    Alvast, vriendelijk bedankt voor de tijd en reactie.

    Groet,

    Ludwig.
     
  20. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Ludwig,

    De kiel natmaken en opsluiten tussen twee vlakke houten platen tot ze weer droog is wil nog wel eens helpen.

    Verder een foto plaatsen om te zien hoe ernstig het is heeft ook wel zin. Wellicht valt het in de praktijk enorm mee.
     

Deel Deze Pagina