Bouwverslag introduction f5j van höllein / grüner cnc

Discussie in 'F5J' gestart door Pkops, 5 aug 2015.

  1. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.396
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    gefeliciteerd met je maiden!
     
  2. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.396
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn


    Nu kan iedereen het zien

    Linkje moet met [media] QQ_5n3xZ1HE [/media] ipv youtube
     
  3. Pkops

    Pkops

    Lid geworden:
    9 mrt 2014
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Weelde
    De antennes zitten nog aan de binnenkant. Ik heb uitgebreide range testen gedaan en die geven geen enkel probleem. Gelukkig geeft mijn zender op tijd aan wanneer het signaal zwak gaat worden. Dan kan ik altijd nog de antennes naar buiten verplaatsen.
     
  4. Pkops

    Pkops

    Lid geworden:
    9 mrt 2014
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Weelde
    @vw4style bedankt! ik las in de FAQ dat het op deze manier moet. Gek, in Tapatalk werkt het wel goed.
     
  5. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    kistje ga je heul veul lol van beleven !!!
     
  6. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Ik heb een vergelijkbare kist de Climaxx van Hollein. Daar had ik ook problemen met het flippen van de servo's.
    De oorzaak was de manier van aansluiten. De voeding ging naar de servo van een flap en van daar naar de ander servo's schakeling met MPX stekkers. Dat gaf problemen de servo's gingen zo nu en dan in standje flippen. Door via een vrij kanaal de voeding te leveren is het opgelost. Was dus niet het aantal amp's van de voeding maar de weerstand in de verbinding.
    Overigens mooi stukje werk wat je geleverd hebt:)
    Heb het verslag met plezier gelezen.
     
  7. RJA

    RJA

    Lid geworden:
    24 dec 2006
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Wassenaar
    Mooi toestel, gefeliciteerd. Vliegt zo te zien erg rustig.


    Ik kan het niet heel goed zien maar ik geloof dat er niet heel veel wind stond tijdens je maiden. Dus misschien komt mijn vraag iets te vroeg....

    Maar, weet je (of zijn er andere Introduction vliegers die dit weten) hoe het toestel zich houdt bij wat meer wind?

    Ik hoor graag je (toekomstige) vlieg ervaringen bij wat meer wind - vanaf een dikke 3 en lage 4 Bft.

    Is er ruimte voor ballast? Ben je van plan dit toe te voegen?

    Flappert de vleugel erg of is het geheel redelijk stijf?

    Ik vraag het omdat bij ons aan de kust vaak een stevig briesje staat. Dit toestel staat op mijn lijstje maar als het echt alleen een licht weer vlieger is vind ik het misschien te beperkt.

    Dank voor je reactie!
     
  8. Pkops

    Pkops

    Lid geworden:
    9 mrt 2014
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Weelde
    @RJA, ik denk dat een dikke 3 echt wel de grens is. Ik heb nu een vluchtje gemaakt in die wind en heb gemerkt dat je dan alleen maar bezig bent om hem met de neus in de wind te houden. Om wat tegen de wind in te vliegen moet je geduld hebben en soms een beetje aanduiken. Uiteraard heb ik nog geen extra ballast toegevoegd (wat goed mogelijk is) want dan zou het vlieggedrag anders kunnen zijn.
    De vleugels lijken me stijf genoeg voor iets meer wind.

    Nu moet ik wel zeggen dat ik een rustig weer vlieger ben. (maar goed dat ik niet aan de kust woon :)
     
  9. Pkops

    Pkops

    Lid geworden:
    9 mrt 2014
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Weelde
    Graag wil ik even iets kwijt over mijn ervaring met Höllein, de leverancier van de Introduction F5J.

    Nadat ik de bestelde Introduction binnen had ben ik direct begonnen met de bouw. Ik had vakantie dus kon ik er veel tijd aan besteden. Tijdens het plaatsen van de bestelling had ik niet stilgestaan bij de propeller en spinner. Ik ging ervan uit dat ik die bij de lokale hobby shop wel kon vinden. Helaas. De spinner met middenstuk was niet te vinden. Nergens op voorraad.
    Dus heb ik besloten om die ook te bestellen bij Höllein. Zij leveren immers de zwever dus hebben ze natuurlijk ook de juiste prop, spinner en middenstuk.
    Zo gezegd zo gedaan. Bestelling geplaatst en betaald met Paypal.

