Bouwverslag hotbodies minizilla

Dat staat voor de maximaal belasting van de lipo. Als je accu een capaciteit heeft van 5000mAh en een maximale (continue of kortstondige) belasting van 20C, dan mag je je lipo accu met maximaal 100 ampère (continu of kortstondig) belasten.

dus, hoe hoger de C, hoe beter de accu?(en waarschijnlijk duurder ook?)
ik ga eens op zoek beginnen gaan.

alvast bedankt, nitro

heb al hetvolgende gevonden:

Orca Lithium Polymer (LiPo) Battery 7.4V 1500mAh 20C (#OB-15002S1P4H-N1) - Battery & Charger | RC LiPo Battery - rcMart.com -

afmetingen: 85x33x18
belasting : 20C
capaciteit: 1500mah

en dat x2 is 3000mah. hoelang zou ik daarop ongeveer kunnen rijden met de novak mongoose?

Yeah Racing LiPo Battery 2Pack 8ightinator 7.4V 1700mAh 25C for 1/18 RC Car +Fre - Battery & Charger | M18/ M18 Pro - rcMart.com -

afmetingen : 93x33x17
betasting: 25C
capaciteit: 1700mah x2 is 3400mah!!

en dit is een combo pack, dus voor 50$ heb ik al 2 packs die in feite passen en een voltage meter voor de lipo's.

wat denken jullie daar van?

zijn deze packs iets waard?

greetz

dus, hoe hoger de C, hoe beter de accu?(en waarschijnlijk duurder ook?)
ik ga eens op zoek beginnen gaan.

alvast bedankt, nitro

Hoe hoger de C waarde hoe meer stroom die kan leveren bij gelijkblijvende capaciteit.

Geeft niet aan of een accu beter is. Kan ook best een slechtere accu zijn. Je moet de accu kiezen die bij je elektronica past qua stroom vraag.

Denk dat ie Yeah Racing Lipo beter past. Die kan ongeveer 42A continue hebben en die motor is 210 watt? Dat zit net onder de 30A.

Die andere lipo is dan wat aan de krappe kant.

Maar wil je ze ook parallel gaan gebruiken? zodat je die 3000mAh of die 3400mAh krijgt? In dat geval maakt het niet zo uit dan wordt de stroom vraag over de 2 accu's verdeelt en kan die 1500 + 1500 60A leveren wat dan weer wel genoeg is.

ja inderdaad, er zal dan aan elke zijde 1 lipo komen, omdat het chassis nogal evenwichtig is opgebouwd zal dit de gewichtsverdeling ten goede komen.

en ja, ze zullen in parallel geschakeld worden?

wat denkt u dat de gemiddelde rijtijd zal zijn met die 2 accu's op de novak motor?

ik zal totaal 3400mah hebben

greetz en bedankt

30-08-08

NVK3050 Novak Mongoose Micro Pro Brushless System 8.5

NVK5210 Novak Electronics Mod 0.5 Aluminum Pinion Gear: 11T/12T/13T

NVK5211 Novak Electronics Mod 0.5 Aluminum Pinion Gear: 14T/15T/16T

NVK5212 Novak Electronics Mod 0.5 Aluminum Pinion Gear: 17T/18T/19T

AMP1017 MaxAmps Lipo 6000mah 2S3P 7.4V Saddle Pack *New*

HBS70407 Hot Bodies Center Gear Set Minizilla

HBS70419 Hot Bodies Dogbone 4.5X52 Minizilla

HBS70420 Hot Bodies Dogbone 4.5X39 Minizilla

WSD1300 Deans Ultra Plug 1 Pair

INTT7600P Integy Alloy Motor Heatsink Purple RC18T type 370

bestellijstje bij rcplanet.com vandaag doorgestuurd;
zal verzonden worden als gift. hopelijk komen er niet teveel invoertaksen bij.. op een bestelling van door de 400$ kan er gemakkelijk 100€ invoer bijkomen weet ik uit ervaring...

ik zal posten als alles binnen is en zoook mijn bevindingen van de novak mongoose met three-eighty motor neerpennen

greetz

15/09

nog altijd aan het wachten op mijn bestelling, alles behalve de pinions van 11,12,13T zijn nog niet binnen bij rcplanet dus houden ze de order daar op mijn bevel.

hopelijk deze week nog...

