Bouwverslag HMS-victory Deagostini

heeft iemand een afbeelding met de geverfde en on geverfde versie?
en ik wilde vragen als je bijvoorbeeld de sloep on geverfd laat ziet dat er dan ook gewoon uit als hout of hebben de onder delen ook een grond kleur die het er ook nog een beetje uit laten zien??

gr tawik

Dat krijg je allemaal nog te zien.
Als je niet kan wachten kijk op de site van deagostini.

HMS Victory - montagelogboek

En deze

http://www.hmsvictory-model.com/gtb_bouwonderdelen.php

Heb geduld jongen ik weet dat je snel wil bouwen maar vergeet niet als je de boot klaar heb,
ben je meer dan twee jaar verder!
Heb je al deeltjes binnen. heb je ook naar mijn raadgevingen gekeken?
over gereedschap en benodigtheden?

Laatst bewerkt:
ja heb ik gedaan maar ik ben nog niet begonnen maar ik wil graag op de hoogte zijn want ander kan je mischien problemen krijgen als je niet voraf rekening houd (heb ik soms) en ik doe veel model bouw van revell dus ik heb een aardig arsenaal verf en gereedschapjes

hoi ik wil ook wel met de victory gaan beginnen.

wie weet waneer ,welke datum ,ze de 28 euro afschryven als je een abbo. neem.

ik zit te twyvellen tussen de victory en de wasa.

de victory heeft een voordeel hy is in delen betalen , en de wasa niet.

en ik kan zon schip eigenlyk alleen betalen als het via een abbo. is

wat de ervaring betreft ik heb de laaste 6 jaar 5 boten gebouwd waar ik nog mee bezig ben , en de laaste is de uss missouri karton schip om te zetten in een houten romp , zie myn forum.

en als ik ook mee bouw kan ik hier en op myn forum fotos plaatsen .

meestal spaar ik het hele schip op vooor ik begin met bouwen .

Timberwolf,

Als je toch het hele schip op spaart voor je gaat bouwen zou je ook al die tijd het abonnements geld opzij kunnen leggen. Je kunt dan het originele bouwpakket kopen en een boel geld overhouden!

Wim

Dat wilde ik ook zeggen wim.

Ik zou het zonde vinden de kit kost 600 euri.
Ik doe het gewoon omdat ik er schik in heb om mensen te helpen.
En ook omdat ik even niet zoveel geld heb om een kit te kopen.
Ik ben even zonder werk gekomen.

Timberwolf,

Overde betaling er is geen vaste datum. Je krijgt namelijk 4 deeltjes te gelijk.
Dus elke 4 weken een rekening.

Groet ron

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Ron!

Dat je het nog maar heel veel keer mag vieren.
Ik hoop het over een paar maanden ook te bereiken. We zijn op de helft!

600 Euro is ook voor mij een heleboel geld. Via een abonnement smeer je het inderdaad uit en merk je er (per maand) niet zo veel van.
Als je toch niet gaat bouwen kun je dus ook overwegen het geld achteruit te leggen. Je moet dit dan wel echt achteruit leggen! Anders werkt het natuurlijk niet ;)

Ron,

ik hoop dat je door gaat met je beschrijving. Je helpt er een boel mensen mee.

Wim

Ik heb ook het abonn. genomen en krijg volgende week tot deel 8 geleverd.

Ik krijg veel prive berichten met vragen over het benodigde gereedschap.
Dat dit best nog wel een hele uitgeven bij elkaar is.
Maar ja je begint ergens mee en dan heb je het gewoon nodig.

1. Er wordt veel gevraagd over de boormaschinne.

Is een accu tol ook goed?

Deze lijkt mij erg zwaar je moet boor gaatjes maken van 1 en 2 mm.
Soms moet je op lastige plaatsen boren en luisterd dat er nauwkeurig.

2. Het bankschoefje.

Ik kan toch gewoon een stukje karton tussen een gewoone bankschoef plaatsen?

Ook deze is erg sterk je kan te veel kracht gebruiken het hout is best wel zacht.
Dan zie je snel afdrukken in het hout.

Groet ron.

Er wordt veel gevraagd over de boormaschinne.

Is een accu tol ook goed?

Deze lijkt mij erg zwaar je moet boor gaatjes maken van 1 en 2 mm.
Soms moet je op lastige plaatsen boren en luisterd dat er nauwkeurig.