    Na een paar dagen ontving ik een mail van Paypal waar in stond dat een deel van het bedrag was terug gestort door de winkel. Dat vond ik vreemd en heb contact gezocht met Höllein. Daar stond in de bestelling vermeld dat ze een goedkopere manier hadden gevonden om mijn spullen te verzenden.

    Dat is nog eens service!!!

    Maar toen gebeurde er niets meer. Ik ontving geen prop etc.
    Na een paar weken heb ik weer contact opgenomen met Höllein (via het contact formulier op de website) om te vragen of ze konden aangeven wanneer ik mijn spullen zou kunnen verwachten. Diezelfde dag werd ik gebeld door Stefan van Höllein. Hij bood zijn excuuses aan en vertelde me dat hij kosten wilde besparen voor mij door de spullen in een envelop toe te sturen. Helaas zat er bij die envelop geen track & trace mogelijkheid.
    Daarom heeft hij aangeboden om opnieuw de spullen toe te sturen en dit keer een pakket met track & trace code erbij. Toen ik vroeg wat ik hem verschuldigd was (voor de duurdere verzendmethode) zei hij dat hij dit ook voor zijn rekening nam.

    Dat noem ik nog eens een goede service!

    Dus een dikke thumbs up voor Höllein.
     
    beerendonk en vissermax vinden dit leuk.
  10. Pkops

    Pkops

    Lid geworden:
    9 mrt 2014
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Weelde
    Hier zijn nog een paar foto's van de Introduction F5J in actie.[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2015
  11. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    LINK werkt niet prive ?
     
  12. Pkops

    Pkops

    Lid geworden:
    9 mrt 2014
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Weelde
    Opgelost!
     
  13. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
  14. RJA

    RJA

    Lid geworden:
    24 dec 2006
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Wassenaar
    Pieter, even een vraagje over de motor.

    Deze is het toch? Ik heb er nog een liggen en denk erover deze te gebruiken voor de Inside die ik gekocht heb.

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__5691__Turnigy_2217_20turn_860kv_22A_Outrunner.html

    Hoe zijn je ervaringen met deze motor? Is het voldoende? Of is het moeizaam?

    Heb je een redelijke steighoek envoldoende vermogen, hoeveel seconden tot je op 200 m bent?

    Ik hoor graag je ervaringen,

    En dank alvast!

    Roger
     
  15. Pkops

    Pkops

    Lid geworden:
    9 mrt 2014
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Weelde
    Roger,

    Dit is inderdaad dezelfde motor. In mijn Introduction heb ik ruim voldoende vermogen. Een hele mooie stijghoek. Hoeveel seconden ik nodig heb om tot 200 meter te komen heb ik nog niet gemeten. Maar ik merk geen verschil met andere zwevers. Geen twijfel nodig; gewoon inbouwen.

    Groeten, Pieter
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  16. RJA

    RJA

    Lid geworden:
    24 dec 2006
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Wassenaar
    Super, zeer bedankt!
     
  17. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
  18. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik kon mij niet inhouden en heb de Inside ook besteld. Ik wil hem juist proberen licht te houden (wat voor mij betekend dat ik het opgegeven vlieggewicht van 1100 gram wil proberen te halen)
    Qua motor overweeg ik er eentje met vertraging, kunnen net zo licht als die Hacker of Roxxy en toch meer power (ik wil serieus kunnen klimmen!)

    In het filmpje vind ik hem met de Hacker (als het goed is) een beetje te lief/lafjes omhoog gaan

     
  19. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Heb ook een inside f5j besteld. Door allerhande omstandigheden ben ik ff helemaal klaar met dat dure spul. Dus dit lijkt mij een heerlijk projectje. De vleugel van de introduction vind ik overigens mooier. Misschien nog maar eens erbij bouwen!
     
    tcante, vissermax en Justus vinden dit leuk.
  20. frankh78

    frankh78

    Lid geworden:
    24 feb 2009
    Berichten:
    346
    Locatie:
    Overijssel
    Mooie kist! Prachtig vliegbeeld!
    Ik vroeg me iets af.Heb je de flaps ook gemixed als ailerons?
     

Deel Deze Pagina