19/09

alles is verzonden, volgende week zal alles er hopelijk zijn.

alle pinions zijn binnen, alleen heb ik de maxamps accu op de stie van hun zelf moeten bestellen want rcplanet had door een computer-stockage fout de accu niet op voorraad

en terwijl bij maxamps een hyperiun lader besteld.
(ik zal deze waarschijnlijk niet in een europees stopcontact krijgen zeker?)

groetjes

is het de 0606i AC/DC lader? Want dan kan je gewoon een kabel voor een pc of laptopvoeding kopen en die gebruiken.

inderdaad, die is het!
deels op jou aanraden, lader ziet er goed uit, veel mogelijkheden, alles in 1!!
ook heeft deze al standaard de juiste balancer ingangen en heb ik op beige uitgangen deans laten steken. (lader en lipo)

groetjes

o, leuk :-)

zo'n kabel kan je dan wel vinden. Gewoon je meegeleverde kabel en/of de lader meenemen naar een of andere elektronica winkel, daar kan je dan de aansluiting vergelijken, en heb je meteen de juiste. Succes, en vertel hoe die bevalt he :wink:

22/09

vandaag de lipo van maxamps en de lader van hyperion ontvangen.
donderdag vanuit amerika besteld, vandaag in huis!! top service

de lipo reeds aan de lader gehangen en opgeladen. de lader ging mooi tot 8.402V en bleef dan mooi rond die waarde hangen op een stroom van onbgeveer 1.8A.
laden heb ik gedaan op 6000mah, aangezien het een 6000mah

nu nog wachten op de bestelling van rc-planet. hopelijk komt die gauw aan...
(daar zit motor en tantwielen enzo bij)

als alles binnen is, komen er foto's

Ik dacht net gelezen te hebben in het meetinggedeelte dat je regelaar uitgebrand was. Dat is balen natuurlijk! Maar dat betekent ook dat hij al heeft gereden.. dus tijd voor de foto's! ;)

tjaa, inderdaad

het was de derde keer dat ik met de auto reed, was nog volop pinions aan het testen, maar bij de 18T heeft de regelaar de geest gegeven...

aangezien jij van nederland ben, weet jij als er in de buurt van de meeting een rc shop is waar ze die eventueel hebben? de novak mongoose regelaar...

Sorry ik ben te laat met het lezen van je bericht, maar ik had het niet geweten! Erg jammer wel; weet je de oorzaak al? Misschien overbelast?

* Ik was zaterdag naar de meeting geweest, was erg leuk!

inderdaad, zondag was het ook leuk, mede door het mooie weer.

er was heel wat belangstelling voor mijn omgebouwde kyosho blizzard.

de regelaar is overbelast en te warm geworden door mijn eigen schuld. het was zodanig leuk dat e wagen zo snel ging dat ik vergeten was om de temperatuur onder deze omstandigheden (pinion van 18T) te controlleren.

heb een nieuwe regelaar besteld bij towerhobbies samen met een ventilatortje van 25*25
dit zal bovenop de regelaar gemonteerd worden. (op de regelaar heb je een 6V aansluiting)
dit alles samen voor 96$ da's omgerekend ongeveer 65€ mits nog een vermoedelijke inklaringskost van tussen de 20 à 50€. ik heb gekozen voor de goedkope verzending van 9$ want had niet zo'n zin om voor die kleinigheid 50$ verzending te betalen.

eens de regelaar binnen is en de fan gemonteerd is zal ik foto's posten. de wagen ziet er toch niet uit als er geen regelaar op staat.

wegens de verbouwingen aan mijn huis zou het kunnen dat het allemaal wat langer duurt ook....

mijn kyosho mad force staat ook nog in de rij om hersteld te worden na de schade van zondag op de meeting...

binnen een dikke 2 weken zullen da foto's er zijn. beloofd.

groetjes

Laatst bewerkt:
Back