Tadango
Forum veteraan
Het heeft even geduurd (wachten is altijd zooooooo zwaar) maar afgelopen vrijdag heb ik de meeste delen van het nieuwe project kunnen ophalen : De IAF Lavi. De kit is voorbewerkt door de maker wat aardig wat werk scheelt. Het mooiste is dat er geenhandleiding bij zit
Lekker zelf alles uitzoeken en bedenken. Heerlijk in deze arf tijd.
Als eerste alles maar eens inelkaar gezet zover dat ging.
Past allemaal erg netjes. Ook van binnen ziet het er goed uit. Genoeg carbon mat gebruikt. De romp is zelf al lekker dik bij de inlaat dus het is erg degelijk.
Onderstel komt van Behotec gebaseerd op het C50 mechanisme. Lekker robuust en voor dit model meeeeeer dan voldoende. Zal niet snel beschadigen
Onderstel komt al een deel inelkaar maar er is toch nog wat werk aan. De gaten in de banden moeten nog geboord (altijd leuk werk, rubber boren) en alle vlakke kanten moeten aan de assen geslepen worden. Daarvoor moet wel alles uitgelijnd en gepast worden. Alles inelkaar gezet en de kist op zijn poten gezet.
Ziet er goed uit, mooie hoek. Helaas zaten de wielen wat klem in de romp, lockte lastig. Dus nog wat aan de spanten geslepen en de gaten wat aangepast en het loopt nu mooi. Gaat met 3bar nog makkelijk uit zonder haperingen, en dat ik prima. Voorpoot heeft ook de servo montage kit erop, geen gedoe met staaldraden. Daar is ook net geen ruimte voor. De wielen klappen naarelkaar toe.
Het ventiel heeft een dubbele werking : Retracts en remmen in 1. De leidingen kunnen zo heerlijk kort blijven. De slangen zitten nu nog net iets anders. De reductie zit in het ventiel en als de neuspoot beweegt gaat de lucht die uit de cylinder loopt via het festo kruis naar de cylinder aan de andere kant. Raar maar je ziet het gebeuren. De hoofdpoten zitten nu tegenoverelkaar en dan loopt het een stuk beter synchroon.
Daarna met de bevestiging van de kap bezig geweest. Je moet vanbinnen erbij kunnen en dat kan niet als er meer binnenin gelijmd zit. Dus eerst de montage strips in de romp gelijmd, mooi parrallel. De randen van het grote gat wat schuin gemaakt zodat de kap niet blijft haken. Het gaat nu allemaal heel soepel en makkelijk.
De strips zitten ook in de kap inmiddels, sluit heel netjes aan. Alleen achter zit hij iets getordeerd. Er komen schuif vergrendelingen voor en achter die het aardig recht trekken.
Ook even gekeken hoe alles accu's voorin kunnen liggen. De luchttank komt daar ook maar, zijn we die ook weer kwijt. Accu's worden 2 x 2s LiFe voor de ontvanger, 3s 3600 LiPo voor de turbine en 2s 1800 LiPo voor de verlichting.
Inmiddels al weer aardig wat verder maar de foto's lopen wat achter
Zal vanavond wat meer maken.

Als eerste alles maar eens inelkaar gezet zover dat ging.


Past allemaal erg netjes. Ook van binnen ziet het er goed uit. Genoeg carbon mat gebruikt. De romp is zelf al lekker dik bij de inlaat dus het is erg degelijk.


Onderstel komt van Behotec gebaseerd op het C50 mechanisme. Lekker robuust en voor dit model meeeeeer dan voldoende. Zal niet snel beschadigen



Ziet er goed uit, mooie hoek. Helaas zaten de wielen wat klem in de romp, lockte lastig. Dus nog wat aan de spanten geslepen en de gaten wat aangepast en het loopt nu mooi. Gaat met 3bar nog makkelijk uit zonder haperingen, en dat ik prima. Voorpoot heeft ook de servo montage kit erop, geen gedoe met staaldraden. Daar is ook net geen ruimte voor. De wielen klappen naarelkaar toe.

Het ventiel heeft een dubbele werking : Retracts en remmen in 1. De leidingen kunnen zo heerlijk kort blijven. De slangen zitten nu nog net iets anders. De reductie zit in het ventiel en als de neuspoot beweegt gaat de lucht die uit de cylinder loopt via het festo kruis naar de cylinder aan de andere kant. Raar maar je ziet het gebeuren. De hoofdpoten zitten nu tegenoverelkaar en dan loopt het een stuk beter synchroon.

Daarna met de bevestiging van de kap bezig geweest. Je moet vanbinnen erbij kunnen en dat kan niet als er meer binnenin gelijmd zit. Dus eerst de montage strips in de romp gelijmd, mooi parrallel. De randen van het grote gat wat schuin gemaakt zodat de kap niet blijft haken. Het gaat nu allemaal heel soepel en makkelijk.


De strips zitten ook in de kap inmiddels, sluit heel netjes aan. Alleen achter zit hij iets getordeerd. Er komen schuif vergrendelingen voor en achter die het aardig recht trekken.
Ook even gekeken hoe alles accu's voorin kunnen liggen. De luchttank komt daar ook maar, zijn we die ook weer kwijt. Accu's worden 2 x 2s LiFe voor de ontvanger, 3s 3600 LiPo voor de turbine en 2s 1800 LiPo voor de verlichting.


Inmiddels al weer aardig wat verder maar de foto's lopen wat achter
