Bouwverslag IAF Lavi

Mooie verlichting, duidelijk zichtbaar. Misschien idee om het zichtbare deel van je inlaat matt zwart te verven? Normaal is hij volgens mij wit maar omdat je er geen duct in hebt en er wat spullen in zit lijkt matt zwart een mooie oplossing zodat je daar op het veld bijna niets ziet, zeker als je taxi lamp an gaat ;).

Grt,

ja, dat heb ik meer gehoord ;) Dat staat nog op de planning.... zal vanavond eens een kwast pakken :)

Als de taxi lamp 's avonds aan gaat (werkt alleen in nacht modus) dan zie je toch niets anders dan licht als je erin kijkt :) Wellicht sterretjes........

zo de boel staat aan de lader zodat er morgen 2 Lavi,s kunnen vliegen en dan zondag nog maar een paar vluchten dan zit het de 18de helemaal goed zelfs het weer lijkt op dit moment mee te werken voor die dag
gr.Pieter

Vrijdag wordt het al 14 graden :)

Zender laadt nu, de rest staat klaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heel veel plezier en succes met de maiden pieter.

Ik had heel graag gewild maar helaas moet ik afhaken voor de meeting... :-(
Oppas technisch weer niet rond te krijgen.... :-(

jaja Herman jou weertje komt eraan ik zal de korte broek alvast opzoeken niet voor jou hoor want dan moet er nog 13 graden bij hihi
tot morgen

zo de eerste drie vluchten zijn succesvol verlopen de canards nog iets meer op up gegeven maar verder helemaal super ik verheug me al op morgen
gr.Pieter

De mijne is ook weer gerepareerd, ziet er alleen minder uit. Wellicht een nieuwe vleugel een keer. Eerst morgen maar eens wat vluchten maken waarbij alles heel blijft ;)

kop op Herman alles loopt nu lekker dus het moet nu wel goed komen ik heb er alle vertrouwen in je moet maar zo den ken het had heel anders uit kunnen pakken
tot morgen gr.Pieter

Ja, gezien de vleugel bij de start al beschadigd was. Die kan heel wat hebben zo te zien. Zit nu weer voor 90% vaster. 100% krijg je dat nooit meer goed. De poot heeft alle schade veroorzaakt. De hevel edg komt nooit aan de grond. Stickers verbergen de lelijke plekken aardig.

Gisteren was niet ons dagje. Het ging in het begin heel mooi. Mijn lavi had wat problemen om de wieldeuren dicht te houden. Er komt een behoorlijke druk in de romp. De bevestigingspunten van de staaldraden braken zo los. Is inmiddeld opgelost en moet nu goed blijven zitten. Daarna zag ik dat de linker poot zaterdag nog meer schade had opgelopen en dat is inmiddels ook hersteld en gesoldeerd. Breekbouten in poten..... en die breken dus.

Pieter had minder geluk. 5 mooie vluchten alleen het noodlot sloeg toe in de laatste landing. Op het veld is een modderige plek van ongeveer 2m aan de rand van het veld. Dit was net de plek waar pieter lande. De wielen groeven zich in en de kist dook op zijn neus. De neus groef zich in en brak boven de intake doormidden :( Het is goed te repareren maar erg jammer.

CIMG7386_JPG.jpg

CIMG7390_JPG.jpg

CIMG7391_JPG.jpg

Hee Herman en Pieter,

zonde van de al gevlogen schades, lijkt dit weekend een wat minder weekend te zijn geweest voor de jetters, op het MBF en JF diverse schade berichten.

Maar zoals het jullie betaamd zal het vast allemaal weer tip top in orde komen, gelukkig geen complete total loss kisten.

Repareer/verbeter ze.

Grt,
Berto.

Die van mij staat nu helemaal vlieg klaar, wordt elke keer degelijker. Zijn van die kinderziektes......... en ik moet leren starten (landen gaat wel goed :))

Die van pieter heeft wat aandacht nodig maar zal snel weer vliegen.

Mijn eerste landing gisteren was heel mooi, zo'n delta is super stabiel met high alpha en lage snelheden. Hij kwam stapvoets binnen met wat gas erop. Ongeveer 20 meter nodig gehad. Je stuurt hem met gas naar de grond, hoogte hou je in een vaste stand. Alleen ik haalde het gas er volledig af en dat gaat hij iets stuiteren. Gas moet erop blijven totdat hij rolt. Lijkt ook mooier.

even geduld nog en hij gaat weer lekker meedoen als ik had gewild dan had ik zondag weer mee kunnen doen maar ik heb ook wel het een en ander te doen en ik vermaak mij ook heerlijk met de sprint dus zo slim is het ook weer niet nieuw neusje ligt waarschijnlijk al in de mal dus die erweer op de juiste plek voor met een koolstofmat dan komt het helemaal goed denk dat hij met 2.5 a 3 week wel weer vliegt heerlijk een langzame rol over zeker 300 meter dat was me nog nooit eerder zo strak gelukt en dan een looping zo groot maar ja 20 kilo voor de achterdeur dan gebeurd er ook wel iets
gr.Pieter

alleen het noodlot sloeg toe in de laatste landing. Op het veld is een modderige plek van ongeveer 2m aan de rand van het veld. Dit was net de plek waar pieter lande.

Hoe is de staat van jullie veld?
Aangezien ik er 600 km voor moet rijden een zondag.
Heb geen zin om zo'n klere eind te rijden voor een moderpoel en vragen om problemenen of schades.

gr Maikel

maak je geen zorgen Maikel als je 5 meter voorbij de rand van het veld land is het helemaal geen probleem ik had de domme pech dat het net over de rand was en het zal de hele week droog zijn en we zijn al aan het rollen dus dat komt wel goed tot zondag
gr.Pieter

Back