Voor het "grove" werk is een Dremel of gelijkwaardig wel te gebruiken, maar zelfs nog te grof. De boorstandaard van de Dremel heeft bijvoorbeeld te veel speling voor fijn werk. Als het heel precies moet heb ik een Proxxon kolomboormachine met kruistafel, maar dat is voor deze boot echt niet nodig (meestal moet je iets aan de romp boren, en dan heb je niets aan een boorstandaard). Daarom gebruik ik het meest gewoon een handboortje zoals bijvoorbeeld hieronder afgebeeld met een 0,5 mm boortje. Hierin kan je boortjes zetten van zo'n 0,3 tot 2 mm, en is erg handig. Je hebt ook veel meer "gevoel" dan met een elektrische machine.

1302254673_resized.jpg

Dus mijn advies: bij de modelbouwwinkel zo'n handboortje kopen.

Groet,

Ad Bakker

Voor het "grove" werk is een Dremel of gelijkwaardig wel te gebruiken, maar zelfs nog te grof.

Dank je ad.

Maar ik was vergeten dat ik aan 1 hand invalide ben en voel wijnig aan mijn vingers.
En zo een hand boortje is dus niet altijd een uitkomst.
Deze handboor zit trouwens in het bewuste koffertje als je een abonn. afsluit.

Groet ron.

Laatst bewerkt:
Maar ik was vergeten dat ik aan 1 hand invalide ben en voel wijnig aan mijn vingers.
En zo een hand boortje is dus niet altijd een uitkomst.

Dat is goed lullig, Ron. Maar dit zijn wel boortjes die je juist met één hand heel goed kan bedienen. De verdikking aan het uiteinde is draaibaar ten opzichte van de rest, en rust in je handpalm. Met je duim en wijsvinger van dezelfde hand kan je dan het boortje draaien, in mijn ogen echt ideaal.

Dat is goed lullig, Ron. Maar dit zijn wel boortjes die je juist met één hand heel goed kan bedienen. De verdikking aan het uiteinde is draaibaar ten opzichte van de rest, en rust in je handpalm. Met je duim en wijsvinger van dezelfde hand kan je dan het boortje draaien, in mijn ogen echt ideaal.

Oke ad ok zal kijken maar ik heb al deze boor machinne al heel lang.
en daar werk ik trouwens lekker mee.

ik heb online gekeken je heb een hoop victory s van 100 euro tot 1100 euro.

en een hoop andere mooie grote zeilschepen van rond de 800 a 900 euro.

je moet het geld in een keer er voor hebben, en als ik bv 900 euro had in een , dan zou ik het niet aan modelbouw uit geven , maar aan vakantie reis of pc onderdelen.

want van sparen kom toch niks van.

dus neem ik maar een abb . , is wel duurder ,maar met 28 per maand prima draagbaar.

en lykt me ook wel leuk samen bouwen .

Beste mensen als hat zou kunnen zou u kunnen zeggen als u gaat mee bouwen aan dit project. Dan weet ik waar ik het voor doet. Als het kan via een perssonlijk bericht?

Groetjes Ron

50 jaar

beste ron nog van harte gefeliciteerd,en og vele jaren bouw plezier.
ik heb inmiddels tot deel 6 binnen,dus nog even geduld voor ik kan beginnen.

hallo mensen,

ik ben ook begonnen met de bouw van de HMS Victory. ik wacht totdat ik in deel 10 het laatste deel van de kiel heb, en dan lijm ik de 3 kieldelen in 1 keer vast. totdan maak ik nu alleen de spanten e.d. zoals het anker en kannonnen. ik zal proberen binnen deze week nog paar foto´s te uploaden. Ik hoop dat we elkaar kunnen helpen als we ergens niet aan uit kunnen komen.

groeten, remco

Victory

Hallo allemaal op deze forum
ik ga ook met victory beginnen
alleen ik ga pas bouwen in september als ik de hele romp in elkaar kan zetten ik ben nog bezig met de bismark en de america verpucio
ik zal ook fotos uplouden
groetjes kissie

Hallo mensen,

Ik ga ook de victory bouwen, ik ben een beginnend scheepsmodelbouwer.
Dus ik kan heel wat hulp en uitleg gebruiken.
Daarom ben ik blij dat er iemand dit forum gestart heeft.
Ik had al op de engelse forums gekeken hoe de Victory gebouwd word en dat vind ik schitterend.
Ik hoop veel bouwplezier te hebben op dit forum.want ik kan alle hulp gebruiken.

