"Bouwverslag" HobbyKing Pocket Quad V1.1 Ultra-Micro multiwii

Ik zie maar 1 foto. Zijn jouw armen allemaal gelijke lang? Bij mij niet. Die ribbels om de motor houders vast de houden ontbraken op sommige armen. Zal iemand in de fabriek fout hebben gedaan. Draden zijn ook wat lang van de motoren daardoor. Ik ga ze allemaal gelijke kort maken nog. Vliegt ook prima dus geen probleem.

Foto's zijn gefixed, ja ik heb op 2 armpjes kartels en 2 hebben dat niet :S
Ook de motormounts gaan er niet ver (genoeg) op, waar die armpjes kartels hebben.

Ik heb hem inmiddels vliegend echt een geinig dingetje, morgen som ik ff op hoe ik alles heb ingesteld.

Hover is best wel lastig, maar denk dat de quad nog even goed level gekalibreerd moet worden.

Na het aansluiten neerzetten en dan kalibreren werkt voor mij goed. Levelen heb ik via de software gedaan 1 keer. Hover gaat heel goed dan, level waarde heb ik wel hoog gezet, op 12 oid. Ben benieuwd naar jouw PID's edg, zal de mijne ook verzamelen. Ik kan hem hoveren met 5cm afwijking ongeveer. Had ik ook niet verwacht.

Ik krijg in de MultiWii WinGui geen corresponderende RC-uitslagen van mijn zender .. Alleen throttle wordt correct weergegeven. Yaw, Ail en Elev worden in de Gui op diverse Aux kanalen weergegeven. Iemand een idee hoe dit te fixen is ?

Opnieuw gekalibreerd met een waterpas en vliegt nu super, gelijk ook ff de props gebalanceerd die waren ook niet echt super. Ik heb de standaard PID erin staan.

Ik heb nu ook de level wat omhoog gezet en de expo op de pitch en roll

Ik heb ook van de week mijn pocket quad V1.1 binnen gekregen maar het lukt mij niet om hem te programmeren met de arduino software.
Ik krijg elke keer een fout melding ,ik heb als gedaan zo als hier in dit draadje staat beschreven .
Ik heb iets gelezen over de bootloader op rcgoups maar daar lees ik hier niets over moet die eerst gedaan worden of is dat niet nodig.

Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen en kan de sat binden maar hij wil niet armen.Als ik de accu aansluit gaat er een rood ledje branden het oranje ledje van de sat brand ook.
Er gaat ook een blauw ledje knipperen maar die gaat na een paar sec weer uit.
Kan iemand me uitleggen wat ik fout doe?

@imre43
Bootloader hoef je niets mee te doen, zit er standaard in. Welke instellingen heb je in de arduino software? Welke foutmelding krijg je?

@birddog
Heb je de limieten van je zender goed staan? In de software moet je met volle uitslag van 1100 tot 1900 hebben. Als je een spektrum zender hebt moet je de uitslagen vergroten tot 118% minimaal, op alle 4 stuur kanalen.

Hoi Tadango

Ik heb alles ingesteld zo als hier beschreven staat in het draatje .
De pc ziet ook dat er een ardunio leonardo aan com 7 hangd maar zodra ik met uploaden begin gaat de blauwe led knipperenn en eve daarna verdijnd de com 7 verbinding en krijg ik een fout melding dat er geen verbinding mogelijk is met de leonardo .
Ook branden er op de sat ontvanger geen ledjes.
Ik heb het op 2 pc geprobeerd maar krijg de zelde fout melding

Laatst bewerkt:
Bedankt Tadango.
Ben een stapje verder,nadat ik de limieten verhoogd heb gaat als ik hem probeer te armen
het blauwe ledje branden (3 sec) gaat daarna knipperen en gaat weer uit.
Dus er is nog iets niet goed.Alle hulp is welkom want ik heb 0,0 verstand van multiwii en de software.

Gr R

Dan heb je de yaw gereversed want wat jij beschrijft is de kalibratie :) Motoren gaan ook langzaam draaien als hij armed is.

Hoi Tadango

Ik heb alles ingesteld zo als hier beschreven staat in het draatje .
De pc ziet ook dat er een ardunio leonardo aan com 7 hangd maar zodra ik met uploaden begin gaat de blauwe led knipperenn en eve daarna verdijnd de com 7 verbinding en krijg ik een fout melding dat er geen verbinding mogelijk is met de leonardo .
Ook branden er op de sat ontvanger geen ledjes.
Ik heb het op 2 pc geprobeerd maar krijg de zelde fout melding
Imre,

dit is echt een bootloader probleem, had Burg ook :( Blijkbaar worden niet alle mini quads met bootloader geladen...

Je hebt een USBASP tooltje nodig om de bootloader erin te zetten, op Ebay te bestellen voor 2 dollar http://www.ebay.nl/itm/310506909410?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

20130727_022747_zps04f8a424.jpg

20130727_021906_zps92b84f55.jpg

- prerequisite: USBASP driver and Arduino IDE must be installed.
- remove propellers or unplug motors
- connect the USBASP to the pins on the side of the UMPQ (gnd, reset, sck, miso, mosi, do not connect vcc)
- connect a battery
- launch the Arduino IDE 1.0.5
- go to Tools -> boards, select Arduino Leonardo
- go to Tools -> serial port and select any serial port (no importance which one, but you must select one)
- go to Tools -> programmer, select USBASP
- go to Tools -> burn boot loader

VCC NIET AANSLUITEN!!!

Thanks dat was de truck hij doet het,heb de eerste hoover vlucht al gemaakt.
Nu nog wat fine tunen want hij doet nog wat nerveus.
Wat een ding man het is net een grote bromvlieg.Leuk,leuk.

Te vroeg gejuicht ,kon hem niet disarmen dus lipo eraf.
Daarna opnieuw met volle lipo erop maar wil weer niet armen .
Van alles al geprobeerd maar wil niet meer .
DX 8 gebruik ik.

Het is gelukt deed iets verkeerd bij het armen.
Nu met de gui aan het klooien.
Iedereen bedankt voor de adviezen.

Laatst bewerkt:
Hoi burg

Ik was er al bang voor dat dit het probleem zou zijn.
Een maat van mij krijgt hem vandaag binnen eve kijken of hij het zelvde probleem heeft .
Bedankt in ieder nu weet ik het te minsten zeker.

Back