Bouwverslag: JConcepts BJ4 Worlds Edition

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Pasqual, 28 apr 2006.

  1. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    yep ik zou het zeker niet proberen. Het kan werken maar dat zal voor veel trial and error zorgen!
     
  2. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Gister helaas niet toegekomen aan het inbouwen van de motor en de regelaar :( Me soldeerpunt van me soldeerbout is niet goed meer zit een gat in :-k Wel heb ik de kap en de spoiler uitgeknipt en op maat gemaakt deze kan ik snel gaan spuiten. De stuurservo heb ik wel ingebouwd en op de onderkant van de bodemplaat een dik beschermfolie geplakt die er bij was geleverd. Straks even een nieuwe soldeerpunt halen zodat ik me motor en regelaar kan inbouwen.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. Zeer vette car Pasqual, goed bezig! 8)
     
  4. team-orion29

    team-orion29

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    200
    Locatie:
    Tilburg
    Ziet er zeker niet verkeert uit nee!!
    Ben benieuwd hoe hij straks rijd kan je dan iets van een filmpie plaatsen ofzo ??? :)
     
  5. Chambrant

    Chambrant Guest

    ziet er zeer strak uit !!
    dit wordt iets als ik een keer de lotto win :)

    groetjes willem
     
  6. marvin

    marvin Guest

    Ziet er goed uit die auto.
    Ik vind alleen die shoktower een beetje kwetsbaar gemonteerd zo, zo hoog, en dan ook zo bijna helemaal vooraan.

    BTW, ik snap wat je bedoeld met die dempers, ik heb het ook vaag genoeg gehad met xray dempers, daar zijn de huizen van plastic en de caps van alu, schreef eropdraaien ofzo en dan gaan ze lekken :roll:
     
  7. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    das een spoiler voor de wind die langs achteren komt :lol:
     
  8. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    als je met een bj4 inclusief GTB wind van achteren hebt, doe je dan iets verkeerd of is je accu leeg :p
     
  9. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Als ik ook op verschillende forums lees dan is de GTB met 5.5r te snel voor een 4WD auto op een redelijk kleine baan als MVB. Dan komt die shocktower aan de voorkant goed van pas om hem iets zachter te laten lopen op het rechte stuk :p 2 Weken terug op MVB ook die Kyosho ZX5 zien gaan en die loopt ook erg leuk op het circuit daar gaat erg hard en netjes door de bochten.

    Wat ik ook gelezen heb van de BJ4 is dat die voor shocktower bijna niet breekt. Zeker niet eerder dan de shocktower die op een B4 of iets anders zit. Maar heb er zoizo 1 spare dus mocht het gebeuren zit er zo een nieuwe op. Aan onderdelen komen is ook niet zo'n ramp maandag besteld dan wil het nog voor vrijdag uit de US binnen zijn dus is goed te doen. Maar we zien wel als alles meezit dan zondag uitproberen op het circuit van MVB :)
     
  10. kriske

    kriske

    Lid geworden:
    6 sep 2005
    Berichten:
    436
    Locatie:
    TIELEN ( belgie)
    he pasqaul,

    bij die alu caps zitten daar ook de blauwe ringen bij voor op de shocks of moet je die apart bij kopen.

    kris
     
  11. Apart kopen :wink:
     
  12. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Zijn van Trinity.

    Brushless is ook ingebouwd en zat eerst nog te bedenken of ik connectors tussen me regelaar en motor zou doen maar heb het zonder gedaan omdat ik ze nergens mooi kwijt kon zonder dat ze in de weg zaten. Nu zit het super strak moet alleen nog even de condensator een mooi plaatjes geven ergens op de bodemplaat.
     
  13. kriske

    kriske

    Lid geworden:
    6 sep 2005
    Berichten:
    436
    Locatie:
    TIELEN ( belgie)
    ok bedankt, alle bij.

    kris
     
  14. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Zo alles op de transponder na zit er in en past goed :) Alleen nog de servodraden wat netter weg werken maar ik kan rijden. Kap is nog ff snel simpel gespoten maar ooit komt er wel een mooi geairbrushed BJ4 kappie.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Inderdaad, wat een rommel is dat nu :D

    Echt een heel erg mooi ding Pasqual, die kom ik binnenkort eens in het echt bekijken....
     
  16. Chris van der Hagen

    Chris van der Hagen

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    477
    Het spijt me te moeten zeggen, maar ik vind de kap echt niet mooi.....

    Daar had wel wat meer aandacht aan besteed kunnen worden.

    Dan is die van Kyosho toch beter gelukt en de Yokomo gaat ook nog wel. Ik weet dat het om de prestaties van de auto gaat, maar het oog wilt ook wat.
     
  17. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Oude kap van de BJ4 was nog lelijker deze is al een stuk mooier. Misschien komen ze nog is met een mooiere. Als ik wat meer tijd heb en geduld om een kap te spuiten ga ik nog 1 airbrushe dat maakt een kap al veel mooier.

    JConcept is in ieder geval goed bezig ook met kappen voor andere modellen. Zo hebben ze wel een hele mooie B4 kap.
     
  18. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    de kap voor de X6 komt ook van hen.
     
  19. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Voorlopig 1 actie foto van afgelopen zondag. Ik had geen cam bij me Edwin ook niet en een aantal andere hebben nog wel foto's gemaakt maar die staan nog niet ergens online. Hier alvast 1 dan en is goed te zien dat er nog wel wat aangepast moet worden aan de afstelling.

    [​IMG]
     
  20. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Pasqual waarom rij je de verkeerde kant op?? Moet er ZO veel aan je afstelling gedaan worden :Wink:
    (Op het BNK reden ze immers de andere kant op :p )

    Groet Robert
     

Deel Deze Pagina