Hartelijk dank Coen

ik ga ook de victory bouwen en laat foto s hier en op myn gemende forum zien.

ik ga ook via abbo.dit keer en ook mee bouwen

en tussen door bouw ik ook de uss missouri.

en hier heb je een link wat we de volgende 55 delen krygen en hoe hy wordt.

Official HMS Victory Build Diary - ModelSpace

de eerste 20 delen wordt de rompbouw en daarna de beplanking.

Laatst bewerkt:
Beste mensen.

Ik heb zo de site bekeken op aan raden van timberwolf van deagostini.
Zoals je zult zien gebruiken zij nog veel ander gereedschap.
bv. een stoomaperaad of een warmte ijzer dit zijn best wel dure aparaten.
Je kan beter de dag ervoor of smorgens deze laten in warmwater leggen.
Dan haal je ze er een uurtje van te voren uit en laat ze even rusten.
Je zult zien dat je ze goed kan buigen.

Ook gebruiken zij een passer om maten op te nemen.
Later ook een electronische schuifmaat.
Nu is het mijn niet duidelijk of je die van deagostini krijg.
In het tijdschrift gaan ze namelijk uitvoerig in op de instellingen van de schufmaat?

Je krijg meer dan 100 kanonnen geleverd ik zou wachten met maken omdat ze anders
kunnen beschadigen en zoek raken.

Het lijkt simpel als je op die site kijkt hoe hij gemaakt wordt.
Geloof mij het zal niet meevallen om hem te maken!

Groet ron.

Laatst bewerkt:
hallo mensen,

ik ben ook begonnen met de bouw van de HMS Victory. ik wacht totdat ik in deel 10 het laatste deel van de kiel heb, en dan lijm ik de 3 kieldelen in 1 keer vast. totdan maak ik nu alleen de spanten e.d. zoals het anker en kannonnen. ik zal proberen binnen deze week nog paar foto´s te uploaden. Ik hoop dat we elkaar kunnen helpen als we ergens niet aan uit kunnen komen.

groeten, remco

remco,

Als ik jou was zal ik eerst beginnen met de barkas als je daar mee klaar ben,
in Deel 13 dan kun je gelijk beginnen met de romp. Je zal dan gewoon door
kunnen bouwen. Nu heb ik gezien dat de beplanking in deel 20 komt.
Maar je heb veel te doen aan de romp zelf.
Dan heb je al inmiddels deel 20 al lang binnen.
Zelfs is het zo dat je in deel 35 de laatste planken ongeveer binnen krijg.

Groet ron.

Laatst bewerkt:
  • een stoomaperaad of een warmte ijzer
  • een passer om maten op te nemen.
  • een electronische schuifmaat.

Ron, om even hierop terug te komen:

• Stoomapparaat en buigijzer: in mijn ogen onzin, de door jou beschreven methode werkt uitstekend. Latten nat in vorm vastklemmen en laten drogen. Gedroogd houden ze dan de vorm en laten zich zonder al te veel spanning/kracht vastlijmen.
  • Een passer is goed om cirkels te trekken, maar voor de rest niet echt nodig. In sommige gevallen kan je met een meetlat(je) er niet goed bijkomen, maar dan knip ik gewoon een stukje papier en neem daar met een scherp potlood de maat op over, en meet die daarna met een meetlatje op.
  • Een (elektronische) schuifmaat kan makkelijk zijn om even de dikte van latjes te meten en dat soort dingen. Voor het bouwen van bouwkits heb ik die eigenlijk nooit echt nodig gehad, en al zeker geen elektronische. Echt goede zijn erg prijzig, en de bouwmarkt versies zijn over het algemeen van bedenkelijke kwaliteit. Met een gewone (stalen) lineaal kan je maten tot op een paar tienden van een mm opnemen en uitzetten, en dat is voor ons doel nauwkeurig genoeg.

Ik heb de HMS Victory al gebouwd, dus kan ik misschien hier en daar vanuit mijn ervaringen advies geven. Ik blijf jullie met belangstelling volgen.

Groet,

Ad

Back