Bouwverslag j-3 electricup

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een clublid zei laatst tegen me over deze ontvangers: "dan kun je je vliegtuig net zo goed meteen in de hei gooien...." :)

Zou het persoonlijk niet aandurven om zo budget te gaan bij zo'n belangrijk onderdeel (behalve bij een combatje ofzo), maar ben wel benieuwd naar je ervaringen als je er een gaat proberen.
 
Ik heb vandaag een motor gekocht, een outrunner van parkzone met 960 kv.


becbb87ec95b0c6ad6fb6d3e7dc758a5.jpg
 
mag ik vragen of je al een zender hebt ? en een ontvanger nu ? (of inmiddels besteld ?)
zo ja welke ?

ga zo door, !!

mvg
 
Ik heb met die ontvanger wel ervaring en geen slechte eigenlijk.
Wel met satelliet!

Heb hem in een houten trainerskistje gestoken en in een schuimen zwever van 2,3m waar ik toch af en toe de nodige hoogte mee maakte. Geen aanwijsbare problemen.

Echter ga ik het daar ook bij laten, m'n kisten worden groter en groter en daar gaat enkel originele ontvangers in.
In 'n combatschuimpje of een schuimen funflyer gaan ze er nog wel in.
 
7ec5305d1f3cfb5e931534fea24ce4dd.jpg


Het hele vliegtuig is nu gecovert. Nu enkel nog wachten op de ontvanger die ik van rc pinda heb gekocht en nog een setje wieltjes kopen.
 
Weet er iemand hoe je de juiste lipo kunt kiezen? Ik heb al op een paar sites gekeken maar van de meeste calculators begreep ik niet veel.
 
Weet er iemand hoe je de juiste lipo kunt kiezen? Ik heb al op een paar sites gekeken maar van de meeste calculators begreep ik niet veel.

Dat hangt af van de prop maat.
De motor(maximum stroom en kv)
De regelaar moet de stroom aan kunnen maar 60A is meer dan genoeg.
Het totaal vliegklare gewicht en gok het gewicht van de lipo even op 250 gr.
Geef die gegevens even op dan maak ik wel een rekenvoorbeeld voor je.
Voorlopige schatting van mij bij 1500 gram vlieggewicht en een 10X4.7 prop.
Dan heb je een 3S lipo van 2200 tot 3000mAh nodig.
Met een 2500mAh
Voltage: 10.54 V
Rated Voltage: 11.10 V
Flight Time: 7.2 min
Mixed Flight Time: 12.3 min
Current: 19.07 A
Voltage: 10.50 V
Revolutions*: 9297 rpm
electric Power: 200.2 W
mech. Power: 166.7 W
Static Thrust: 1062 g
Het is interessant om te weten wat het gewicht en de maximum stroom van de motor is.
Daar kon ik echter niet achter komen maar dat kan je ongetwijfeld even vermelden.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren maiden flight gedaan, maar omdat mijn vader meer naar het vliegtuig keek dan naar de camera ;) is er geen filmpje. Als lipo heb ik er een gebruikt die ik nog liggen had want volgens de plaatselijke modelbouwwinkel kon ik best eerst eens proefvliegen met die lipo en dan op basis van de vliegtijd daarvan een andere kopen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag nog eens gevlogen en dit keer is er een toonbaar filmpje:D[media=youtube]FF_gm1CXSEQ[/media]
Op het einde wel een harde landing, ik denk dat dat komt doordat ik te traag vloog en dan het vliegtuig heb overtrokken. Wel een beetje schade aan de staart maar dat ben ik nu aan het herstellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Piper

Hallo,

Ik heb zojuist je filmpje bekeken. Netjes, maar het lijkt alsof het zwaartepunt iets te ver naar achteren ligt. Hij lijkt nogal fel te reageren op zijn hoogteroer en hij vliegt wat op zijn staart.

Misschien nog eens proberen met de accu iets verder naar voren? (als dat gaat)

Groeten Robert,
 
Vandaag was het weer goed om te vliegen. Ik heb de lipo meer naar voor geplaatst zoals Robert zei en hij vliegt inderdaad beter zo.
Mvg Egon
 
Back
Top